mrhl skriver:
Hej allesammen.
Min kæreste og jeg venter os en dejlig lille pige med termin d. 1/12.
Jeg går på studenterkursus, og er lige startet på 2. år.
Min kæreste kan højst sandsynligt ikke tage noget af barslen, så det ligger lidt til mig at finde ud af hvordan og hvorledes det skal foregå.
Jeg havde hele tiden tænkt mig at jeg ville holde fra 1. Nov 13 og starte 1. Nov 14. Her ville vores datter så skulle i institution 11 mdr gammel.
Da jeg snakkede med studievejlederen spurgte hun om jeg ikke ville holde helt til august 2015, så jeg startede på en frisk efter sommerferien og lillepigen er blevet 19 mdr!
Og nu er jeg så blevet helt vildt meget i tvivl. Jeg vil jo super gerne give min datter en dejlig start på livet, og mener også at det ville være en fordel at jeg gik hjemme i de ekstra måneder sammen med hende. På den anden side synes jeg at min egen uddannelse bliver skubbet meget langt ud i fremtiden. Jeg er 21 år i dag, og føler allerede nu, at jeg bliver en "gammel" student 
Har rådført mig med min mor som helt sikkert synes jeg skulle tage så meget barsel som muligt, og jeg kan sagtens se pointen....
Men altså.... Som i nok kan forstå vil jeg gerne høre fra jer der har været/er i en lignende situation. Hvad kan i anbefale? 
Vh. Mille
Jeg er lidt i samme situation
Har termin d. 29. november, og jeg går på læreruddannelsen. Jeg har valgt at gå på barsel her fra 1. september og så indtil august 2014. Ved at jeg går fra allerede i september når jeg at få 12 måneder, og tiden jeg går på uddannelsen i år skal jeg alligevel tage om næste år.
Lille pigen skal så starte i institution til juli, så hun kan nå at blive kørt ind, mens jeg har barsel. Så hun er kun 8 måneder når hun skal starte.
Jeg havde svært ved at beslutte mig, men jeg tror det vil gavne os alle mest, at jeg genoptager min uddannelse til næste år. Synes det ville blive for meget med barsel til 2015. Vil gerne hurtigt blive færdig med uddannelsen, så vi hurtigere kan få en noget bedre økonomi
Anmeld