Speciel sikkerhedssele til bil?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2013

Tulipan

Ciss skriver:

Jeg har ikke haft i nogle af graviditeterne.

Jeg læste lidt om dem, men i begyndesen er der jo ingen forskel, og når maven kommer sætter man uanset selen nedenunder. Jeg oplevede det aldrig som et problem, og ifølge det, jeg læste, er der lidt diskutioner om gravidselerne faktisk hjælper i en kollision, så det var ikke noget, jeg prioriterede.

Jeg lagde ikke noget særligt på mig over hoften, så det var ikke noget problem at bruge den almindelige sele selv som højgravid.

Okay tak
Hvor læste du henne omkring om de virkede eller ej?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2013

CroQuis

Anonym23 skriver:

Virker den så godt nok når der ikke er noget over maven?

Det kan jeg ikke give dig et konkret svar på, for det ved jeg ikke 

Men tænker at hvis man er med i en bilulykke, vil hofteselen mase baby for meget, at det måske kan gå udover ham/hende 

Anmeld

1. september 2013

Bertris

Jeg brugte ikke en på noget tidspunkt i graviditeten, og vi "kørte galt"

Vi kørste ind i et rådyr som ramte i min side og jeg blev kastet hårdt frem i selen, mener jeg ca var 30+, og der skete ikke noget overhovedet og havde selen helt normalt på

Anmeld

1. september 2013

NovemberBaby2013

Det har jeg ikke, kan jo selv sætte selen på hofterne

Anmeld

1. september 2013

Mom2

Anonym23 skriver:

Vil bare lige høre hvad I andre har gjort / gør som gravide...

Har I købt en speciel graviditetssikkerhedssele og hvis ja, hvilken?

Har hørt man skal bruge det fra ca 3. måned, og nu er jeg 2 mdr henne, så tænker det er på tide at lede efter en...

Håber I har en dejlig dag

Købte den fra Be Safe og fortrød jeg ikke et sekund

Anmeld

1. september 2013

Kløver

Jeg har stemt nej

Jeg købte en under første graviditet, den rutschede rundt var mega trels osv og kort efter droppede jeg den, og havde ikke problemer med at holde selen under maven, heller ikke i 2 graviditet så synes de er unødvendige

Anmeld

3. september 2013

Tulipan

CroQuis skriver:

Det kan jeg ikke give dig et konkret svar på, for det ved jeg ikke 

Men tænker at hvis man er med i en bilulykke, vil hofteselen mase baby for meget, at det måske kan gå udover ham/hende 

Hmm jeg troede netop at det var meningen at selen sad så den ikke kommer til at klemme babyen hvis man kører galt?

Anmeld

3. september 2013

Tulipan

Bertris skriver:

Jeg brugte ikke en på noget tidspunkt i graviditeten, og vi "kørte galt"

Vi kørste ind i et rådyr som ramte i min side og jeg blev kastet hårdt frem i selen, mener jeg ca var 30+, og der skete ikke noget overhovedet og havde selen helt normalt på

Okay tak det er da betryggende at høre.
Er virkelig i tvivl, er jo bare så bange for at gøre noget der kan få mig til at abortere

Anmeld

3. september 2013

CroQuis

Anonym23 skriver:

Hmm jeg troede netop at det var meningen at selen sad så den ikke kommer til at klemme babyen hvis man kører galt?

Det synes jeg lyder ulogisk, men det er måske også bare mig 

For den sidder jo hen over maven, og ergo vil den lille få et tryk/blive mast ved en hård opbremsning - tænker jeg - og det kan næppe være helt sundt.... Men kan da godt være at jeg tager fejl 

Nu er min mave heller ikke så stor, at jeg kan skubbe hofteselen under maven, ligesom andre herinde... Og synes generelt at det er ubehageligt at selen sidder over maven, da jeg føler den strammer, selvom den egentlig bare sidder normalt.. Men har aldrig brudt mig om ting der strammer alt for meget på maven. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.