23 år, boet med kæresten i 1 1/2 år og skruk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2013

ErSkruk

pcoramt skriver:

Det er jo ganske normalt at blive skruk både med jeres alder og sted i livet jeg er selv 21 år manden er 26 år og vi venter tvillinger om en lille måned. Ved os var det faktisk ham der startede snakken, da han en dag vågende op og havde drømt om baby. En tanke der ellers ikke havde strejfet ham før.. 

Grundet uregmæssig cyklus lykkedes det os ikke sådan med det samme, og processen blev lidt lang, men nu er de på vej  

jeg er under uddannelse og mangler stadig 4 år + barsel og min kæreste er murer. jeg synes graviditet under uddannelse er godt, for der har man faktisk tiden til det  

hvordan håndtere du det med graviditets 'sygdomme' (kvalme og sådanne ting som holder dig hjemme)? min bekymring går på studiet.  kan studiestedet godt finde ud af at hjælpe dig igennem graviditeten?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2013

EKAB

Profilbillede for EKAB
skruk-23 skriver:

hvordan håndtere du det med graviditets 'sygdomme' (kvalme og sådanne ting som holder dig hjemme)? min bekymring går på studiet.  kan studiestedet godt finde ud af at hjælpe dig igennem graviditeten?

Nu er det jo ikke en sygdom at være gravid
Husk på, at langt størstedelen af graviditeter foregår helt normalt, og uden en masse gener.
Hvis man vælger at blive gravid under uddannelse, så må man jo også indstille sig på, at det er ens eget ansvar at man gennemfører studiet. Synes ikke man kan forvente hjælp fra ens uddannelsessted.

Men hvor om alting er, så er det vist meget med forskel hvordan uddannelsesstederne tackler det. På pædagogstudiet har jeg fået indtrykket, at mange bliver gravide undervejs og børn er velkomne.. Mærkeligt nok
Hvor derimod hvis man læser til arkitekt, så er det måske knap så nemt f.eks at have baby med.

Anmeld

25. august 2013

pcoramt

skruk-23 skriver:

Nu har jeg ikke haft mange gener.. Men de har været dårlige til at tackle dem jeg har haft.. Med tvillinger hedder det barsel fra uge 20+ jeg stoppede selv i uge 26+ da der var sommerferie  

Anmeld

25. august 2013

lycly

Jeg synes at nu hvor din kæreste ikke er parat, så "lad den ligge" (jeg ved godt det er svært) og gør din uddannelse færdig. Jeg er pt på barsel for anden gang i min elevtid og når jeg kommer tilbage fra barsel har jeg 10 måneder til jeg skal aflevere fagprøve og kan ærlig talt ikke overskue hvordan jeg skal få tid til det! Så ville da foretrække at jeg havde haft min uddannelse inden jeg fik mine børn

Anmeld

25. august 2013

ErSkruk

ES90 skriver:

Nu er det jo ikke en sygdom at være gravid
Husk på, at langt størstedelen af graviditeter foregår helt normalt, og uden en masse gener.
Hvis man vælger at blive gravid under uddannelse, så må man jo også indstille sig på, at det er ens eget ansvar at man gennemfører studiet. Synes ikke man kan forvente hjælp fra ens uddannelsessted.

Men hvor om alting er, så er det vist meget med forskel hvordan uddannelsesstederne tackler det. På pædagogstudiet har jeg fået indtrykket, at mange bliver gravide undervejs og børn er velkomne.. Mærkeligt nok
Hvor derimod hvis man læser til arkitekt, så er det måske knap så nemt f.eks at have baby med.

det fik jeg vidst også formuleret forket og du har ret uddannelsesstedet har ikke noget ansvar, men kunne jo være, at der var en form for hjælp omkring det som jeg ikke vidste noget om

Netop med baggrund i, at jeg selv gerne vil kunne klare baby og studie er også grunden til, at jeg lytter så jeg er taknemmelig for jeres inputs. 

Det er bare så svært at lade være med at være skruk Vidste ikke, at nogle uddannelser byder babyer velkommen, ret spændende at der er steder med det. 

Anmeld

25. august 2013

ErSkruk

LuLy skriver:

Jeg synes at nu hvor din kæreste ikke er parat, så "lad den ligge" (jeg ved godt det er svært) og gør din uddannelse færdig. Jeg er pt på barsel for anden gang i min elevtid og når jeg kommer tilbage fra barsel har jeg 10 måneder til jeg skal aflevere fagprøve og kan ærlig talt ikke overskue hvordan jeg skal få tid til det! Så ville da foretrække at jeg havde haft min uddannelse inden jeg fik mine børn

Er lidt nysgerri så håber det er ok jeg spørger? Hvis du ikke havde fået barn nr to, hvordan tror du din hverdag ville have set ud ved sletningen?  

Ved det er svært at forestille sig. Hvorfor valgte du at få barn under uddannelse?

Jeg har svært ved at lade den ligge, men jeg vil da gøre forsøget, da jeg ikke vil presse min kæreste til at skulle være far før han er klar, jeg skal bare finde ud af hvor jeg skal gøre af alt min skrukhed, så jeg ikke kommer til at prikke til ham hele tiden

Anmeld

25. august 2013

MissTas

skruk-23 skriver:

Jeg håber og tror ikke, at jeg er den eneste på denne side som er vildt skruk, men har en kæreste der ikke er klar endnu. han kan end ikke klare at snakke om emnet pb endnu, så derfor skriver jeg hellere her inde for ikke at give ham panik anfald over min skrukhed.

Jeg er 'desværre' allerede blevet skruk og ville inderst inde ønske, at min kæreste også ville være det. Men dette er slet ikkke tilfældet... derfor håber jeg, at der er nogle der ville dele lidt historier om jer og fasen, hvor i blev skrukke og besluttede hvornår datoen for pb påbegyndes/tes. 

Jeg ville også høre om der er nogen der har erfaring med at blive mor under studie og hvordan i kom igennem dette? Ville i have ventet til efter studiet ? 

Jeg er 23 år og min kæreste er 25 år, vi har lejlighed sammen, hvor vi godt kunne få plads til et barn, vi har en stor bil (kia ceed stationcar) og min kæreste tjener godt med fast job og er færdiguddannet. Jeg har stadig 3 år af min uddannelse igen, er ordblind så kæmper lidt med lektier, men får den hjælp der skal til for at gennemføre, og har haft en depression får 1/2 år siden. Til dette skal siges, at lægen siger god for at prøve, hvis vi skulle blive enige, da han ikke mener dette vil spille ind når jeg engang når fødselstidspunktet. vi har boet sammen i 1 1/2 år og vi snakker lidt for 'sjov' om, hvordan vores drømme bryllup ville være hvis dette blev aktuelt. desuden kigger min kæreste hele tiden på huse vil evt kunne købe når jeg er færdiguddannet.

Til jeres mening: Ville I mene, at jeg skal vente til efter uddannelse med at tænke børn? kunne godt tænke mig jeres mening om mig og min skrukhed og jeg kan godt tåle konstruktiv kritik  

tusind tak  

jeg og min kæreste blev faktisk enige om det.. v sagde til hinanden en dag at det var et stort ønske, så vi blev enige om at jeg smed p-pillerne.. 1 mrd efter stod jeg med en positiv test

min kæreste har en god uddannelse og fast godt-lønnet job, men jeg er studerende og var det også da jeg fik Annastacia.. Jeg synes absolut ikke det er noget problem at have et barn under en uddannelse.. det har hvert fald ikke gjort uddannelsen mere besværlig for mig.. man lære hurtigt at prioritere sin tid anderledes når det er. Jeg nåede at gennemfører 1,5 år inden jeg gik på barsel og har nu afsluttet det første halve år efter min barsel og har nu 1,5 år tilbage og det går super ..

synes ikke det er uddannelsen der skal holde dig tilbage, den kan man sagtens gennemføre selvom man har barn. Det er min erfaring Her er det hvert fald ikke noget problem.. min datter er nu 18 mrd.

Det kræver selvfølgelig at du har en kæreste der er villig til at betale lidt ekstra, da man jo ikke har meget at gøre med med en SU. men det kan lade sig gøre hvis man har en dejlig kæreste

Anmeld

25. august 2013

ErSkruk

MissTas skriver:

jeg og min kæreste blev faktisk enige om det.. v sagde til hinanden en dag at det var et stort ønske, så vi blev enige om at jeg smed p-pillerne.. 1 mrd efter stod jeg med en positiv test

min kæreste har en god uddannelse og fast godt-lønnet job, men jeg er studerende og var det også da jeg fik Annastacia.. Jeg synes absolut ikke det er noget problem at have et barn under en uddannelse.. det har hvert fald ikke gjort uddannelsen mere besværlig for mig.. man lære hurtigt at prioritere sin tid anderledes når det er. Jeg nåede at gennemfører 1,5 år inden jeg gik på barsel og har nu afsluttet det første halve år efter min barsel og har nu 1,5 år tilbage og det går super ..

synes ikke det er uddannelsen der skal holde dig tilbage, den kan man sagtens gennemføre selvom man har barn. Det er min erfaring Her er det hvert fald ikke noget problem.. min datter er nu 18 mrd.

Det kræver selvfølgelig at du har en kæreste der er villig til at betale lidt ekstra, da man jo ikke har meget at gøre med med en SU. men det kan lade sig gøre hvis man har en dejlig kæreste

Dejligt at høre noget så positiv omkring barn og uddannelse  

Pengene er ikke det der bliver problemet, min kæreste (har ikke direkte spurgt, men hans måde at gribe mange andre pengene sager på, siger mig, at han ikke ville have det mindste imod det) har den holdning, at han betaler lidt mere nu, hvor jeg er under studie, da det for ham er investering i fremtiden  Vi begge ser os blive gamle og grå sammen, da vores fremtidige ønsker er stort set de samme og vores måde at løse konflikter på, er vores venner gule af misundelse på. 

Anmeld

25. august 2013

MissTas

skruk-23 skriver:

Dejligt at høre noget så positiv omkring barn og uddannelse  

Pengene er ikke det der bliver problemet, min kæreste (har ikke direkte spurgt, men hans måde at gribe mange andre pengene sager på, siger mig, at han ikke ville have det mindste imod det) har den holdning, at han betaler lidt mere nu, hvor jeg er under studie, da det for ham er investering i fremtiden  Vi begge ser os blive gamle og grå sammen, da vores fremtidige ønsker er stort set de samme og vores måde at løse konflikter på, er vores venner gule af misundelse på. 

for mig har det hvert fald ikke været nogen negativ oplevelse at have barn under uddannelse. Ikke sagt med at det ikke i perioder er hårdt, fordi man jo efter en lang dag ikke bare kan få lavet lektier og sådan, fordi der er det barnet der skal have ens opmærksomhed, så det er aftenerne der bliver brugt på lektier, men det vænner man sig hurtigt til synes jeg det handler bare om planlægning og prioritering

skønt i har det så godt sammen.. så må vi håbe han snart bliver lige så skruk som dig

jeg var forresten 21 da jeg blev gravid (23 nu). så en ung alder er altså ingen komplikation

Anmeld

25. august 2013

ErSkruk

MissTas skriver:

for mig har det hvert fald ikke været nogen negativ oplevelse at have barn under uddannelse. Ikke sagt med at det ikke i perioder er hårdt, fordi man jo efter en lang dag ikke bare kan få lavet lektier og sådan, fordi der er det barnet der skal have ens opmærksomhed, så det er aftenerne der bliver brugt på lektier, men det vænner man sig hurtigt til synes jeg det handler bare om planlægning og prioritering

skønt i har det så godt sammen.. så må vi håbe han snart bliver lige så skruk som dig

jeg var forresten 21 da jeg blev gravid (23 nu). så en ung alder er altså ingen komplikation

Jeg VED at det bliver hårdt med barn og uddannelse, det er jeg fuldstændig afklaret med  Jeg drømmer om at være ung mor, jeg vil gerne have energien når mine egne børn flytter hjemmefra til at kunne have egne fritidsinteresser og have et liv inden pension, som er sammen med min kæreste.  Desuden vil jeg gerne have mine børn inden jeg skal på arbejdsmarkedet, så jeg kan sige til en evt chef, at barsel ikke er aktuelt  

Min egen mor var 25 år da hun fik mig og min far 24 år. Jeg elsker, at de har den alder de har i dag og de nyder det virkelig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.