Takt og tone på legepladsen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2013

bøllen

2721 skriver:

Det har taget overhånd det sidste år
Og ja, jo større han er blevet jo mere er det åbenbart okay, bare at lade ungerne om den selv, andres øjne

C er jo som han er og det er så svært for ham og han kan bare ikke karper det eller sige fra

God ide med kassen

Må blive bedre til at stå fast på mit nej.

Børn virker jo mere voldsomme jo større de bliver. Måske mere fysiske.

jeg ville gribe ind og sige noget. Men er jo også typen der ikke holder mund jeg ville under ingen omstændigheder finde mig i det. Syntes du har været large LÆNGE .

Jo jo men det hjælper så heller ikke med en folk unger ifølge med voksne som finder det ok. De overskrider jo en grænse.

ja det ville være en god ide

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2013

2721

bøllen skriver:

Børn virker jo mere voldsomme jo større de bliver. Måske mere fysiske.

jeg ville gribe ind og sige noget. Men er jo også typen der ikke holder mund jeg ville under ingen omstændigheder finde mig i det. Syntes du har været large LÆNGE .

Jo jo men det hjælper så heller ikke med en folk unger ifølge med voksne som finder det ok. De overskrider jo en grænse.

ja det ville være en god ide

Jeg er helt enig.

Er bare så pokkers konfliktsky.

Men ja, jeg må blive bedre til at sige fra
Også for C skyld.

Synes jo bare et eller andet sted ikke at det er okay, at det skal være sådan

Anmeld

23. august 2013

Mumto3

Som regel er der ikke institutioner på legepladserne om formiddagen, så der er der måske mulighed for at få en roligere oplevelse.

Anmeld

23. august 2013

gonefishing

2721 skriver:

Hej

Jeg er ret nysgerrig omkring andres holdning til hvordan man opføre sig på offentlige legepladser er, både pædagoger, dagplejer og forældre.

Min dreng er hjemmepasset og vi har ikke egen have, som vi kommer flere gange ugentligt på div offentlige legepladser, både alene og sammen med vores privatelegestue, eller blot får at mødes med en eller flere legekammerater.

Vi har altid vores eget sandlegetøj med og andet knægten gerne vil lege med (kridt, fjernstyret bil osv).

Men jeg er efterhånden nået dertil hvor jeg ikke gider det mere. Vi bliver altid " overfaldet" af div institutionsbørn, eller børn der er afsted med forældre/bedsteforældre og der er ingen der siger noget til børnene. Jeg synes det er SÅ grænseoverskridende og skulke gå ind og rette på andres børn, særligt når de har deres forældre/ dagplejer osv med. Men de tager tingene fra min søn, render med det, ødelægger det osv.

I starten var jeg meget åben og når og hvis der blev spurgt om de måtte låne noget, sagde jeg altid ja, men min søn ender med at sidde uden legetøj og de spreder tingene ud over hele legepladsen, toppes om legetøjet og flere gange er der ting der er blevet væk eller gået i stykker.

Så nu er jeg faktisk begyndt at afvise. Men det stopper ikke børnene i at tage tingene alligevel og der er det jo jeg mener at de voksne som er der sammen med børnene burde gå ind og forklare at det må man ikke.

Det mest frusterende er dem som siger til deres børn: hvis du går hen og spørger pænt må du gerne låne noget!
Hvad gør man så lige når mor/dp osv har lovet barn at hvis bare de spørger så må de godt?!

Jeg ved godt det lyder rigtig mave surt, men efter endnu en dag på legepladsen, hvor jeg har brugt mere tid på at holde styr på hvor vores ting forsvandt hen og sikre at min søn ikke fik flået tingene ud af hånden end at hygge med min dreng, føler jeg mig en kende frustreret

Må jeg bare opgive at tage legetøj med på legepladsen, på trods af at min søn ELSKER at lege i sandet med sine ting, eller skal jeg bare acceptere at de tager tingene fra ham, ødelægger dem og smider den væk?

Kan jeg tillade mig at tage fat i pædagogerne/forældre osv og bede dem holde bedre styr på de børn de ham med?

Jeg synes jo også det er vigtig at man lære og dele og min søn er sådan set god til det, men han har ikke spidse albuer og et eller andet sted synes jeg ikke det kan være rigtigt at ham skal kæmpe får at få lov til at lege med sine egne ting.

Tænker i over disse ting når i er på legepladsen og hvordan gør i?

Er det ikke meget normalt? Eller vi har oplevet det fra begge sider, både hvor andre ville lege med vores datters legetøj, løbe cykel osv.
Vi har så en gang været i vandland hvor der er sindsygt meget legetøj fra stedet. Så da en familie havde taget deres egen badering med -som lignede alle de andre, kom vores datter til at tage deres. Fandt først ud af det da de tog den med sig.
Men nogle gange er det svært at vide hvad der er privat og hvad der er offentligt.

Anmeld

23. august 2013

2721

Mumto3 skriver:

Som regel er der ikke institutioner på legepladserne om formiddagen, så der er der måske mulighed for at få en roligere oplevelse.

Alle de steder vi kommer er det om formiddagen
De tager afsted med madpakker osv

Anmeld

23. august 2013

2721

Flodkilling skriver:

Er det ikke meget normalt? Eller vi har oplevet det fra begge sider, både hvor andre ville lege med vores datters legetøj, løbe cykel osv.
Vi har så en gang været i vandland hvor der er sindsygt meget legetøj fra stedet. Så da en familie havde taget deres egen badering med -som lignede alle de andre, kom vores datter til at tage deres. Fandt først ud af det da de tog den med sig.
Men nogle gange er det svært at vide hvad der er privat og hvad der er offentligt.

Det er det måske, men det gør det da ikke mere okay
Det er da meget få legepladser der har legetøj man bare kan lege med
Jeg synes ikke det kan være rigtigt at andre børn skal skræmme ens eget barn væk fra des legetøj og ærligtalt har jeg jo ikke købt det til andre end min søn.

Hvis vi sidder alene og der kommer et enkelt barn og de spørger pænt om de må låne, fær nok, men det er jo ofte 10 børn + og de behandler altså ikke alle tingene lige pænt

Jeg lader aldrig min dreng tage andres ting.

Anmeld

23. august 2013

gonefishing

2721 skriver:

kk

Det er det måske, men det gør det da ikke mere okay
Det er da meget få legepladser der har legetøj man bare kan lege med
Jeg synes ikke det kan være rigtigt at andre børn skal skræmme ens eget barn væk fra des legetøj og ærligtalt har jeg jo ikke købt det til andre end min søn.

Hvis vi sidder alene og der kommer et enkelt barn og de spørger pænt om de må låne, fær nok, men det er jo ofte 10 børn + og de behandler altså ikke alle tingene lige pænt

Jeg lader aldrig min dreng tage andres ting.

Det var heller ikke ment som at jeg ikke selv var blevet sur. Jeg er selv blevet rødglødende ved at nogle piger tog min datters træ løbecykel og smed rundt med den. Troede bare at det var meget normalt... på trods af at jeg altid selv siger til mit barn, at det er ikke hendes.

Anmeld

23. august 2013

2721

Flodkilling skriver:

Det var heller ikke ment som at jeg ikke selv var blevet sur. Jeg er selv blevet rødglødende ved at nogle piger tog min datters træ løbecykel og smed rundt med den. Troede bare at det var meget normalt... på trods af at jeg altid selv siger til mit barn, at det er ikke hendes.

Okay

Det virker jo desværre til at være normalt, da jg næsten oplever det hverdag, men det burde jo ikke være det

Men jeg må jo prøve at sætte nogle skarpere grænser op når vi er afsted og blive bedre til at sige noget til de ansvarshavende voksne.

Anmeld

23. august 2013

bøllen

2721 skriver:

Jeg er helt enig.

Er bare så pokkers konfliktsky.

Men ja, jeg må blive bedre til at sige fra
Også for C skyld.

Synes jo bare et eller andet sted ikke at det er okay, at det skal være sådan

Tror det kunne være en god ide . Hvis C er i en god udvikling p.t med mod på at lege med andre børn, er det da synd hvis de oplevelse skræmme.

du må mande dig op og tage tyren ved hornene ..

Anmeld

23. august 2013

2721

bøllen skriver:

Tror det kunne være en god ide . Hvis C er i en god udvikling p.t med mod på at lege med andre børn, er det da synd hvis de oplevelse skræmme.

du må mande dig op og tage tyren ved hornene ..

Det synes jeg han er
Dog er det gået lidt ned siden omtalte episode med drengen der "jagtede" ham

Ja, det må jeg jo, suk altså, jeg er SÅ dårlig til sådan noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.