Sjældent pigenavn ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2013

Xolia

Nullermor skriver:

Vi er begyndt at snakke navne til kommende lillesøster og min kærestes kriterier er at det skal være sjældent men samtidig ikke for specielt. Spurgte om han havde nogle foreslag men det har han overhovedet ikke. Så jeg håber i kan hjælpe med lidt forslag der passer både med sjældent men ikke alt for anderledes ??  Jeg er selv helt på bar bund pt..

Det skal passe til storesøster som hedder freyja

Jeg hedder selv Dina og min datter hedder Brit (oplysning, hun er den sidste der pt. har fået navnet til fornavn i Danmark, hun er født i 2006) :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2013

Nullermor

Patriark skriver:

Kan i ikke bare tage et pænt navn, som i f.eks har gjort med Freja/Freya og stave det helt underligt? 

Freyja er ikke 'bare' valgt som et pænt navn og lavet om med underlig stavning, men valgt fra nordisk mytologi efter gudinden af særlige grunde, og oprindeligt (på oldnordisk også kaldet norrønt) er det stavet på denne måde og ikke Freja som det er blevet lavet om til på dansk

Så nej, vil ikke mene vi 'bare' kan tage et alm navn og stave det underligt, navnet bliver vel heller ikke specielt bare af den grund, men blot med anderledes stavning end man måske er vant til

Anmeld

2. august 2013

Nullermor

Patriark skriver:

Kan i ikke bare tage et pænt navn, som i f.eks har gjort med Freja/Freya og stave det helt underligt? 

Freyja er ikke 'bare' valgt som et pænt navn og lavet om med underlig stavning, men valgt fra nordisk mytologi efter gudinden af særlige grunde, og oprindeligt (på oldnordisk også kaldet norrønt) er det stavet på denne måde og ikke Freja som det er blevet lavet om til på dansk

Så nej, vil ikke mene vi 'bare' kan tage et alm navn og stave det underligt, navnet bliver vel heller ikke specielt bare af den grund, men blot med anderledes stavning end man måske er vant til

Anmeld

2. august 2013

Nullermor

Ciss skriver:

Jeg er kommet i tanke om Flora.

Flora og Freya synes jeg lyder rigtig sødt sammen.

Ja det er rigtig sødt det kommer lige med på listen

Anmeld

2. august 2013

Nullermor

Taren skriver:

Thora , saga, Sif...Vega. Petrea..

Er faktisk blevet lidt vild med navnet Sif, og det passer jo også fra det oldnordiske
Kæresten synes det er lidt for specielt, men måske kan jeg finde et navn der passer sammen med så det bliver en del af navnet

Anmeld

2. august 2013

Nullermor

Tak for de mange gode forslag i alle er kommet med

Anmeld

2. august 2013

skoust

Nullermor skriver:

Vi er begyndt at snakke navne til kommende lillesøster og min kærestes kriterier er at det skal være sjældent men samtidig ikke for specielt. Spurgte om han havde nogle foreslag men det har han overhovedet ikke. Så jeg håber i kan hjælpe med lidt forslag der passer både med sjældent men ikke alt for anderledes ??  Jeg er selv helt på bar bund pt..

jeg synes at 

vigga,Filucca,masha,silje og malou er søde navne 

Anmeld

2. august 2013

Frk.S

Filuca

Ronja

Anmeld

2. august 2013

merethe

Profilbillede for merethe
Nullermor skriver:

Jeg hedder Merethe og det er en meget sjældent navn i DK. 

Anmeld

2. august 2013

fif

Nullermor skriver:

Caia hedder vores pige, det ville da passe fint til det andet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.