Baby i tværleje?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.550 visninger
31 svar
2 synes godt om
24. august 2013

Anonym trådstarter

Godaften piger.

Sagen er den at baby har været særdeles aktiv inde i maven idag.
Baby har lagt med hovedet dybt i bækkenet siden 22+6, men føler idag baby har lagt sig i tværleje (33+4), er det ikke sent?
Kan man gøre noget ved det? Er lidt bange faktisk, da jeg har læst at hvis baby ligger i tværleje er der risiko for kejsersnit, og dette ønsker jeg ikke.

Håber nogen kan fortælle lidt om det, evt nogen der selv har haft en baby i tværleje hvordan det er gået?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2013

Maja88

Anonym skriver:

Godaften piger.

Sagen er den at baby har været særdeles aktiv inde i maven idag.
Baby har lagt med hovedet dybt i bækkenet siden 22+6, men føler idag baby har lagt sig i tværleje (33+4), er det ikke sent?
Kan man gøre noget ved det? Er lidt bange faktisk, da jeg har læst at hvis baby ligger i tværleje er der risiko for kejsersnit, og dette ønsker jeg ikke.

Håber nogen kan fortælle lidt om det, evt nogen der selv har haft en baby i tværleje hvordan det er gået?

Den kan nå at vende og dreje sig mange gange endnu..  så bare rolig

Anmeld

24. august 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Den kan nå at vende og dreje sig mange gange endnu..  så bare rolig

Okay, det håber jeg så.
Er det ikke noget med at man evt. får tilbudt vendingsforsøg hvis baby vender forkert? Og hvor sent er det? På termin?

Anmeld

24. august 2013

Maja88

Anonym skriver:

Okay, det håber jeg så.
Er det ikke noget med at man evt. får tilbudt vendingsforsøg hvis baby vender forkert? Og hvor sent er det? På termin?

Nej de tilbyder vending fra 37.uge.. altså 36+...

jeg har selv en nummer 2 jeg skal have vendt...  hun har lagt i samme stilling siden uge 22.. og i dag lå hun modsat. Men vupti nu er hun på plads igen..jeg er 35+4

Anmeld

24. august 2013

tarkoflen

Thea sad op i hele graviditeten og blev vendt i uge 37, og det gik fint og hun blev liggende med hovedet den rigtige vej

Anmeld

24. august 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Nej de tilbyder vending fra 37.uge.. altså 36+...

jeg har selv en nummer 2 jeg skal have vendt...  hun har lagt i samme stilling siden uge 22.. og i dag lå hun modsat. Men vupti nu er hun på plads igen..jeg er 35+4

Okay, min er også nr. 2, den lagde med hovedet i bækkenet fra 22+6 og indtil idag.

Anmeld

24. august 2013

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Thea sad op i hele graviditeten og blev vendt i uge 37, og det gik fint og hun blev liggende med hovedet den rigtige vej

Det lyder da dejligt at hun ville vendes.
Har ikke læst så meget om vendingsforsøg, men de debatter jeg nu indimellem er stødt på omkring emnet herinde, har jeg næsten kun læst om babyer der ikke ville vendes og derfor skulle tages ved kejsersnit.
Men så er der da håb.

Anmeld

24. august 2013

Maja88

Anonym skriver:

Okay, min er også nr. 2, den lagde med hovedet i bækkenet fra 22+6 og indtil idag.

Men bare fordi den har lagt med hovedet nede siden.. så står de ikke fast så tidligt...

Men den skal sikkert nok vende tilbage

Anmeld

24. august 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Men bare fordi den har lagt med hovedet nede siden.. så står de ikke fast så tidligt...

Men den skal sikkert nok vende tilbage

Nej, det ved jeg.
Troede bare ikke babyen ville kravle op når nu den havde lagt sådan så længe.

Anmeld

24. august 2013

tarkoflen

Anonym skriver:

Det lyder da dejligt at hun ville vendes.
Har ikke læst så meget om vendingsforsøg, men de debatter jeg nu indimellem er stødt på omkring emnet herinde, har jeg næsten kun læst om babyer der ikke ville vendes og derfor skulle tages ved kejsersnit.
Men så er der da håb.

Hende overlægen, der vendte Thea vidste godt, at jeg meget nødigt ville have kejsersnit, eller det fandt hun ud af, da jeg begyndte at tude, fordi det ikke lige var så nemt at vende hende, hun spurgte, om jeg græd fordi det gjorde ondt og jeg tror hun blev lidt overrasket over at mit svar var: nej jeg er bare så bange for at l ikke får vendt hende, for jeg vil ikke have KS så hun kæmpede lidt ekstra, og fik hende vendt rigtigt så det kan helt sikkert lade sig gøre! Og jeg synes tilmed heller ikke det gjorde voldsomt ondt, som jeg har hørt fra andre, at det kunne gøre, så total win win for mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.