Hvilke navne er du til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her har vi thea, som er opkaldt efter min mormor. Også har vi alberte, fordi vi bare syntes det var det navn som passede perfekt til hende, da hun blev født! Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Babe skriver:

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at høre om hvilke navne i er til.

Slå jer løs

"Det alle andre kalder deres unger" - er det ikke moderne navne? Og når moderne navne, som alle andre kalder deres unger, i en periode er traditionelle, gammeldags, danske navne, så kan man passe ind i tre kategorier på en gang. 

Mine børn hedder Johanne, Jakob og Jeppe. Jeg er også vild med Anna, August og Peter, blandt andet. 

Jeg er slet ikke til amerikansk inspirerede navne og mere eller mindre selvopfundne - og det gør ondt i mine øjne, når s udskiftes med z. 

Anmeld

24. august 2013

Lise

Jeg er vist til traditionelle navne, men jeg har ikke stemt, for jeg synes det er lidt ærgerligt at du synes du må tilføje (det som alle andre kalder deres unger). Jeg er absolut ikke enig med dig her. Jeg synes alle kalder deres unger moderne navne. Men egentlig er jeg ligeglad med hvad alle kalder deres unger. Jeg/vi har valgt navne til vores drenge som er bibelske (fordi jeg godt kan lide bibleske navne), som lyder fint på dansk, men også kan siges på engelsk, om som vigtigst af alt er tidløse.

Anmeld

25. august 2013

twinny

Jeg er vel til specielle navne. .. 

mine drenge hedder celino og gabriel.  ♥♥♥♥

Anmeld

25. august 2013

EnGodMor

En blanding af det hele. 

Anmeld

25. august 2013

Kløver

Hm den er svær for her gider vi ikke masse betegnelsesnavne men feks er navnet på vores søn blevet mere udbredt siden og vi synes det er fint med navne som ikke alle børn hedder dog uden at blive for specielt og besværligt at udtale eller stave

Vi har en Daniel og Dina og har snakket om/jeg har tænkt navne som Miriam, Silas(mest manden da jeg synes det er meget brugt) isak, Levi, Andreas, Peter, Hannah, elisa, ester, david, Gabriel (desværre ikke to drengenavne somodstanden kan li) ( alle bibelske navne

Anmeld

25. august 2013

Babe

FrkZier skriver:

synes det er lidt sjovt at man ret tydeligt kan se på afstemning hvad du bedst kan lide

men altså, nu skriver du 'det alle kalder deres unger' dvs. Liam, Noah osv er traditionelle navne? det jo efterhånden mere specielt at hedde Mikkel end at hedde Agurk

men jeg kan personligt bedst lide gammeldags navne, Marius, Bertil, William, Anthon, Arthur, Agnes, Agnethe osv

Min søn hedder Isaak, et (i min verden) godt bibelsk navn - det er i danmark måske lidt 'specielt' men på verdens plan er det et ret almindeligt navn

Selvfølgelig, i skal jo også vide hvad jeg kan lide

vil nu sige at Liam og Noah er meget traditionelle navne, også Mikkel selvom det er ved at være lidt umoderne, Agurk har jeg godt nok aldrig hørt nogen hedde.

Isaak er et coolt navn, min søsters pony hedder Isak

Anmeld

25. august 2013

Babe

tankai skriver:

Jeg kan godt lide navne, som ikke alle hedder.. Og til piger elsker jeg drengede navne.. Vores kommende datter skal hedde Alex <3

Du er for nice

Anmeld

25. august 2013

Babe

lineog4 skriver:

Her hjemme er det ren stilforvirring 

Vores børn hedder: Dina, Lia, Liam og Linus. 

Og navn jeg kan lide er:

Isak, Dante, Sylvester, Sulaima, Ursula, Dea, Livia, Aya, Dana, Vitus og og og...

Derfor har jeg stemt blankt 

uhhhh jeg synes mange af de navne du skriver lyder interessant

din remse høre under specielle navne

Anmeld

25. august 2013

Babe

Barnepigen skriver:

Mine navne er hvis en god blanding 

Nogle af de navne jeg kan lide er

Silke

Celina

Augusta

Astrid

Karoline 

Viola 

Sofie

Naja

Merle 

Melina 

Emmelie

Signe

Osv.

helt klart traditionelle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.