Sujan skriver:
Jeg er ikke meget for barf... Har prøvet det på 2 hunde.. Er et stort arbejde især her i varmen og min hun er ikke meget for det.. Og så lugter det afskyeligt..
Men der er en anden producent der har lavet noget ligende bare som tørfoder... Det er så smart.. Dyrt men virkelig effektivt.. Har flere bekendte med hunde som har svær allergi.. De er gået helt bort fra at give medicin efter at være begyndt på dette... Og de har også brugt barf førhen, men det måtte de stadig give medicin...
Min veninde driver hundepension og kennel og går meget op i hundeadfærd og hundes trivsel... Hun vælger dette tørfoder frem for barf...
Ja jeg siger ikke barf er dårligt... Er nok bedre end det meste.. Men synes man skal være meget opmærksom på vitaminer, det kan hurtigt blive dårligt og så kan det være et stort arbejde. (I hvert fald med to store hunde)
Det kommer jo an på hunden.. Vi skal ikke give noget medicin eller tilskud på barf, men tørfoder så får han allergisk reaktion med det samme, og det er på ALT tørfoder....
så her er det kun barf der virker optimalt, men hunde er jo ligeså forskellige som os mennesker og derfor kan nogle tåle barf og andre ikke.... Og at det er besværligt og lugter er jo en vanesag, og man må jo opveje om det er besværlighederne værd i forhold til at hunden får det den kan tåle/lide.... Jeg ville aldrig give min hund tørfoder bare fordi det er det nemmeste for mig... Det skulle være fordi det var bedst for hunden af den ene eller anden årsag... Desuden synes jeg faktisk tørfoder lugter væsentlig værre end råt kød....
men man må jo prøve sig frem for at finde det mest optimale foder for sin hund, og jeg er egentlig ligeglad med hvad folk giver deres hund, bare det fungerer for dem 
Anmeld