buget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.700 visninger
37 svar
16 synes godt om
3. august 2013

Anonym trådstarter

jeg er træt af at stå hver mdr uden en eneste krone til overs... vi får tilsammen 10.000 kr udbetalt og nu står vi uden penge igen igen.. vi skylder venner og bekendte 20.000 kr til forskelige regninger (over længere periode)

men hvordan skal vi bygge et buget op og hvad kalder i et sundt buget hvor meget skal der være i overskud vil i synes? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2013

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster
Anonym skriver:

jeg er træt af at stå hver mdr uden en eneste krone til overs... vi får tilsammen 10.000 kr udbetalt og nu står vi uden penge igen igen.. vi skylder venner og bekendte 20.000 kr til forskelige regninger (over længere periode)

men hvordan skal vi bygge et buget op og hvad kalder i et sundt buget hvor meget skal der være i overskud vil i synes? 

Lav et budget - skema, med indtægter + udgifter..

Lav madplan (efter tilbud)

Og så må I lave en aftale med dem i skylder penge..

Anmeld

3. august 2013

Anonym trådstarter

Problembarnet skriver:

Lav et budget - skema, med indtægter + udgifter..

Lav madplan (efter tilbud)

Og så må I lave en aftale med dem i skylder penge..

ja men hvor meget burde der stå når alt er betalt?

vi afbetaler allerede med 500 kr i måneden.. mere kan vi ikke undvære vi har aldrig penge til sjov eller os selv

vi har 6-800 kr til mad denne mdr vis kæresten får penge i fødselsdagsgave

Anmeld

3. august 2013

serinasmor

Anonym skriver:

vi afbetaler allerede med 500 kr i måneden.. mere kan vi ikke undvære vi har aldrig penge til sjov eller os selv

hvor meget der skal stå ... reelt set skal der ikke stå noget ... når du har lagt bugdettet indgår ALLE udgifter - også mad og diverse. På den måde får du overblik over hvad i reelt har.

Det lyder i mine ører som om i bor for dyrt!

Prøv at liste op hvor meget på:

Bolig

Forsikringer

Akasse

Transport (bil hvilket jeg håber i ikke har)

Afbetaling af lån

Institution

Internet

Telefon

osv

altså en liste over alle de faste udgifter så kan det være vi andre kan se huller der ikke skal være der og forbrug der kan skrues på

Anmeld

3. august 2013

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster
Anonym skriver:

Du må meget gerne skrive privat til mig hvis det..? har et super godt skema, der hjælper mig/os rigtig meget.. 

Anmeld

3. august 2013

Anonym trådstarter

alså vi har sådan set et bugetseddel vi selv har lavet men den holder aldrig ryger i nul hver mdr

4700 kr i husleje + varme 500 kr

el 500 kr (hvilket vi aldrig får  lagtfra)

2000 kr mad (vis vi får råd igen) alså også medecin osv alt husholdning er også i den bunke normalt førhen

telefon 115 kr

briller 56 kr

mobil abonoment 290 kr i alt  (for os begge)

forsikring 300 kr

transport til offentlig 1789 kr

gæld 500 kr

licens 206 kr

vis vi får råd vil vi gerne havde 500 kr til os selv som vi kan bruge på tøj. klipning, ture. osv...

denne mdr fik vi en varme regning på 1700 kr(ekstra regning)

el regning for 2 mdr på 989 kr

kommunen skulle havde 1587 kr (et lån vi havde)

for halvandet år siden havde vi et godt buget med overskud og ingen problemer nu hver mdr skal vi dreje hver en øre og frygte der kommer regninger

Anmeld

3. august 2013

serinasmor

Anonym skriver:

alså vi har sådan set et bugetseddel vi selv har lavet men den holder aldrig ryger i nul hver mdr

4700 kr i husleje + varme 500 kr

el 500 kr (hvilket vi aldrig får  lagtfra)

2000 kr mad (vis vi får råd igen) alså også medecin osv alt husholdning er også i den bunke normalt førhen

telefon 115 kr

briller 56 kr

mobil abonoment 290 kr i alt  (for os begge)

forsikring 300 kr

transport til offentlig 1789 kr

gæld 500 kr

licens 206 kr

vis vi får råd vil vi gerne havde 500 kr til os selv som vi kan bruge på tøj. klipning, ture. osv...

denne mdr fik vi en varme regning på 1700 kr(ekstra regning)

el regning for 2 mdr på 989 kr

kommunen skulle havde 1587 kr (et lån vi havde)

for halvandet år siden havde vi et godt buget med overskud og ingen problemer nu hver mdr skal vi dreje hver en øre og frygte der kommer regninger

hmm ... har i præcist 10000 udbetalt .. for ifølge dit regnskab har i 750 kr i minus hver måned .. (med de 2000 på mad)

Det er godt nok en høj transport post ... det beløb kan man jo købe en helt ny cykel for.. har i langt?

Anmeld

3. august 2013

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

hmm ... har i præcist 10000 udbetalt .. for ifølge dit regnskab har i 750 kr i minus hver måned .. (med de 2000 på mad)

Det er godt nok en høj transport post ... det beløb kan man jo købe en helt ny cykel for.. har i langt?

skal med tog hver dag i hverdagene så har månedskort.

og har dårlige knæ...

netop derfor vores buget ikke køre --

vi får også boligstøtte men de er med i de 10.000 kr  tror det er 5-10 kr mere ind de ti  tusind.. vi er begge på den helt lave sats

Anmeld

3. august 2013

serinasmor

Anonym skriver:

skal med tog hver dag i hverdagene så har månedskort.

og har dårlige knæ...

netop derfor vores buget ikke køre --

vi får også boligstøtte men de er med i de 10.000 kr  tror det er 5-10 kr mere ind de ti  tusind.. vi er begge på den helt lave sats

hmmm ...

Jeg gætter på at du så mener den lave sats af kontanthjælp?

Hvor skal du hen hver dag? er det jobsøgningsrelateret (ikke selve søgningen men aktivering osv)? for i så fald kan du få tilbagebetalt kmpenge for transport over 24 km (ialt pr dag). Du skal udfylde et skema og få stedet du er på til at underskrive at du har været der.

Det vil da hjælpe lidt

Jeg ville nok også se mig om efter nye abbonnementer - ved det kan gøres til 99,- pr stk. hos telmore. Og så selvfølgelig huske at holde forbruget under grænsen.

Anmeld

3. august 2013

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

hmmm ...

Jeg gætter på at du så mener den lave sats af kontanthjælp?

Hvor skal du hen hver dag? er det jobsøgningsrelateret (ikke selve søgningen men aktivering osv)? for i så fald kan du få tilbagebetalt kmpenge for transport over 24 km (ialt pr dag). Du skal udfylde et skema og få stedet du er på til at underskrive at du har været der.

Det vil da hjælpe lidt

Jeg ville nok også se mig om efter nye abbonnementer - ved det kan gøres til 99,- pr stk. hos telmore. Og så selvfølgelig huske at holde forbruget under grænsen.

Ja kontanthjælp..

Det er kun. 14 km men har dårlig knæ så kan ikke cykle..

Jeg er under afklaring Hvad kan jeg holde til og ikke holde til.

:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.