Jeg ville lige opdatere situationen lidt. Den er overordnet set egentlig det sammen, men jeg tog snakken om forventninger og hvad næste skridt i forholdet skulle være. Desuden bad jeg min kæreste om at fortælle, hvordan han så forholdet udvikle sig og i den snak kom vi frem til, hvad det var der gik ham på i forholf til børn.
Min kæreste siger for det første at han ikke er helt klar, han ser ikke sig selv som far endnu. Dette synes jeg er helt forståeligt og ud fra dette synes jeg heller ikke, at det skal være endnu.
Meeeen... bagved dette ligger der en bekymring i, at hvis vi skulle få et barn, så mener han ikke, at vi ville få råd til at købe hus efter jeg er færdig med uddannelsen. Han tror, at et barn er så STOR en udgift, så selv kreditforeningerne ikke vil låne os penge til et hus Det tror jeg altså ikke helt på. Jeg VED, at et barn er en stor udgift og det måske tager 1/2 - 1 år mere at spare op til det, men et barn vil da ikke kunne stoppe os i den drøm???
Min kæreste er også bange for, at vi skal flytte lejlighed, men da jeg fortalte ham, hvordan vi kunne få plads i soveværelset til et barn, var han ikke ligefrem begejstret, lige ind til jeg nævnte, at vores sofa jo er en sovesofa (glemmer man, da man ikke kan se det) og der er mulighed for sjov

Så blødte han lidt op.
Jeg blev lidt ked af, at han først så os få børn når jeg om tre år er færdig, derefter har sparet op (+1 år), fundet hus + købt hus (+2 år), har betalt lidt af (+2-4 år)

Jeg vil ikke have børn som 30 årig, men 25 årig!
Så fortalte jeg ham om min planer, om at jeg om et års tid ville begynde at prøve, dvs omkring 2 år til første barn, derefter ville jeg, hvis jeg kunne overskue det, forsøge at få et barn mere til 2-3 måneder efter jeg er færdig med uddannelsen. Så når jeg har fundet job, så kigge efter hus og til sidst hund når børnene er blevet lidt ældre, desuden et barn mere, hvis det skulle blive aktuelt.

Det kunne han på ingen måde gå med til, at ligefrem to børn omkring mit studietidspunkt, men jeg fortalte ham så, at jeg godt kunne gå med til, at bare få ét barn i min studietid og at vi kunne finde en mellemting af vores planer.
Alt denne snak fik ham til at bløde op og han var for en gang skyld ikke i panik eller noget da vi talte om børn. Endelig tog han det med et smil og sagde han glædede sig til den tid. Vi er blevet enige om, at pb vil starte om 1 års tid, hvis både mit studie og hans arbejde kører som det skal.

Min skrukhed er ikke blevet bedre, men jeg kan lettere håndtere den nu, hvor jeg har fået et tidspunkt til pb

også uden, at han er gået i panik, men hvor han har været med til at diskutere det, endda med et smil