Barf???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2013

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster
Masig skriver:

Var vist ikke lige mig der skulle citeres

men ja, det er en god side at finde forhandlere på, der burde være en i nærheden af TS...

Haha ups nej.. sorry.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2013

Sujan

Jeg er ikke meget for barf... Har prøvet det på 2 hunde.. Er et stort arbejde især her i varmen og min hun er ikke meget for det.. Og så lugter det afskyeligt..

Men der er en anden producent der har lavet noget ligende bare som tørfoder... Det er så smart.. Dyrt men virkelig effektivt.. Har flere bekendte med hunde som har svær allergi.. De er gået helt bort fra at give medicin efter at være begyndt på dette... Og de har også brugt barf førhen, men det måtte de stadig give medicin...

Min veninde driver hundepension og kennel og går meget op i hundeadfærd og hundes trivsel... Hun vælger dette tørfoder frem for barf...

Ja jeg siger ikke barf er dårligt... Er nok bedre end det meste.. Men synes man skal være meget opmærksom på vitaminer, det kan hurtigt blive dårligt og så kan det være et stort arbejde. (I hvert fald med to store hunde)

Anmeld

3. august 2013

B&J

Masig skriver:

Det er vist sådan nogle færdigblandinger tror jeg.... Hvor bor i? I burde have en barfforhandler i nærheden et sted... Prøv at kig på rigtighundemad.dk....

vi bor i hjørring der for kunne det være dejligt med noget i nærheden eller de evt bringer det ud

Anmeld

3. august 2013

B&J

Masig skriver:

Ja bare prøv lidt forskelligt og se hvad hun siger til det...

jamen vi køber som regel hos en barfforhandler i Ringe på fyn... Og løber vi tør, smutter vi bare i supermarkedet og køber lidt hakkekød eller kyllinglår indtil vi får købt barf igen... Det er et stykke fra hvor vi bor nemlig og det sker altså man lige får misset at man er ved at løbe tør..... Vi køber som regel ind til 2-3 mdr ad gangen.... Og vi bruger 6-700 kr ved hvert indkøb... Så i gennemsnit 300 kr pr mdr, så det er jo ikke fordi det er voldsomt dyrt.... Men det fylder så også en hel fryser hehe...

HOLD DA OP det er sku da billigt...

Anmeld

3. august 2013

B&J

Sujan skriver:

Jeg er ikke meget for barf... Har prøvet det på 2 hunde.. Er et stort arbejde især her i varmen og min hun er ikke meget for det.. Og så lugter det afskyeligt..

Men der er en anden producent der har lavet noget ligende bare som tørfoder... Det er så smart.. Dyrt men virkelig effektivt.. Har flere bekendte med hunde som har svær allergi.. De er gået helt bort fra at give medicin efter at være begyndt på dette... Og de har også brugt barf førhen, men det måtte de stadig give medicin...

Min veninde driver hundepension og kennel og går meget op i hundeadfærd og hundes trivsel... Hun vælger dette tørfoder frem for barf...

Ja jeg siger ikke barf er dårligt... Er nok bedre end det meste.. Men synes man skal være meget opmærksom på vitaminer, det kan hurtigt blive dårligt og så kan det være et stort arbejde. (I hvert fald med to store hunde)

vi bruger også acana med højt kødindhold og uden korn men vores hund gider nemlig ikke de piller og elsker KØD! så tror mere barf er vores hund især kogt kød...

Anmeld

3. august 2013

Masig

Sujan skriver:

Det kommer jo an på hunden.. Vi skal ikke give noget medicin eller tilskud på barf, men tørfoder så får han allergisk reaktion med det samme, og det er på ALT tørfoder....

så her er det kun barf der virker optimalt, men hunde er jo ligeså forskellige som os mennesker og derfor kan nogle tåle barf og andre ikke.... Og at det er besværligt og lugter er jo en vanesag, og man må jo opveje om det er besværlighederne værd i forhold til at hunden får det den kan tåle/lide.... Jeg ville aldrig give min hund tørfoder bare fordi det er det nemmeste for mig... Det skulle være fordi det var bedst for hunden af den ene eller anden årsag... Desuden synes jeg faktisk tørfoder lugter væsentlig værre end råt kød....

men man må jo prøve sig frem for at finde det mest optimale foder for sin hund, og jeg er egentlig ligeglad med hvad folk giver deres hund, bare det fungerer for dem 

Anmeld

3. august 2013

Masig

B&J skriver:

HOLD DA OP det er sku da billigt...

Ja meget, eller er i hvert fald ikke dyrere end et godt tørfoder.... Så er der selvfølgelig godbidder og sådan ved siden af....

Anmeld

3. august 2013

B&J

Masig skriver:

Ja meget, eller er i hvert fald ikke dyrere end et godt tørfoder.... Så er der selvfølgelig godbidder og sådan ved siden af....

Ja nemlig, fandt ud af vi havde en forhandler her i hjørring så vi må ned og snakke med dem og få en masse viden inden vi starter hendes mave er nemlig ikke 100% god inu så det er stadig ris. men den forkælet hund elsker det

Anmeld

3. august 2013

Havre74

Masig skriver:

Præcis!!! Lige nu får vores godt nok kornfyldte hundekiks fra supermarkedet fordi vores barfforhandler er stoppet med ziwipeak  Så vi skal finde det et andet sted.... Ellers bruger vi orijen tørfoder som godbidder... Der er heller ikke korn i nemlig  Vi var bare løbet tør og måtte desværre lige ty til skidtet fra supermarkedet en periode 

Jeg kan anbefale små tørrede fisk som godbider. Som bonus er der jo også olie i, som du beskriver, at din hund får ved siden af.

Både min hund og kat er tossede med de fisk.

Anmeld

3. august 2013

B&J

Havre74 skriver:

Jeg kan anbefale små tørrede fisk som godbider. Som bonus er der jo også olie i, som du beskriver, at din hund får ved siden af.

Både min hund og kat er tossede med de fisk.

super ide til bidder, det er fordi vi skal finde ud af hængde osv fordi hun skal også tabe sig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.