Min mor har sat mig i en træls situation.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.833 visninger
42 svar
34 synes godt om
30. juli 2013

Anonym trådstarter

Hej piger.
Jeg står virkeligt i et dilemma ligenu, og har lidt brug for "hjælp". Vi får nøglen til vores nye hus torsdag d. 15 august, jeg har fødselsdag dagen før og min mor d. 30 august. Vi var blevet enige om at holde fødselsdag sammen, hvilket vi også gjorde sidste år, men at vi i år bare ville holde det hjemme hos hende. Hun spurgte så igår om jeg kunne weekenden d. 17/18 august, hvor jeg havde sagt nej, fordi vi jo skal flytte og min kæreste skal arbejde den weekend. Idag fortæller hun så at min stedfars forældre og mine bedsteforældre har planlagt en fødselsdag for hende lørdag d. 17 august, fordi hun bliver 40 i år. Og nu håber hun jo så at vi kan komme. Sagen er bare den at torsdag/fredag får vi lagt gulvtæppe, min kæreste skal arbejde både lørdag og søndag henholdsvis fra 14-21.30 og 15-23.00 og vi skal jo flytte den weekend. Kan jeg godt tillade mig at sige nej? Jeg har jo i realiteten gjort opmærksom på at jeg altså ikke kan den weekend. Men nu sidder jeg med dårlig samvittighed overfor min mor.

Vi har netop også arrangeret at pga min graviditet og min kærestes arbejde, at vores søn vidst bliver passet af svigermor og resten af svigerfamilien hjælper med flytning osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2013

FrkZier

Anonym skriver:

Hej piger.
Jeg står virkeligt i et dilemma ligenu, og har lidt brug for "hjælp". Vi får nøglen til vores nye hus torsdag d. 15 august, jeg har fødselsdag dagen før og min mor d. 30 august. Vi var blevet enige om at holde fødselsdag sammen, hvilket vi også gjorde sidste år, men at vi i år bare ville holde det hjemme hos hende. Hun spurgte så igår om jeg kunne weekenden d. 17/18 august, hvor jeg havde sagt nej, fordi vi jo skal flytte og min kæreste skal arbejde den weekend. Idag fortæller hun så at min stedfars forældre og mine bedsteforældre har planlagt en fødselsdag for hende lørdag d. 17 august, fordi hun bliver 40 i år. Og nu håber hun jo så at vi kan komme. Sagen er bare den at torsdag/fredag får vi lagt gulvtæppe, min kæreste skal arbejde både lørdag og søndag henholdsvis fra 14-21.30 og 15-23.00 og vi skal jo flytte den weekend. Kan jeg godt tillade mig at sige nej? Jeg har jo i realiteten gjort opmærksom på at jeg altså ikke kan den weekend. Men nu sidder jeg med dårlig samvittighed overfor min mor.

Vi har netop også arrangeret at pga min graviditet og min kærestes arbejde, at vores søn vidst bliver passet af svigermor og resten af svigerfamilien hjælper med flytning osv.

det skulle virkelig virkelig være umuligt og fuldstændig uden nogen løsning for andet at jeg sagde nej til min mors 40 års fødselsdag.

Anmeld

30. juli 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

Hej piger.

synes jeg helt sikkert godt du kan

Anmeld

30. juli 2013

lineog4

Ville ikke sige nej til min mors fødselsdag, men ville da sige til hende jeg synes det var lidt øv når nu weekenden var planlagt og vi skulle ud i en masse omstrukturering for at få det til at fungere.

Anmeld

30. juli 2013

lineog4

Ville ikke sige nej til min mors fødselsdag, men ville da sige til hende jeg synes det var lidt øv når nu weekenden var planlagt og vi skulle ud i en masse omstrukturering for at få det til at fungere.

Anmeld

30. juli 2013

Lotus86

Du kan jo gøre som du har lyst til, men jeg ville aldrig sige nej til min mors runde fødselsdag, kan godt forstå det er super ærgerligt, men det er jo ikke hendes skyld, og din mand er jo alligevel ikke hjemme (skulle du så ordne det hele alene som gravid?)

Alternativt kunne du måske støde til senere på dagen, eller gå tidligere?

Anmeld

30. juli 2013

Anonym trådstarter

Lotus86 skriver:

Du kan jo gøre som du har lyst til, men jeg ville aldrig sige nej til min mors runde fødselsdag, kan godt forstå det er super ærgerligt, men det er jo ikke hendes skyld, og din mand er jo alligevel ikke hjemme (skulle du så ordne det hele alene som gravid?)

Alternativt kunne du måske støde til senere på dagen, eller gå tidligere?

Som skrevet har jeg arrangeret pasning af min søn og hjælp fra svigerfamilien til flytning.

Anmeld

30. juli 2013

wamse

Jeg ville komme, for tænker at der må være en årsag til, at de vælger denne weekend alligevel  

Anmeld

30. juli 2013

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Hej piger.

Sikke en øv situation.

Men når din svigerfamilie kommer og hjælper dig med huset, så kan du jo ikke tage til fødselsdag hos din mor imens. Du kunne jo prøve og høre om din svigerfamilie kan komme og hjælpe en anden dag, hvis ikke det er en mulighed, så melde ville jeg melde afbud til din mor.

Anmeld

30. juli 2013

Skouboe

Jeg ville ikke have mogen skrupler over at melde afbud. Du har meldt ud i god tid at du ikke kan.. Men jeg går så heller ikke specielt meget op i fødselsdage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.