buget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

alså vi har sådan set et bugetseddel vi selv har lavet men den holder aldrig ryger i nul hver mdr

4700 kr i husleje + varme 500 kr

el 500 kr (hvilket vi aldrig får  lagtfra)

2000 kr mad (vis vi får råd igen) alså også medecin osv alt husholdning er også i den bunke normalt førhen

telefon 115 kr

briller 56 kr

mobil abonoment 290 kr i alt  (for os begge)

forsikring 300 kr

transport til offentlig 1789 kr

gæld 500 kr

licens 206 kr

vis vi får råd vil vi gerne havde 500 kr til os selv som vi kan bruge på tøj. klipning, ture. osv...

denne mdr fik vi en varme regning på 1700 kr(ekstra regning)

el regning for 2 mdr på 989 kr

kommunen skulle havde 1587 kr (et lån vi havde)

for halvandet år siden havde vi et godt buget med overskud og ingen problemer nu hver mdr skal vi dreje hver en øre og frygte der kommer regninger

efter at have læst dine svar til de andre så er mit eneste råd overvej et billigere mobil abonnement...

overvej om I virkelig bruger al det I får med hver mdr eller om der er ting der kunne skæres ned på så regningen blev lavere...

Overvej taletid hvis I begge har ting I fast skal så er det begrænset hvad man har brug for at ringe forskellige steder hen og så kan det spare jer lige nu så i får lidt luft i budgettet og så  senere kan i se på igen et alm. abonnement.

Jeg kan sende dig et excel ark at sætte det ind i så det eneste du skal er at plotte beløbene ind (rund gerne op til nærmeste 10 kr. for at undgå minus hvis tingene stiger) og så ellers rette beløbet til der skal sættes af hver mdr..

har i betalingsservice? det sparer altså rigtig mange penge i det lange løb fremfor at betale for girokort hver gang... Husk også at hvis i fik en budgetkonto hos banken kan de hjælpe med at holde styr på regningerne og der kan være kredit på den så de måneder hvor I ikke har til alle regningerne sammenlagt kan de stadig betales....

smid mig en PB med mail adresse hvis det har interesse og hvis du sender mig beløbene så kan jeg endda plotte det hele ind for dig og sende det til dig med præcis beløb for hvad der skal ind hver mdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2013

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

efter at have læst dine svar til de andre så er mit eneste råd overvej et billigere mobil abonnement...

overvej om I virkelig bruger al det I får med hver mdr eller om der er ting der kunne skæres ned på så regningen blev lavere...

Overvej taletid hvis I begge har ting I fast skal så er det begrænset hvad man har brug for at ringe forskellige steder hen og så kan det spare jer lige nu så i får lidt luft i budgettet og så  senere kan i se på igen et alm. abonnement.

Jeg kan sende dig et excel ark at sætte det ind i så det eneste du skal er at plotte beløbene ind (rund gerne op til nærmeste 10 kr. for at undgå minus hvis tingene stiger) og så ellers rette beløbet til der skal sættes af hver mdr..

har i betalingsservice? det sparer altså rigtig mange penge i det lange løb fremfor at betale for girokort hver gang... Husk også at hvis i fik en budgetkonto hos banken kan de hjælpe med at holde styr på regningerne og der kan være kredit på den så de måneder hvor I ikke har til alle regningerne sammenlagt kan de stadig betales....

smid mig en PB med mail adresse hvis det har interesse og hvis du sender mig beløbene så kan jeg endda plotte det hele ind for dig og sende det til dig med præcis beløb for hvad der skal ind hver mdr.

mange tak for svar. vores mobil  regning kan ikke gøres billgere.

tror ikke du kan finde 2 timers tale fri sms og 3 gb data til under 135 kr andre steder jeg har tingene på pbs allerede men vi må jo gøre noget galt siden vores regninger æder alle vores penge og ingen overskud..  og danskebank laver ikke buget længere  det skal man selv stå for.. vi har prøved at høre i andre banker men de vil ikke havde os som kunde fordi vi er på kh 

Anmeld

4. august 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

mange tak for svar. vores mobil  regning kan ikke gøres billgere.

tror ikke du kan finde 2 timers tale fri sms og 3 gb data til under 135 kr andre steder jeg har tingene på pbs allerede men vi må jo gøre noget galt siden vores regninger æder alle vores penge og ingen overskud..  og danskebank laver ikke buget længere  det skal man selv stå for.. vi har prøved at høre i andre banker men de vil ikke havde os som kunde fordi vi er på kh 

som sagt overvej om I rent faktisk bruger det til noget fornuftigt eller om I bare har det for at have det..

Kontakt teleselskaberne og hør om der kan laves særlige abonnementer med jeres behov fremfor standarderne... nogen er til at snakke med da de hellre vil beholde en kunde der ikke tjener dem så meget fremfor helt at miste jer... også pga omtalen om at de er til at snakke med om tingene

som sagt du er velkommen til at smide mig en PB med mailadresse og beløbog så skal jeg se om jeg måske kan forvandle det så der er plads til lidt hver mdr

Anmeld

4. august 2013

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

som sagt overvej om I rent faktisk bruger det til noget fornuftigt eller om I bare har det for at have det..

Kontakt teleselskaberne og hør om der kan laves særlige abonnementer med jeres behov fremfor standarderne... nogen er til at snakke med da de hellre vil beholde en kunde der ikke tjener dem så meget fremfor helt at miste jer... også pga omtalen om at de er til at snakke med om tingene

som sagt du er velkommen til at smide mig en PB med mailadresse og beløbog så skal jeg se om jeg måske kan forvandle det så der er plads til lidt hver mdr

vi bruger det fuldt  men tusind tak for svarene.. dejligt med noget hjælp når banken ikke gider 

Anmeld

4. august 2013

skatja

må jeg spørge hvad i laver til daglig? jeg synes godtnok det er en lav indtægt i har tilsammen.

Anmeld

4. august 2013

skatja

hvis i er på kontanthjælp så får i jo 10.000 kr udbetalt hver. 

Anmeld

4. august 2013

Anonym trådstarter

skatja skriver:

hvis i er på kontanthjælp så får i jo 10.000 kr udbetalt hver. 

nej ikke når man er under 25  vi er begge i aktivering. vi får begge to udbetalt 4700 kr efter skat . 5700 før. 

Anmeld

4. august 2013

skatja

i burde kunne få noget hjælp til at få orden på økonomien på kommunen. jeg synes det lyder helt sindssygt at i har så stramt et budget. har i ikke en i familien som evt. kunne hjælpe med at lave et budget? og udover det så burde i kunne få boligsikring

Anmeld

4. august 2013

skatja

nårrr i er ikke forsørgere??

jeg troede i havde barn. jamen så vil jeg da råde jer til en billigere bolig evt ved noget familie indtil i finder job, ellers ville jeg gå i gang med en uddannelse.

Anmeld

4. august 2013

Anonym trådstarter

skatja skriver:

i burde kunne få noget hjælp til at få orden på økonomien på kommunen. jeg synes det lyder helt sindssygt at i har så stramt et budget. har i ikke en i familien som evt. kunne hjælpe med at lave et budget? og udover det så burde i kunne få boligsikring

vi får boligsikring. og har familie 130 km herfra så ser dem faktisk aldrig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.