Søskende med fødselsdag i samme mdr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2013

Frejsmor

Jeg kan nu ikke se det helt store problem, nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor stor jeres første er og hvor meget han/hun forstår omkring sin fødselsdag og har af forventninger til denne..

Men jeg tænker at man jo må planlægge fødselsdagen alt efter overskud, og at man ikke nødvendigvis behøver at invitere hele den pukkelryggede til stor fest på selve dagen, man kan jo bare holde noget for de nærmeste på dagen og så holde noget større senere, hvis det er det man gerne vil..

Her har jeg termin 4 dage før vores førstes fødselsdag(2år), og jeg håber da helt sikkert at lillesøster kommer til verden inden..

Det bliver ikke til nogen stor 2års fødselsdag, men det var 1 års fødsesldagen heller ikke, bare lige den nærmeste familie, hjemmebagte boller, kakao m. flødeskum og lagkage på dagen og det tænker jeg at jeg nok godt kan overkomme igen i år, selv med en lille bebs på armen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2013

hekran

Hvis blobben kommer til sin termin, kommer vores børn til at have fødselsdage: 11. juni, 7. juli, 13. august og 21. september. Vi smækker altid to fødselsdage sammen, sådan at det kun bliver til to sommerfester. I år kommer vi til at fejre barnedåb og den ældstes fødselsdag samtidig. Der er lige under 2 år mellem vores børn og der har aldrig været problemer med at dele festen

Anmeld

9. august 2013

Mumto3

Lillebror kom til verden 16 dage før storebror blev 2 år. Det har aldrig været et problem, hverken til 2års fødselsdag eller senere.

Vi holder fødselsdag for familien, og jeg nægter at holde flere fødselsdag for hvert barn, så hvis en i familien er forhindret i at komme når vi holder fødselsdag, så er det bare ærgeligt! Det med at holde for farmor og farfar en dag, og mormor og morfar en anden, og så kan faster og hendes kæreste komme en 3. dag, det gider jeg ikke. For så ender vi med at have 6 fødselsdage i træk, og det er altså kun TO der har fødselsdag. Men det havde jeg nu holdt på alligevel, selvom der havde været længere tid imellem fødselsdagene

Anmeld

9. august 2013

IngenKoPåIsen

Min store pige er fra 7/6-09 og lillebror fra 11/6-13 (termin 7/6 ;-))... Ingen problem :-)

Anmeld

9. august 2013

Taren

Anonym skriver:

Hej de damer.
Jeg ville høre jer der har børn der har fødselsdag i samme mdr. Hvordan det er? Vi er igang med pb men hvis vi sexer de næste 2 mdr vil termin ligge klods op af vores førstes fødselsdag. Hvis vi f.eks har gevinst denne gang vil jeg have termin 14 dage før vores førstes fødselsdag. Men da jeg nok skal have pks vil der være ca. 3 uger tilovers førstes fødselsdag. Jeg kan ikke rigtig finde ud af om det er dumt. Mdr efter vil se helt sort ud for så vil jeg skulle føde ved pks 4 dage efter vores førstes fødselsdag. Så den er ikke på tale.

Men piger kom med jeres erfaringer?

Det skal du slet ikke tænke over jeg er den yngste i en flok på 3 piger.. og vi har 3 år imellem os, samt at vores fødselsdage ligger med 10 dages mellemrum.. d.15/3, d.25/3 og d. 6/4.. og det har altid fungeret ganske fint.. det er først Her de senere år at vi er begyndt slå det sammen nogle gange, således år 2 af os bliver fejrer samme weekenden, hvor vi mødes, og det er kun fordinær at min kæreste igen den ene svoger også har fødselsdage i den periode, så ville være alt før meget kørsel frem og tilbage, da vi ikke bor i samme by..  

Ens lagkage trang er også blevet mættet efter de 2 måneder

Anmeld

9. august 2013

BellaCiinea

Anonym skriver:

Hej de damer.
Jeg ville høre jer der har børn der har fødselsdag i samme mdr. Hvordan det er? Vi er igang med pb men hvis vi sexer de næste 2 mdr vil termin ligge klods op af vores førstes fødselsdag. Hvis vi f.eks har gevinst denne gang vil jeg have termin 14 dage før vores førstes fødselsdag. Men da jeg nok skal have pks vil der være ca. 3 uger tilovers førstes fødselsdag. Jeg kan ikke rigtig finde ud af om det er dumt. Mdr efter vil se helt sort ud for så vil jeg skulle føde ved pks 4 dage efter vores førstes fødselsdag. Så den er ikke på tale.

Men piger kom med jeres erfaringer?

Min lillebror har fødselsdag den 20. marts, og jeg har den 23. marts ... det har aldrig været et problem  

Vi har altid bare slået fødseldagene sammen.. og så når vi fx har fået lagkage, så har han fået lov til at vælge fyldet til den ene og jeg til den anden. Osv..

Nu er vi blevet så gamle, at det bare er mig der bestemmer haha.. han er ligeglad.. og ja, vi holder stadig sammen hjemme hos vores mor, selvom det kun er ham der bor hjemme

Anmeld

9. august 2013

MyLove E

Jeg fødte dagen efter min mands fødselsdag og 13 dage før min. Ja 20 dage før min mor blev 50 år

Det skal du ikke tænke på.... bare giv den gas

Anmeld

9. august 2013

Carina:-)

Mine de 2 yngste har med 4 dages mellemrum,og hendes 4 års blev holdt på sygehuset fordi vi stadig var indlagt med lillebror.

Der kom flag på stuen ,og vi fik pizza-Hun synes stadig det var den bedste fødselsdag hun har haft.

Hvad nu hvis du ikke bliver gravid før om 6 mdr ? Så har du gået og bekymret dig helt uden grund 

Anmeld

9. august 2013

Kamulla

der er 1 år og 9 dage mellem min søster og jeg.. det med vi har fødselsdag tæt på hinanden har jeg ikke tænkt meget over... dog har det ikke gavnet os at der har været så kort mellemrum mellem os..

Anmeld

9. august 2013

raca

børn er noget af det enste der er ret svært at planligge..

man ved ikke om man bliver gravid, i første omgang.

og selvom det er planlagt kejsersnit kan barnet jo godt beslutte sig for at komme 4 uger før tid..

så jeg ville bare prøve og se hvornår der var gevist og være glad for det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.