Hvilke navne er du til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2013

Babe

Mor og meget mere skriver:

"Det alle andre kalder deres unger" - er det ikke moderne navne? Og når moderne navne, som alle andre kalder deres unger, i en periode er traditionelle, gammeldags, danske navne, så kan man passe ind i tre kategorier på en gang. 

Mine børn hedder Johanne, Jakob og Jeppe. Jeg er også vild med Anna, August og Peter, blandt andet. 

Jeg er slet ikke til amerikansk inspirerede navne og mere eller mindre selvopfundne - og det gør ondt i mine øjne, når s udskiftes med z. 

Moderne navne og traditionelle navne kan godt minde om hinanden. Med traditionelle navne menes der top 50. De kunne også hedde poplulære navne. (Emma, Ida, Nanna, Lea) Moderne navne er ikke top 50, men nærmere top 500, altså navne som man godt kender, men ikke alle hedder. (Stella, Valentina, Naomi, Amy, Madeleine)

Endelig har vi specielle navne (Aviaya, Kuki, Larissa, Thalia)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2013

LinLin

Det må være hebraiske navne men IKKE dem alle de andre hedder (lyder måske mærkeligt, når jeg har et englebarn der hedder Noa, men det var h*n ikke kommet til at hedde hvis ikke den var død og født så tidligt...)

Mine drenge hedde David og Adam og jeg er helt vildt med navnet Samuel også, så det håber jeg, jeg må kalde den næste, hvis vi får en dreng mere

Så navne navne udenfor top 10, men ikke mærkelige navne

Jeg har ikke stemt, da jeg ikke vidste hvilken kategori de går ind under ...

Anmeld

25. august 2013

BabyMus

Jeg har stemt blankt. Jeg synes det er personligt hvad man lægger i de kategorier, og hvad der er specielle navne for mig er måske ikke for andre og omvendt.

Jeg har nok lidt blandet smag, og for tiden er disse yndlings:

Noa-Bella
Mynthe
Viola
Vigga
Lea

Marius
Billie/Billy
Elliot

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.