Barsel hvor længe???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2013

mrhl

DianaRJS skriver:

du har kun 12 måneder på su's barsels klip... MEN jeg tænker lidt hvorfor du så ikke tager lidt af barslen og så kommer igang med de andre efter sommeren 14' ? så vil hun jo være 8 måneder, og hun vil sagtens kunne bære at komme i dp eller vuggestue der og når det er skole er det jo begrænset hvor længe du er i skole

Ja, men vil kunne få almindelig SU fremtil skolestart i august 15.

Synes 8 måneder er alt alt for tidligt at komme i institution. Altså der kan selvfølgelig være forskel på situationer og på børn og på forældre, men det ved jeg bare med mig selv, jeg ikke kan. Derfor havde jeg lavet planen om at holde de 12 måneder så hun bare blev de måneder ældre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2013

Lykke:)

mrhl skriver:

Ja, det er da også ærgeligt med en sygemelding. Jeg håber virkelig meget at jeg kan gå i skole til det sidste. Kan ikke rigtig overskue at gå hjemme for længe ad gangen..... I hvert fald ikke når det bare er mig alene. Håber bestemt det ændrer sig med familieforøgelsen

Nej, jeg er ikke så gammel! Men ifht. at jeg "kun" er i gang med at få huen på, føler jeg mig lidt gammel

Opdagede forresten også lige at vi er i terminsgruppe sammen! Og så lurede jeg at du bor i kbh. hvorhenne, hvis jeg må spørge?
Bor selv på Nørrebro

Nej det er ikke det sjoveste! Og kedeligt når det er uden baby men sådan er det!

Ja, det kan jeg så godt forstå! Men du skal nok få den!

Det så jeg også lige jeg bor i høje Taastrup.

Anmeld

20. august 2013

DianaRJS

mrhl skriver:

Ja, men vil kunne få almindelig SU fremtil skolestart i august 15.

Synes 8 måneder er alt alt for tidligt at komme i institution. Altså der kan selvfølgelig være forskel på situationer og på børn og på forældre, men det ved jeg bare med mig selv, jeg ikke kan. Derfor havde jeg lavet planen om at holde de 12 måneder så hun bare blev de måneder ældre

normalt er de jo 10 måneder, min den yngste kom afsted da han var 6 måneder, netop fordi jeg også studerede, og tro mig de er MEGET bedre til det end vi er :p

Anmeld

20. august 2013

mrhl

DianaRJS skriver:

normalt er de jo 10 måneder, min den yngste kom afsted da han var 6 måneder, netop fordi jeg også studerede, og tro mig de er MEGET bedre til det end vi er :p

Jo, men når jeg har muligheden for længere barsel, synes jeg det skal overvejes. Det kan godt være det ikke er jordens undergang at sende så lille et barn af sted. Jeg ved bare jeg ikke ville have det godt med det. Så det bliver minimum et år

Anmeld

20. august 2013

baby012

Du har 12 su klip, enkeltklip i 12 måneder ( hvor du kun kan få alm su)

eller 6 dobbelklip i 6 måneder,  (2xsu) 

Anmeld

20. august 2013

MikeyMike & Mor

Hvis jeg var dig, ville jeg tage afsted når din pige er 19 måneder.

Det er bedst for din datter, at blive hos mor så længe som muligt, og så lærer du hende også at kende på en anden måde end hvis du ser hende max nogle timer inden hun skal i seng om aftenen ..

Men det kommer jo også helt an på om du virkelig brænder for din uddannelse, og bare vil være færdig.

For mig personligt kan en uddannelse altid tages færdig, men mit barns barndom kan aldrig genoptages. 

Anmeld

20. august 2013

mrhl

baby012 skriver:

Du har 12 su klip, enkeltklip i 12 måneder ( hvor du kun kan få alm su)

eller 6 dobbelklip i 6 måneder,  (2xsu) 

Ja, det ved jeg godt?

Anmeld

20. august 2013

mrhl

MikeyMike & Mor skriver:

Hvis jeg var dig, ville jeg tage afsted når din pige er 19 måneder.

Det er bedst for din datter, at blive hos mor så længe som muligt, og så lærer du hende også at kende på en anden måde end hvis du ser hende max nogle timer inden hun skal i seng om aftenen ..

Men det kommer jo også helt an på om du virkelig brænder for din uddannelse, og bare vil være færdig.

For mig personligt kan en uddannelse altid tages færdig, men mit barns barndom kan aldrig genoptages. 

Mange tak for dit svar.
Jeg tror også det er den løsning jeg hælder mest til.
Selvfølgelig vil jeg rigtig gerne studere og blive færdig også, men at skulle være mor og give mit barn den bedst mulige start vægter selvfølgelig højere

Anmeld

20. august 2013

baby012

mrhl skriver:

Ja, det ved jeg godt?

Men du kan jo ikke holde barsel helt til august ? 

Du får jo altså ikke su hvis din fraværdsprocent er for høj, hvilket den jo ville blive hvis du ikke tager i skole ? 

er selv på su, barsel, og jeg blev også spurgt om jeg ville vente til august (hf, skulle starte her d 1. November) men jeg ringede så og snakkede med su vejleder, og gik a vide at jeg så ikke ville kunne få su efter barsel, 

Anmeld

20. august 2013

mrhl

baby012 skriver:

Men du kan jo ikke holde barsel helt til august ? 

Du får jo altså ikke su hvis din fraværdsprocent er for høj, hvilket den jo ville blive hvis du ikke tager i skole ? 

er selv på su, barsel, og jeg blev også spurgt om jeg ville vente til august (hf, skulle starte her d 1. November) men jeg ringede så og snakkede med su vejleder, og gik a vide at jeg så ikke ville kunne få su efter barsel, 

Det kan man altså godt.
Hvis jeg tager mine 12 måneders ekstra SU klip fra november til november, skal jeg jo starte inde i et skoleår. Man kan så søge dispensation og få almindelig SU fremtil skolestart som i dette tilfælde er i august.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.