Speciel sikkerhedssele til bil?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

nej ingen speciel sele til mig...

anede ikke at der fandtes sådan noget og er heller ikke helt sikker på hvordan den skulle være anderledes end at sætte sikkerhedsselen som man får fortalt af JM (og min læge) helt nedenunder maven så den hviler på hofteskålen og ikke maven...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Har brugt en i bégge mine graviditeter, og har slet ik ku undvære den!! 

For det første syntes jeg den er meget mere behalig at køre med, da den holder selen under dunken ( maven) , også beskytter den bedre ved et evt uheld! Har brugt den fra uge 12 ca begge gange. Vh stine

Anmeld

29. august 2013

AnthonsMor

Anonym23 skriver:

Vil bare lige høre hvad I andre har gjort / gør som gravide...

Har I købt en speciel graviditetssikkerhedssele og hvis ja, hvilken?

Har hørt man skal bruge det fra ca 3. måned, og nu er jeg 2 mdr henne, så tænker det er på tide at lede efter en...

Håber I har en dejlig dag

Jeg havde ikke en, det var begrænset hvor tit jeg var passager i en bil.. Og min sele var altid under maven når vi var ude og køre

Anmeld

29. august 2013

Line8700

Jeg kørte heller ikke med special sikkerhedssele. Tog bare den nederste del af selen, under maven. Kan ikke se forskellen på det, og så den man kan købe. 

Anmeld

29. august 2013

Line8700

Jeg kørte heller ikke med special sikkerhedssele. Tog bare den nederste del af selen, under maven. Kan ikke se forskellen på det, og så den man kan købe. 

Anmeld

29. august 2013

Toeffe87

Jeg bruger en fra ønskebørn der hedder be safe eller sådan noget.
Bruger den mest fordi den alm sele irriterede mig. Synes det strammer hvis jeg ikke har graviditetssele på - så jeg er virkelig glad for min!

Anmeld

1. september 2013

Tulipan

CroQuis skriver:

Nej, det har jeg ikke, for at spare pengene.. 

Har de dér almindelige 3 punktsseler, og har den bare låst fast normalt, inden jeg sætter mig, og løfter så skrådelen over skulderen, så jeg har den på og dvs jeg bruger slet ikke det bælte der er på maven og sikke befriende det er, for hader virkelig at der er noget der strammer om maven, selvom den ikke er så stor endnu 

Virker den så godt nok når der ikke er noget over maven?

Anmeld

1. september 2013

Tulipan

Tak for alle jeres mange svar!

Kan se de fleste ikke har købt det, men der er mange af jer der har købt der giver gode grunde til hvorfor... Jeg kommer til at køre en del i bil, i hvert fald et par gange hver uge, så tør næsten ikke lade være.

Tror jeg finder en brugt et sted

Er der en af jer der er interesseret i at sælge en brugt I ikke skal bruge mere?

Anmeld

1. september 2013

Tulipan

Louises skriver:

Jeg bruger den. Er blevet påkørt to gange i den her graviditet (hvor uheldig kan man lige være?) der sagde lægen at det var heldigt at jeg havde brugt graviditetsselen

Det var da også vildt uheldigt!
Det er nemlig det jeg er bange for. Tænk hvor dårligt man vil have det med sig selv hvis man har sparet de penge og så babyen dør fordi man kører galt!
Hvor var det godt der ikke skete noget med din!

Anmeld

1. september 2013

Ciss

Jeg har ikke haft i nogle af graviditeterne.

Jeg læste lidt om dem, men i begyndesen er der jo ingen forskel, og når maven kommer sætter man uanset selen nedenunder. Jeg oplevede det aldrig som et problem, og ifølge det, jeg læste, er der lidt diskutioner om gravidselerne faktisk hjælper i en kollision, så det var ikke noget, jeg prioriterede.

Jeg lagde ikke noget særligt på mig over hoften, så det var ikke noget problem at bruge den almindelige sele selv som højgravid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.