buget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2013

Anonym trådstarter

skatja skriver:

nårrr i er ikke forsørgere??

jeg troede i havde barn. jamen så vil jeg da råde jer til en billigere bolig evt ved noget familie indtil i finder job, ellers ville jeg gå i gang med en uddannelse.

har ikke familie i nærheden og da kæresten er rullestolsbruger skal den være handicapvenlig og de er alså ikke billige.... og jeg har dårlige knæ så trapper skal der ikke være. uddannelse er ikke muligt pt da jeg er igang med en afklaring på hvad mine dårlige knæ kan holde til da de er ret smadret. og har ekstremt dårlig syn også så de snakker om flexjob da pension er ekstremt svært at få i dagens danmark 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2013

skatja

okay. kunne det være en ide at snakke med dem om evt at flytte derhjem? 130 km er jo faktisk ikke ret langt hvis det kun er for en periode. vi flyttede i feb til falster 155 km fra familie og venner, udelukkende fordi vi begge var studerende og kunne få et helt hus for samme husleje som vi havde i værløse hvor vi kun havde en 3 værelses lejlighed. vi vægter økonomi og vores børn højere end belliggenheden, så længe det kun er for en periode. jeg synes det er bedre for ungerne at have en god hverdag og i weekenderne jamen så har vi jo netop penge til at køre den times tid ind til familien og hygge. det er jo max fem år, og så er vi færdige med vores uddannelser og får en højere og fast indtægt. så vil der på det tidspunkt jo være penge til at købe hus osv. der hvor man ønsker.

mit råd til jer:1) snak med familien om det, i har jo ingen børn at tage hensyn til og det er kun for en periode 

2) start på en uddannelse!!! i er unge og har hele livet foran jer i er så meget bedre stillet end på en kontanthjælp ikke kun under uddannelsen men også resten af jeres liv. gør noget nu og ikke om et par år hvor i måske har børn. lad vær med at trække tiden ud og spilde tiden på vores dårlige kontanthjælp system i fortjener da bedre 

håber du kan bruge det til noget held og lykke fremover

Anmeld

4. august 2013

skatja

hov havde ikke set din anden besked.

jamen tag på kommunen og bed om at snakke med din/jeres sagsbehandler og hav dokumentation med for alt i jeres økonomi. udover det så er kommunen forpligtet til at betale jeres transport hvis i er i aktivering det hedder kørselsgodtgørelse

hvilken kommune bor i i?

der må være noget hjælp at få, især når din kæreste er kørestolsbruger. ej jeg får simpelthen så ondt af jer, det kan jo ikke være rigtigt i skal leve sådan. hmmm danmark er godtnok blevet et forskruet land hva

forresten hvis i er på kh så husk at i kan søge om enkeltydelser til f.eks tandlæge regninger osv 

Anmeld

4. august 2013

Anonym trådstarter

skatja skriver:

hov havde ikke set din anden besked.

jamen tag på kommunen og bed om at snakke med din/jeres sagsbehandler og hav dokumentation med for alt i jeres økonomi. udover det så er kommunen forpligtet til at betale jeres transport hvis i er i aktivering det hedder kørselsgodtgørelse

hvilken kommune bor i i?

der må være noget hjælp at få, især når din kæreste er kørestolsbruger. ej jeg får simpelthen så ondt af jer, det kan jo ikke være rigtigt i skal leve sådan. hmmm danmark er godtnok blevet et forskruet land hva

forresten hvis i er på kh så husk at i kan søge om enkeltydelser til f.eks tandlæge regninger osv 

tak for rådene.. vidste ikke man kan søfe enkelt ydelse til tandlæge!!! jeg har gået med ondt i tænderne i mange mdr især når jeg drikker og spiser... men vil helst ikke hænge mere på samfundet

Anmeld

4. august 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

nej ikke når man er under 25  vi er begge i aktivering. vi får begge to udbetalt 4700 kr efter skat . 5700 før. 

Jeg tænker, at I må gøre en indsats for at få jer nogle job!

Der er virkelig mange job derude som vil give jer VÆSENTLIGT mere at gøre med hver måned, - også selvom I ikke er faglærte. I behøver jo ikke engang finde noget fuldstids, da "lønnen", som skal matches er så lav. Og da I ikke har børn, så er I også så heldige at kunne tage natarbejde, og det giver bare rigtig godt.

Det må være vejen frem.

Held og lykke med det 

Anmeld

4. august 2013

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg tænker, at I må gøre en indsats for at få jer nogle job!

Der er virkelig mange job derude som vil give jer VÆSENTLIGT mere at gøre med hver måned, - også selvom I ikke er faglærte. I behøver jo ikke engang finde noget fuldstids, da "lønnen", som skal matches er så lav. Og da I ikke har børn, så er I også så heldige at kunne tage natarbejde, og det giver bare rigtig godt.

Det må være vejen frem.

Held og lykke med det 

tro mig sidder 4- 5 gange om dagen og glor på diverse jobs site.. men de fleste vil have man har en 10 klasses eller 9 ...

vi begge har gået i special klasse så vi har ikke 9-10 klasses. ingen karakter intet... og i krisen får vi kun afslag

Anmeld

4. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

tro mig sidder 4- 5 gange om dagen og glor på diverse jobs site.. men de fleste vil have man har en 10 klasses eller 9 ...

vi begge har gået i special klasse så vi har ikke 9-10 klasses. ingen karakter intet... og i krisen får vi kun afslag

Vil det så ikke være en ide med noget VUC. Færdiggør 9.klasse. Tag enkeltfag og en uddannelse dine knæ kan holde til og en uddannelse til din kæreste hvor kørestol ikke er en hindring. Der er masser af muligheder
Held og lykke

Anmeld

4. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Vil det så ikke være en ide med noget VUC. Færdiggør 9.klasse. Tag enkeltfag og en uddannelse dine knæ kan holde til og en uddannelse til din kæreste hvor kørestol ikke er en hindring. Der er masser af muligheder
Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.