En slags UP-DATE på Brev til min kæreste om skrukhed/ulykkel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2013

Miss-86

asff skriver:

Hvis det er den måde du vil gøre det på, synes jeg, det du har skrevet er godt

Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2013

Mortilxx

Jeg må indrømme at jeg overhovedet ikke er tilhænger af den strategi. Den strategi bruger man til børn, fordi børn oftest gør det modsatte, men ikke til en voksen mand. Jeg synes du skulle tage en snak med ham og være ærlig. Jeg tror på man kommer længst med sandheden.

Anmeld

12. august 2013

Miss-86

Karina84 skriver:

Enig...

Han må kunne gennemskue at det ikke passer, i har jo været sammen i mange år, så han kender dig forhåbentlig godt nok til at vide, at det bare er et led i at overtale ham.

Synes også klart at ærlighed er vejen frem. Og så ellers tone baby snakken ned  

Du har helt ret - Vejen frem er ærlighed, men hidtil har jeg ikke været andet end ærlig og det har ikke hjulpet mig.

Årh, nu bliver jeg i syv sind over hvad jeg skal gøre!
Skal jeg skrive mine ÆRLIGE følelser, som først var ideen??
Ja, han vil jo nok ikke tro på det alligevel..

Anmeld

12. august 2013

Swerg

Miss-86 skriver:

Nu er strategien ændret!

Jer der har fulgt med, ved så at jeg har besluttet mig for at prøve at bruge omvendt psykologi og sige til min kæreste at jeg ikke vil have børn på noget tidspunkt! (Selvom jeg VIL have børn, men må prøve noget, for at få ham lidt på banen og blive klar)

Jeg sidder nu for mig selv og tænker, at jeg vil skrive det til ham, så han kan læse det i ro, en dag han har tid..

Men men men.. Hvor er det svært, nogle der kan hjælpe? (I var alle til så stor en hjælp i mit sidste indlæg, hvor jeg ville skrive brev til ham om at jeg var skruk)

Kan I hjælpe med dette?
Begrundelse for hvorfor jeg ikke vil have børn alligevel?

Er nedenstående for 'sødt' eller??
Jeg kan simpelthen ikke fylde mere på, er dette nødvendigt eller hvad synes I ?

Vi har snakket meget frem og tilbage om barn og du ved jo jeg har haft lyst til det i et par år, men nu har jeg haft god tid til at tænke over tingene, mens du har haft travlt på arbejdet..
Jeg ved godt det nok kommer bag på dig, men jeg synes ikke vi skal have et barn – Jeg kan og vil ikke blive ved og gå og vente, så for at beskytte mig selv mod at blive såret over du ikke har kunne blive klar og i forvejen har såret mig ved og love PB, så tager jeg beslutningen om ikke at skulle have børn! Overhovedet!

Syntes mere at det lyder som et "slå op brev" ... 

Jeg håber snart at han bliver klar. Jeg ville ikke kunne vente så lang tid .. Jeg ville ikke kunne klare det psykisk... 

Anmeld

12. august 2013

M&J87

Miss-86 skriver:

Ideen var til og starte med, at jeg ville have skrevet til ham ligenøjagtig som jeg følte det .. Og jeg ville skrive alle mine følelser ned, så han kunne læse det og tænke over tingene..

Men der var et par stykker der rådede mig til dette..
Jeg må prøve noget jo .. For 2 års ventetid er længe!

Jeg kan godt forstå dig!

Men jeg er bange for at han ikke vil tage sådan et brev seriøst, når han udemærket godt ved, at du rigtig gerne vil en lille en 

Men held og lykke med det 

Anmeld

12. august 2013

Karina84

Miss-86 skriver:

Du har helt ret - Vejen frem er ærlighed, men hidtil har jeg ikke været andet end ærlig og det har ikke hjulpet mig.

Årh, nu bliver jeg i syv sind over hvad jeg skal gøre!
Skal jeg skrive mine ÆRLIGE følelser, som først var ideen??
Ja, han vil jo nok ikke tro på det alligevel..

Hmm jeg kan godt forstå at du synes at det er svært.

Jeg tænker at du må gøre op med dig selv om du er klar til at forlade ham, altså stille ham det ultimatum, eller vente til han er klar. 

Det værste er at blive ved med at presse ham.

Anmeld

12. august 2013

AnthonsMor

Miss-86 skriver:

Nu er strategien ændret!

Jer der har fulgt med, ved så at jeg har besluttet mig for at prøve at bruge omvendt psykologi og sige til min kæreste at jeg ikke vil have børn på noget tidspunkt! (Selvom jeg VIL have børn, men må prøve noget, for at få ham lidt på banen og blive klar)

Jeg sidder nu for mig selv og tænker, at jeg vil skrive det til ham, så han kan læse det i ro, en dag han har tid..

Men men men.. Hvor er det svært, nogle der kan hjælpe? (I var alle til så stor en hjælp i mit sidste indlæg, hvor jeg ville skrive brev til ham om at jeg var skruk)

Kan I hjælpe med dette?

Vi har snakket meget frem og tilbage om barn og du ved jo jeg har haft lyst til det i et par år, men nu har jeg haft god tid til at tænke over tingene, mens du har haft travlt på arbejdet..
Jeg ved godt det nok kommer bag på dig, men jeg synes ikke vi skal have et barn – Jeg kan og vil ikke blive ved og gå og vente, så for at beskytte mig selv mod at blive såret over du ikke har kunne blive klar og i forvejen har såret mig ved og love PB, så tager jeg beslutningen om ikke at skulle have børn! Overhovedet!

Hvad så hvis han bare siger, ok så skal vi bare ikke have børn.. Hvad gør du så?

Jeg synes ikke du skal skrive til ham at du ikke ønsker børn, for det er ikke omvendt psykologi, det er en løgn, og det ved han jo godt :/

Jeg synes du skal gøre som du i starten havde tænkt - men jeg synes nu det vil være bedre at tage den under 4 øjne.. Du kan skrive tingene ned, hvis du vil være sikker på du ikke glemmer noget, men jeg synes ikke han skal have det som et brev..
Tror umiddelbart det har større effekt hvis I sidder og snakker om det..

Håber snart der sker noget på jeres PB front - har fulgt lidt med, og hvor må det være hårdt!!

Anmeld

12. august 2013

esioul

Miss-86 skriver:

Ja, det er meget svært..

Jeg er også tilhænger af ærlighed, meen jeg er simpelthen nødt til at prøve noget.. For hidtil har jeg ikke været andet end ærlig og det har ikke hjulpet :/

Jeg tror det er vigtigt om du gør op me dig selv om du vil vente.

Vælger han at afvise brevet og sige han ikke er klar - hva så?

så er vi tilbage ved udgangspunktet, hvor du må acceptere hans valg eller komme videre.

Jeg ville nok have 100% styr på hvad JEG ville gøre, inden jeg begynder at skrive breve og lign.

Det ved jeg self ikke om du har, men ellers skal du nok tænke det godt og grundigt igennem

Jeg ville være 100% ærlig i det brev! eller . . .  jeg ville ikke skrive brev men snakke med ham face to face.  

Anmeld

12. august 2013

modesty

Nu er strategien ændret!

Kan I hjælpe med dette?

Jeg håber ikke at jeg fremstår helt vildt led nu - men jeg synes at det er en enormt umoden og ugennemtænkt strategi. Han kender dig godt nok til at vide at det er en løgn.

Og er det virkelig sådan et forhold du gerne vil have? Hvor du vil lyve overfor din kæreste m.h.t. noget så vigtigt? Hvor er tilliden og ærligheden? Jeg var blevet rasende hvis jeg var ham.

Jeg synes helt ærligt at det virker desperat og at du graver din egen grav ved at opføre dig på den måde. Du risikerer at han bliver træt af al dramaet og siger stop.

Jeg skriver ikke det her for at fornærme dig, men for at give dig et godt råd.

Sådan som jeg ser det, har du to valg:

1: Acceptér at han ikke er klar.

2: Stil ham et ultimatum: Enten går vi i gang med PB inden en bestemt dato. Eller også skrider jeg. MEN så skal du også være 100% klar på at skride.

Held og lykke med det hele - jeg håber virkelig at I finder en løsning.

Anmeld

12. august 2013

Celine89

Miss-86 skriver:

Nu er strategien ændret!

Kan I hjælpe med dette?

Jeg har fulgt lidt med i dine tråde, og jeg føler virkelig med dig. Hvor er det dog en svær situation, du befinder dig i 

Dog kan jeg slet ikke forstå, hvad du skulle hjælpe at skrive til ham, at du nu slet ikke vil have børn. For mig at se, er det en ret trodsig lillepige-agtig reaktion (hvis jeg ikke får det på min måde, så gider jeg overhovedet ikke, nej jeg vil ej). Jeg er godt klar over, at det slet ikke er ment på den måde, og du er ved at være desperat - men jeg kan ikke se, hvordan et sådant brev på nogen måde skulle hjælpe. Faktisk så slipper han jo netop for at forholde sig til problemstillingen, for hvis situationen på nuværende tidspunkt er, at I begge ikke vil have børn, så er der jo slet ikke noget problem.

Jeg tror ikke du kan presse din kæreste til børn på nuværende tidspunkt, uanset hvad du gør - du har allerede prøvet så meget uden held. Jeg tror desværre du bliver nødt til at affinde dig med situationen - hvis du kan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.