Ihh hvor det kribler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2013

Anonym trådstarter

Havanagila skriver:

Jeg var også utrolig skruk da Isabella var omkring de 3 mdr og frem til N var omkring 8-9 mdr. For så blev det lidt hårdere at havehende. Fordi hun nu skulle holdes øje med fordi hun nu ville fremad.

S vil nok hvis jeg var dig vente lidt. Og se tiden an og hvis du stadig er klar til december januar så går i da bare igang med pb2 men tror at det er meget hårdt med to små istedet for en stor og så en lille.

Hehe det kan være jeg trækker lidt i land igen hvis det bliver en hård tid med nr et.
Men vi brugte 1,5 år på at lave nr et, så hvis nr to tager lige så lang tid og vi går i gang når han er lige omkring et år, så bliver det heller ikke så voldsomt tæt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2013

Anonym trådstarter

l.b. skriver:

Der er altid meget delte meninger om hvor tæt søskende skal være på hinanden. Spørger du mig, så er det ALT for tidligt. Jeg prioriterer tid, ro og nærvær for det enkelte barn. det er så meget hårdere med nr. 2 end nr 1, og når du ikke engang er startet på arbejde endnu, er det ikke helt til at se hvordan tingene kommer til at fungere. 

der er 4 år mellem mine to og det er helt perfekt. Vores store dreng har været så meget med og forstår så meget. De har kæmpe fornøjelse af hinandennår jeg ser på de vennepar, der har fået to lige efter hinanden, så er jeg mega glad for vi ventede. Sikke kaos det ofte er

så mit råd er - vent og nyd jeres lille guldklump. Den tid kommer ikke tilbage. 

Du må endelig ikke misforstå mig. Nyder virkeligt tiden med nr et. Det er ikke et forsøg på at masseproducere et fodboldhold Følelsen er bare så svær at styre, og tænker det jo er en følelse der kommer af kærlighed og overskud. Men nu venter vi ihvertfald til han er godt et år, og ser hvordan situationen ser ud til den tid
Men du har ret, man skal virkeligt nyde tiden, for hold da jøsses det går stærkt

Anmeld

13. august 2013

Anonym trådstarter

Maria&Lukas skriver:

Lukas bliver 7 måneder her D. 18. Og jeg er 9+4

Ej hvor er det cool. Var det planlagt?

Anmeld

13. august 2013

Bertris

Anonym skriver:

Hehe det kan være jeg trækker lidt i land igen hvis det bliver en hård tid med nr et.
Men vi brugte 1,5 år på at lave nr et, så hvis nr to tager lige så lang tid og vi går i gang når han er lige omkring et år, så bliver det heller ikke så voldsomt tæt.

Min søster brugte ca 1 år på nr et efter en abort med tvillinger uden for livmoder, men blev gravid i første hug ved nr 2 så er ikke altid ens :p

Har selv en lille guldklump på knapt 5 mdr som er så nem og skøn det meste af tiden, og er selv ved at blive skruk igen, drømmer om en kær lille lillebror til vores pige. MEN vi venter til december næste år tidligst
Havde det meget svært den sidste tid i min første graviditet og ønsker ikke at komplicere min sidste tid på hf mere end nødvendigt. Vil også helst begynde at have bleen af vores datter inden nr 2 kommer
Men der er MANGE delte meninger på det punkt, mærk efter på dig selv, og husk at det kan være nr 1 og 2 er de komplette modsætninger!

Anmeld

13. august 2013

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Efter min mening: ALT for tidligt! Vent mindst et år endnu (og gerne to )

Åh tænker ikke vi kommer til at vente to år med pb2, men nu må vi se hvad tiden bringer. Nr et tog 1,5 år og lave, så det er meget muligt naturen vil at der kommer et stort mellemrum mellem 1 og 2

Anmeld

13. august 2013

Lukas&Liam<3

Anonym skriver:

Ej hvor er det cool. Var det planlagt?

Nej, og alligevel det var jo rimelig selvforskyldt. Gik og ventede på min mens så jeg kunne starte p piller hvor vi har dyrket ubeskyttet men han har trukket sig alle gange pånær 1. Ogsom jeg kan regne ud er det deromkring jeg er blevet gravid. Vi havde snakket om hvis det skete ville vi være glade for det

Anmeld

13. august 2013

Mum33

Anonym skriver:

Du må endelig ikke misforstå mig. Nyder virkeligt tiden med nr et. Det er ikke et forsøg på at masseproducere et fodboldhold Følelsen er bare så svær at styre, og tænker det jo er en følelse der kommer af kærlighed og overskud. Men nu venter vi ihvertfald til han er godt et år, og ser hvordan situationen ser ud til den tid
Men du har ret, man skal virkeligt nyde tiden, for hold da jøsses det går stærkt

Jamen kender godt følelsen vores nr 2 er knap 6mdr og jeg er da helt klar på en mere (i teorien - ikke i praksis). Men jeg tror det er tanken om at skulle fortælle man er gravid igen, spændingen op til fødslen, de første magiske dage med en lille ny, scanningerne, osv. Hvis jeg realistisk tænker på en dagligdag med 3 børn og 2 tæt på hinanden, så kan jeg godt regne ud at det ikke bliver sjovt. 

men tro mig. Det er vildt fedt at kunne dele glæde, spændingen, osv med den store og det kan man ikke hvis man laver dem så tæt. de anbefaler jo omkring 3 år mellem søskende. Man kan jo gøre som man vil, men jeg tror også det er bedst for både børn og forældre at der er lidt luft. 

Anmeld

13. august 2013

Anonym trådstarter

Bertris skriver:

Min søster brugte ca 1 år på nr et efter en abort med tvillinger uden for livmoder, men blev gravid i første hug ved nr 2 så er ikke altid ens :p

Har selv en lille guldklump på knapt 5 mdr som er så nem og skøn det meste af tiden, og er selv ved at blive skruk igen, drømmer om en kær lille lillebror til vores pige. MEN vi venter til december næste år tidligst
Havde det meget svært den sidste tid i min første graviditet og ønsker ikke at komplicere min sidste tid på hf mere end nødvendigt. Vil også helst begynde at have bleen af vores datter inden nr 2 kommer
Men der er MANGE delte meninger på det punkt, mærk efter på dig selv, og husk at det kan være nr 1 og 2 er de komplette modsætninger!

Der er helt klart mange fordele ved at vente til nr et er et par år, så det kan jeg godt forstå i gør, og mega sejt hvis du kan "styre" din skrukhed Havde selv en rigtig rigtig god graviditet. Det var self tungt til sidst, men ikke noget jeg ikke kunne holde til. Derefter havde jeg en super god og hurtig fødsel og fik et lille vidunder ud af det. Han sover ikke så godt om natten, men derudover er han bare den nemmeste lille vildbasse. Tror også jeg er så skruk fordi jeg synes det er gået så godt. Men okay som flere har skrevet herinde er det i princippet ligegyldigt hvor gammel nr et er. Det handler om hvornår man selv synes det føles rigtigt. Og det er ret individuelt

Anmeld

13. august 2013

Anonym trådstarter

Maria&Lukas skriver:

Nej, og alligevel det var jo rimelig selvforskyldt. Gik og ventede på min mens så jeg kunne starte p piller hvor vi har dyrket ubeskyttet men han har trukket sig alle gange pånær 1. Ogsom jeg kan regne ud er det deromkring jeg er blevet gravid. Vi havde snakket om hvis det skete ville vi være glade for det

Så i fik jer en dejlig lille overraskelse og går nogle hårde men fantastiske år i vente tænk hvor meget de får ud af hinanden. Fedt!!

Anmeld

13. august 2013

Mother-love

Anonym skriver:

Jg forstår godt du er bange for at det måske vil tage ligeså lang tid at lave nr 2. Men samtidig kan i jo risikere at du bliver gravid i første huk. De fleste er jo blevet meget hurtigt gravide anden gang.
Men synes i skal se tiden lidt an og så tage den derfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.