Hvad synes i om zakarias ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Diana2013 skriver:

Tusinde tak for alle svarene synes det er lidt morsomt at jeres mænd ikke bryder sig om det og det er lige netop min mand der gerne vil han skal hedde det jeg synes også det er pænt og kan godt lide at det er sådan lidt tidsløst, og international

Jeg er mest til lidt mere enkle navne, men jeg kan godt lide det - og jeg synes særligt godt om, at det er kendt i DK fra gammel tid Via Biblen og ikke endnu et amerikansk-inspireret navn. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2013

EKAB

Profilbillede for EKAB
Mor og meget mere skriver:

Men netop Zakarias er jo med Z i sin originale og mest udbredte form, og så vil det da være underligt at stave det med S? 

Hvad mener du med, at barnet bliver voksent en dag? - det er da ikke sådan et "tuttenut-navn"? 

Jeg bryder mig ikke om det. Synes det virker fjollet, at stave et navn med Z og X.
F.eks Zilas, Deniz, Zilke osv. Jeg bryder mig virkelig ikke om det, og det kan være svært at komme til f.eks jobsamtaler med et navn som ikke fremstår ''voksent''. Det har SÅ meget at sige ift. Førstehåndsindtryk.

Hver sin smag

Anmeld

21. august 2013

Diana2013

ES90 skriver:

Jeg bryder mig ikke om det. Synes det virker fjollet, at stave et navn med Z og X.
F.eks Zilas, Deniz, Zilke osv. Jeg bryder mig virkelig ikke om det, og det kan være svært at komme til f.eks jobsamtaler med et navn som ikke fremstår ''voksent''. Det har SÅ meget at sige ift. Førstehåndsindtryk.

Hver sin smag

Lol undskyld men ens navn har da aldrig haft betydning for om man kan få et job ?

Anmeld

21. august 2013

EKAB

Profilbillede for EKAB
Diana2013 skriver:

Lol undskyld men ens navn har da aldrig haft betydning for om man kan få et job ?

Det har det da. Ihvertfald i mit fag skal man på alle måder fremstå troværdigt, og hedder man Zoffy fremfor Maria, så ér der bare klienter der fravælger en.
Jeg kender mange der har skiftet navn eller bruger mellemnavn som fornavn.
Jeg har personligt selv fravalgt at bruge en del af mit navn, fordi det bare ikke har den rigtige fremtoning, hvis man kan sige sådan.

Anmeld

21. august 2013

EKAB

Profilbillede for EKAB
Diana2013 skriver:

Og pudsigt nok kommer man til flere samtaler, hvis man hedder Sofie fremfor Ayliah, selv om man kan være nok så pæredansk.
Det er noget værre navnesnobberi, men sådan er verden altså skruet sammen.

Anmeld

21. august 2013

Diana2013

ES90 skriver:

Det har det da. Ihvertfald i mit fag skal man på alle måder fremstå troværdigt, og hedder man Zoffy fremfor Maria, så ér der bare klienter der fravælger en.
Jeg kender mange der har skiftet navn eller bruger mellemnavn som fornavn.
Jeg har personligt selv fravalgt at bruge en del af mit navn, fordi det bare ikke har den rigtige fremtoning, hvis man kan sige sådan.

Nu er jeg meget nysgerrig hvad er dit fag så ? Jeg synes derimod at det er meget umodent at vælge en person fra pga et navn, det ville være det samme at vælge en fra pga hudfarve, hår farve, eller om man er overvægtigt. Dit arbejde går glip af mange gode medarbejdere hvis de er så overfladiske

Anmeld

21. august 2013

A&F

Det er et flot gammelt arabisk navn

Anmeld

21. august 2013

EKAB

Profilbillede for EKAB
Diana2013 skriver:

Nu er jeg meget nysgerrig hvad er dit fag så ? Jeg synes derimod at det er meget umodent at vælge en person fra pga et navn, det ville være det samme at vælge en fra pga hudfarve, hår farve, eller om man er overvægtigt. Dit arbejde går glip af mange gode medarbejdere hvis de er så overfladiske

Det har jeg ikke lyst til at skrive i et offentligt forum
Men jeg er skam enig med dig.. Det ændrer sig nok bare først, når det er de yngre generationer der kommer til at sidde på de tunge poster i fremtiden..

Det kan jo også være en fordel i f.eks underholdsningsbranchen, eller f.eks frisørfaget.

Anmeld

21. august 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
ES90 skriver:

Hver sin smag

Jeg tænker, det må skyldes uvidenhed, hvis nogen - fx en arbejdsgiver - studser over et så gammelt og velkendt navn. 

Og jeg forstår stadig ikke, at den almindelige og oprindelige stavemåde med Z kan virke forkert eller fjollet. At stave det med S ville jo netop være lige så "fjollet" som at stave Silas eller Søren med Z. 

Anmeld

21. august 2013

Diana2013

ES90 skriver:

Det har jeg ikke lyst til at skrive i et offentligt forum
Men jeg er skam enig med dig.. Det ændrer sig nok bare først, når det er de yngre generationer der kommer til at sidde på de tunge poster i fremtiden..

Det kan jo også være en fordel i f.eks underholdsningsbranchen, eller f.eks frisørfaget.

okay helt i orden du ikke vil skrive det her. Men godt man kan have forskellige holdninger og meninger håber du får en god aften

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.