Takt og tone på legepladsen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2013

2721

DianaRJS skriver:

jeg tror jeg havde vendt mig om og sagt " hvad med at du bare lige selv smutter hjem efter jeres, det er ikke et bibliotek hvor man kan låne ting "  

se jeg ville ønske jeg kunne finde mod til noget lignede, men ak nej, jeg tænker Wtf?! Men bider det i mig og smiler stramt og siger noget ala, du kan låne denne her skovl og spand men bilerne leger Carlie med!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2013

isabellasmor

2721 skriver:

Tak, det synes jeg jo også, men øv hvor er det svært, er ret konflikt sky og når der står fx 10 børnehave børn som bliver ved med at plage uden de voksne skrider ind, bliver det bare ret trættende. Tirsdags sagde jeg de gerne måtte lege med det min søn ikke legede med og at de SKULLE blive i sandkassen, 5 min senere ham min søn intet legetøj og de har spredt sig rundt omkring med det hele.
Går hen til dem og bedre dem stille og roligt om at gå tilbage til sandkassen med tingene ellers bliver det pakket væk.
Min dreng vil på dette tidspunkt ikke længere være i sandkassens fordi han synes de er for voldsomme.
Han leger derfor med en af sine venner fra legestuen med hans monstertruck, som er fjernstyret. En stor dreng som kom sammen med børnehaven, vil så lege med hans monstertruck, jagter min dreng rundt og bliver ved med at sige han vil lege med den og griber fat i ham, jeg bliver ved med at gribe ind og sige at det må han ikke og han skal lade min søn være. Til sidst må jeg pakke bilen væk fordi denne her dreng blev så pågående at min søn blev bange. Ingen gjorde noget.
I mellem tiden er de andre børn igen rendt med legetøjet og jeg går hen til dem og siger nu bliver det pakket væk.
Og en af ungerne kalder mig en kælling :-0

Jeg synes det er så svært at konfrontere folk og har svært ved at forstå hvor de gør som de gør:-(

jeg synes godt nok du er alt for large og "blød". var der nogle, børn som voksne, der jagtede mit barn, tog hendes ting, kaldte mig en kælling..... så var jeg gået direkte til den voksne. 

jeg vil ikke kalde børnene for dårligt opdragede. for jeg tror selv man på et eller andet tidspunkt kommer til at opleve at ens børn opfører sig dårligt. og jeg ville da blive ked hvis andre så omtalte mit barn som dårligt opdraget pga en episode eller lign. jeg tror simpelthen det er den laaaange snor de åbenbart får fra pædagogernes side, og det at de kører hinanden op under de voldsomme lege..... Fejlen er, at børnene ikke bliver rettet af de voksne der har dem med. det er simpelthen ALT for dårligt  men det var så et sidespor.

jeg synes du skal gøre som du plejer, pakke din søn, tage ud og lege med de ting han gerne vil have med, og kommer der så en flok unger, så henvend dig til de voksne. det ville undre mig hvis de så ikke greb ind..... de har jo vel også deres "ry" (som institution) og pædagoiske stolthed.... Ja, og en smule fornuft, må man da håbe !!

Anmeld

23. august 2013

C-Dog

Vi flyttede i hus af samme grund. Boede før med flot fælles legeplads og boldbaner men vi kunne ikke gå en tur uden vores små børn nærmest blev overfaldet og 'frarøvet' deres ting af (møg)unger uden opdragelse, børnehaver og private dp på tur. Tit må man også trøste dp børnene og det gider jeg ikke bare fordi dp mor er optaget af kaffesladder! Arg!
Nu har vi have og kan jage uvorne unger ud og kun lukke søde børn ind :-)

Anmeld

23. august 2013

2721

isabellasmor skriver:

jeg synes godt nok du er alt for large og "blød". var der nogle, børn som voksne, der jagtede mit barn, tog hendes ting, kaldte mig en kælling..... så var jeg gået direkte til den voksne. 

jeg vil ikke kalde børnene for dårligt opdragede. for jeg tror selv man på et eller andet tidspunkt kommer til at opleve at ens børn opfører sig dårligt. og jeg ville da blive ked hvis andre så omtalte mit barn som dårligt opdraget pga en episode eller lign. jeg tror simpelthen det er den laaaange snor de åbenbart får fra pædagogernes side, og det at de kører hinanden op under de voldsomme lege..... Fejlen er, at børnene ikke bliver rettet af de voksne der har dem med. det er simpelthen ALT for dårligt  men det var så et sidespor.

jeg synes du skal gøre som du plejer, pakke din søn, tage ud og lege med de ting han gerne vil have med, og kommer der så en flok unger, så henvend dig til de voksne. det ville undre mig hvis de så ikke greb ind..... de har jo vel også deres "ry" (som institution) og pædagoiske stolthed.... Ja, og en smule fornuft, må man da håbe !!

Jeg synes også jeg plejer og være fær og rumlig når vi er på en offentlig legeplads også derfor jeg er så trætaf og ked over at de andre voksne ikke griber ind. Jeg mener lidt at hvis pædagogerne/dp'erne ikke kan holde styr på de børn de har med er der for mange.

Jeg taler altid pænt til pg om børnene og er helt enige i at "skyldene/ansvaret" ene og alene ligger hos de voksne.

Den store dreng der jagtede min søn havde en pædagog lige ved siden af som så hvad der skete, men lod mig hænge på den og det frustrer mig. Ved slet ikke hvordan jeg skal bringe det på banen

Anmeld

23. august 2013

2721

C-Dog skriver:

Vi flyttede i hus af samme grund. Boede før med flot fælles legeplads og boldbaner men vi kunne ikke gå en tur uden vores små børn nærmest blev overfaldet og 'frarøvet' deres ting af (møg)unger uden opdragelse, børnehaver og private dp på tur. Tit må man også trøste dp børnene og det gider jeg ikke bare fordi dp mor er optaget af kaffesladder! Arg!
Nu har vi have og kan jage uvorne unger ud og kun lukke søde børn ind :-)

Uh ha den med at trøste har jeg også stået med et par gange

Det lyder skønt, ville ønske vi kunne gøre det samme

Anmeld

23. august 2013

isabellasmor

2721 skriver:

Jeg synes også jeg plejer og være fær og rumlig når vi er på en offentlig legeplads også derfor jeg er så trætaf og ked over at de andre voksne ikke griber ind. Jeg mener lidt at hvis pædagogerne/dp'erne ikke kan holde styr på de børn de har med er der for mange.

Jeg taler altid pænt til pg om børnene og er helt enige i at "skyldene/ansvaret" ene og alene ligger hos de voksne.

Den store dreng der jagtede min søn havde en pædagog lige ved siden af som så hvad der skete, men lod mig hænge på den og det frustrer mig. Ved slet ikke hvordan jeg skal bringe det på banen

jeg er også selv lidt konfliktsky når det gælder fremmede. men.. tror jeg havde sagt "hvaa, kunne du ikke lige løbe efter ham og få fat i min søns skovl?" altså, eksempelvis.. for ligesom og få pædagogen til at vågne op.. og til at han ligefrem jagter din søn, tror jeg jeg havde spurgt pædagogen om det er sådan de leger i deres institution, måske med et blik der sagde "det var edermame en mærkelig opførsel, er du sød og gribe ind". igen, for at få pædagogen til at vågne lidt op.  

Anmeld

23. august 2013

2721

isabellasmor skriver:

jeg er også selv lidt konfliktsky når det gælder fremmede. men.. tror jeg havde sagt "hvaa, kunne du ikke lige løbe efter ham og få fat i min søns skovl?" altså, eksempelvis.. for ligesom og få pædagogen til at vågne op.. og til at han ligefrem jagter din søn, tror jeg jeg havde spurgt pædagogen om det er sådan de leger i deres institution, måske med et blik der sagde "det var edermame en mærkelig opførsel, er du sød og gribe ind". igen, for at få pædagogen til at vågne lidt op.  

Hmm det var måske en mulighed
Den er ihvertfald nok mere mig en at gå hen og skulle tage en "snak" med dem.
Ville bare ønske folk var mere opmærksomme og at den generale holdning var en anden.
Men du har ret, vi fortsætter som vi plejer, selvom lysten lige pt er lig nul.

Anmeld

23. august 2013

isabellasmor

2721 skriver:

Hmm det var måske en mulighed
Den er ihvertfald nok mere mig en at gå hen og skulle tage en "snak" med dem.
Ville bare ønske folk var mere opmærksomme og at den generale holdning var en anden.
Men du har ret, vi fortsætter som vi plejer, selvom lysten lige pt er lig nul.

jeg er i hvert fald personligt bedre til at komme med sådanne "bemærkninger", frem for at gå hen og starte dialoger, i hvert fald i sådanne tilfælde som her. ved godt det kan være lidt provokerende, men det er altså tit det giver pote 

Anmeld

23. august 2013

Carina:-)

2721 skriver:

Jeg synes bare det er svært når det er mig børnene henvender sig til. Samtidig står de jo bogstaveligt talt og glor på mig mens det sker uden at fortrække med mine

Jeg er så konfliktsky, så hvordan ville du sige det på en pæn måde?

Jeg ville sige noget ala -

Hej ,min søn bliver ked af det når dit barn tager legetøjet fra ham.

Jeg vil gerne sige noget til dit barn,men jeg tror det er bedst du selv gør det så det ikke kommer forkert ud.

Og jeg tænker at hvis vi lige hjalp hinanden ,så er det rart for både mit barn og dit at være her på legepladsen.

Jeg vil i princippet gerne dele mit barns legetøj ,men har bare  ret mange gange været ude for at det så bliver væk fordi små børn jo ikke tænker over at aflevere det igen.

Og er der så en eller anden der bliver mobset ,ja så ville jeg ryste det af mig for du har sagt tingene på en pæn måde

Og er det en pædagog/dpmor -

Ville jeg være mere skrap ,og sige at jeg forventer at I selv griber ind når jeres "lånebørn"  tager andre børns (mit) legetøj.

Det er ikke særligt rart at jeg er nødt til at gribe ind,hverken over for børnene men heller ikke for mig .

Jeg ved godt det kan være ubehageligt,men det du beskriver er synd for din søn -Og slet ikke ok .

Anmeld

23. august 2013

2721

isabellasmor skriver:

jeg er i hvert fald personligt bedre til at komme med sådanne "bemærkninger", frem for at gå hen og starte dialoger, i hvert fald i sådanne tilfælde som her. ved godt det kan være lidt provokerende, men det er altså tit det giver pote 

Det kan være provokerende og det ville klart være bedre hvis jeg kunne få budskabet ud på en anden måde, men et eller andet sted må jeg jo starte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.