Min mor har sat mig i en træls situation.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2013

Anonym trådstarter

FrkZier skriver:

som jeg skrev tidligere ville jeg kun blive væk hvis det virkelig var umuligt at komme - og det lyder jo lidt til det virkelig bare ikke kan lade sig gøre og sådan er det jo bare.

det er selfvølgelig mega brand ærgeligt at du/i ikke kan deltage, men en flytning kan jo ikke ligefrem klare sig selv

Nej, det kan den nemlig ikke. Og pga min kærestes arbejdstider har det været svært nok at få til at hænge sammen. Og de har jo længe vidst at vi skulle flytte.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Hej piger.
Jeg står virkeligt i et dilemma ligenu, og har lidt brug for "hjælp". Vi får nøglen til vores nye hus torsdag d. 15 august, jeg har fødselsdag dagen før og min mor d. 30 august. Vi var blevet enige om at holde fødselsdag sammen, hvilket vi også gjorde sidste år, men at vi i år bare ville holde det hjemme hos hende. Hun spurgte så igår om jeg kunne weekenden d. 17/18 august, hvor jeg havde sagt nej, fordi vi jo skal flytte og min kæreste skal arbejde den weekend. Idag fortæller hun så at min stedfars forældre og mine bedsteforældre har planlagt en fødselsdag for hende lørdag d. 17 august, fordi hun bliver 40 i år. Og nu håber hun jo så at vi kan komme. Sagen er bare den at torsdag/fredag får vi lagt gulvtæppe, min kæreste skal arbejde både lørdag og søndag henholdsvis fra 14-21.30 og 15-23.00 og vi skal jo flytte den weekend. Kan jeg godt tillade mig at sige nej? Jeg har jo i realiteten gjort opmærksom på at jeg altså ikke kan den weekend. Men nu sidder jeg med dårlig samvittighed overfor min mor.

Vi har netop også arrangeret at pga min graviditet og min kærestes arbejde, at vores søn vidst bliver passet af svigermor og resten af svigerfamilien hjælper med flytning osv.

Jeg ville personligt tage af sted alligevel - du kan flytte om dagen og så fejre hende om aftenen. Desuden lyder det som om det ikke er hende der har planlagt at det skulle være lige denne dag, men din stedfars forældre og hendes egne forældre. Hvis det er dem der har tilbudt at holde den, så siger man jo ikke bare nej, heller ikke fordi ens datter skal flytte. 

Anmeld

30. juli 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria
Demosan skriver:

Jeg ville personligt tage af sted alligevel - du kan flytte om dagen og så fejre hende om aftenen. Desuden lyder det som om det ikke er hende der har planlagt at det skulle være lige denne dag, men din stedfars forældre og hendes egne forældre. Hvis det er dem der har tilbudt at holde den, så siger man jo ikke bare nej, heller ikke fordi ens datter skal flytte. 

Nå har lige set det er om dagen. Jeg ville tage derhen med en gave samme dag før eller efter flytningen.

Anmeld

30. juli 2013

Anonym trådstarter

Demosan skriver:

Som skrevet er det midt på dagen og ikke om aftenen.

Anmeld

30. juli 2013

Carina:-)

Men nu er det jo din mors forældre og svigerforældre der har arr det eller læser jeg det forkert?

Så meld afbud fordi du ikke kan,men du kan jo vel ikke være skuffet over din mor som jo altså ikke er herre over hvad andre gør 

Anmeld

30. juli 2013

Moma

Skouboe skriver:

Jeg ville ikke have mogen skrupler over at melde afbud. Du har meldt ud i god tid at du ikke kan.. Men jeg går så heller ikke specielt meget op i fødselsdage.

Ville jeg heller ikke.

Jeg ville som mor slet ikke planlægge min fødselsdag en sådan weekend. Lyder til at det måske ikke er hende selv, der planlægger. Men ville som mor alligevel ikke sige ja tak til at blive fejret en dag, hvor jeg ved min datter ville være hængt op. 

Jeg er mester i at planlægge alt for meget på samme dag - og ender altid med at "hade" mig selv for det hver gang. Så jeg ville uden tøven sige nej. (Det har jeg lovet mig selv fremover). Især også når I har svigermekanikken til at hjælpe. 

Anmeld

30. juli 2013

MorDk

Carina:-) skriver:

Men nu er det jo din mors forældre og svigerforældre der har arr det eller læser jeg det forkert?

Så meld afbud fordi du ikke kan,men du kan jo vel ikke være skuffet over din mor som jo altså ikke er herre over hvad andre gør 

Der må jeg lige være enig. Din mor kan jo ikke gøre for hvad andre gør. Men hun kan ikke tillade sig at være sur eller lign. fordi du ikke kommer. Du har jo meldt ud du ikke kunne. God flytning!

Anmeld

30. juli 2013

Ciss

MorDk skriver:

Der må jeg lige være enig. Din mor kan jo ikke gøre for hvad andre gør. Men hun kan ikke tillade sig at være sur eller lign. fordi du ikke kommer. Du har jo meldt ud du ikke kunne. God flytning!

Jeg spekulerer bare på en ting:

Hvis man skal arrangere en fest for nogen, er det første man gør så ikke at finde ud af en dag, som vil passe for alle parter - altså også fødselsdagsbarnet? Det gør man vel ikke uden at snakke med vedkommende?

Jeg ville i hvert fald selv finde det hamrende irriterende, hvis nogen havde lagt en masse planer på mine vegne, som ikke harmonerede med det, jeg selv kunne tænke mig. (som f eks at have min datter med, når jeg skulle fejre rund dag).

Nu svarer jeg bare på dit indlæg, siden det er det sidste - men det har jo været nævnt flere gange.

Det er selvfølgelig umuligt for os at vide, hvordan ting er gået til, vi ser bare et resultat, så jeg spekulerer bare i al almindelighed på, hvordan det er almindeligt at gøre den slags. Det kan jo godt være, jeg er helt ved siden af...

Anmeld

30. juli 2013

Lotus86

Anonym skriver:

Jeg mener ikke jeg nogen steder har skrevet det var om aftenen, det er omkring middag til grill osv.

Så skal jeg da meget beklage. Men så kunne du alternativt, tage forbi et par timer og ønske tillykke?

Anmeld

30. juli 2013

Havre74

Anonym skriver:

Hej piger.
Jeg står virkeligt i et dilemma ligenu, og har lidt brug for "hjælp". Vi får nøglen til vores nye hus torsdag d. 15 august, jeg har fødselsdag dagen før og min mor d. 30 august. Vi var blevet enige om at holde fødselsdag sammen, hvilket vi også gjorde sidste år, men at vi i år bare ville holde det hjemme hos hende. Hun spurgte så igår om jeg kunne weekenden d. 17/18 august, hvor jeg havde sagt nej, fordi vi jo skal flytte og min kæreste skal arbejde den weekend. Idag fortæller hun så at min stedfars forældre og mine bedsteforældre har planlagt en fødselsdag for hende lørdag d. 17 august, fordi hun bliver 40 i år. Og nu håber hun jo så at vi kan komme. Sagen er bare den at torsdag/fredag får vi lagt gulvtæppe, min kæreste skal arbejde både lørdag og søndag henholdsvis fra 14-21.30 og 15-23.00 og vi skal jo flytte den weekend. Kan jeg godt tillade mig at sige nej? Jeg har jo i realiteten gjort opmærksom på at jeg altså ikke kan den weekend. Men nu sidder jeg med dårlig samvittighed overfor min mor.

Vi har netop også arrangeret at pga min graviditet og min kærestes arbejde, at vores søn vidst bliver passet af svigermor og resten af svigerfamilien hjælper med flytning osv.

Hvis ikke det er ret langt at køre, ville jeg lige hurtigt kigge forbi.

Men hvis du ikke kan overskue det, er det altid okay at sige nej.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.