Baby i tværleje?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2013

Clisolka

Anonym skriver:

Godaften piger.

Sagen er den at baby har været særdeles aktiv inde i maven idag.
Baby har lagt med hovedet dybt i bækkenet siden 22+6, men føler idag baby har lagt sig i tværleje (33+4), er det ikke sent?
Kan man gøre noget ved det? Er lidt bange faktisk, da jeg har læst at hvis baby ligger i tværleje er der risiko for kejsersnit, og dette ønsker jeg ikke.

Håber nogen kan fortælle lidt om det, evt nogen der selv har haft en baby i tværleje hvordan det er gået?

Her har jeg også haft lillebror liggene i tværleje i maaaaaaange uger, men for ca. 14 dage siden vendte han sig den rigtige vej 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2013

Maja88

Anonym skriver:

Nej, det ved jeg.
Troede bare ikke babyen ville kravle op når nu den havde lagt sådan så længe.

Men du kan jo også få lov at lave en sæde fødsel...

Det overvejer jeg denne gang hvis hun ikke vendes..

Storesøster stod meget dybt og kunne ikkke vendes og det var meget smertefuldt.. men hende her står højere så troe det bliver en anden oplevelse at få hende vendt

Anmeld

24. august 2013

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Hende overlægen, der vendte Thea vidste godt, at jeg meget nødigt ville have kejsersnit, eller det fandt hun ud af, da jeg begyndte at tude, fordi det ikke lige var så nemt at vende hende, hun spurgte, om jeg græd fordi det gjorde ondt og jeg tror hun blev lidt overrasket over at mit svar var: nej jeg er bare så bange for at l ikke får vendt hende, for jeg vil ikke have KS så hun kæmpede lidt ekstra, og fik hende vendt rigtigt så det kan helt sikkert lade sig gøre! Og jeg synes tilmed heller ikke det gjorde voldsomt ondt, som jeg har hørt fra andre, at det kunne gøre, så total win win for mig

Jeg vil virkeligt nødigt have kejsersnit.
Havde et meget kompliceret forløb med mit store barn, men ville aldrig foretrække kejsersnit fremfor at føde normalt.
Vil virkeligt blive ked af det hvis jeg ikke kan komme til at føde normalt.
Tør ikke få et kejsersnit uanset hvad.
Kunne ikke forestille mig at være vågen imens, men kunne slet ikke tænke mig at komme i fuld narkose.

Anmeld

24. august 2013

Anonym trådstarter

Babymor2010 skriver:

Her har jeg også haft lillebror liggene i tværleje i maaaaaaange uger, men for ca. 14 dage siden vendte han sig den rigtige vej 

Dejligt for dig!
Håber også min vil vende sig igen.

Anmeld

24. august 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

Godaften piger.

Sagen er den at baby har været særdeles aktiv inde i maven idag.
Baby har lagt med hovedet dybt i bækkenet siden 22+6, men føler idag baby har lagt sig i tværleje (33+4), er det ikke sent?
Kan man gøre noget ved det? Er lidt bange faktisk, da jeg har læst at hvis baby ligger i tværleje er der risiko for kejsersnit, og dette ønsker jeg ikke.

Håber nogen kan fortælle lidt om det, evt nogen der selv har haft en baby i tværleje hvordan det er gået?

nu kan jeg ikke svare for min første fødte da det blev akut kejsersnit i uge 34.. men ved min yngste lagde han sig også i tværlege omrking uge 34, men nåede faktisk at vende sig og stille sig fast han er født 39+6 han stod fast med hovedet i 37+

Anmeld

24. august 2013

Clisolka

Anonym skriver:

Dejligt for dig!
Håber også min vil vende sig igen.

Jeg skal nok krydse alt det jeg kan! 

Anmeld

24. august 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Men du kan jo også få lov at lave en sæde fødsel...

Det overvejer jeg denne gang hvis hun ikke vendes..

Storesøster stod meget dybt og kunne ikkke vendes og det var meget smertefuldt.. men hende her står højere så troe det bliver en anden oplevelse at få hende vendt

Hvad er sædefødsel?
Er det med numsen først? Hvad hvis det er babyens fødder fx. der står i bækkenet og altså lige til udgangen?

Anmeld

24. august 2013

Anonym trådstarter

Babymor2010 skriver:

Jeg skal nok krydse alt det jeg kan! 

Tak.

Anmeld

24. august 2013

Anonym trådstarter

DianaRJS skriver:

nu kan jeg ikke svare for min første fødte da det blev akut kejsersnit i uge 34.. men ved min yngste lagde han sig også i tværlege omrking uge 34, men nåede faktisk at vende sig og stille sig fast han er født 39+6 han stod fast med hovedet i 37+

Det er også nr. 2 jeg venter.
Men så er der håb endnu. Så vil jeg krydse alt jeg kan for at baby vil vende sig!

Anmeld

24. august 2013

Maja88

Anonym skriver:

Hvad er sædefødsel?
Er det med numsen først? Hvad hvis det er babyens fødder fx. der står i bækkenet og altså lige til udgangen?

En sædefødsel er med numsen først ja..

Hvis baby ikke kan vendes og fødderne står ned i bækkenet.. så ender det i ks... det skal være numsen som skal først ud hvis man vil lave en sædefødsel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.