Vægt under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Bech19 skriver:

Jeg har taget 7,5 kg på nu, og jeg er kun 28+4 henne, hvilket jeg synes, er meget...

Min jordemoder forventer, at jeg skal regne med at tage i alt 12-15 kg på! Det lyder bare af så meget! Puha...

Hvor meget tog I på ved jeres første graviditet?

Hvis du er normalvægtig er det helt gennemsnitligt at tage 12-15kg på så ro på, det er heeeeelt normalt og sikkert hurtigt væk igen jeg tog 13kg på og de var alle væk 3 uger efter fødslen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2013

Københavnermor

Jeg har stemt blankt da jeg tog ca. 23 kg på i min første graviditet.

Smed det hele på 9 måneder, smed efterfølgende 5 kg mere.

Her i 2. graviditet har jeg taget 14 kg på, er 38+2, regner ikke med at tage mere på.

Anmeld

27. juli 2013

AnthonsMor

Bech19 skriver:

Jeg har taget 7,5 kg på nu, og jeg er kun 28+4 henne, hvilket jeg synes, er meget...

Min jordemoder forventer, at jeg skal regne med at tage i alt 12-15 kg på! Det lyder bare af så meget! Puha...

Hvor meget tog I på ved jeres første graviditet?

Jeg tog 14,5 kilo på.

Bare baby, fostervand, moderkage, 1 liter ekstra blod, ekstra vand i kroppen osv. vejer jo omkring de 10 kilo lige inden termin, så det lyder meget realistisk, når din JM siger 12-15 kilo plus

Det meste forsvinder efter fødslen, også kommer der lige lidt vand på når mælken løber til, men det forsvinder igen

Anmeld

27. juli 2013

TrineMine86

Jeg ved faktisk ikke hvad jeg tog på helt præcis, men ved det må være omkring de 20+ Dog det meste var vand..

jeg kom hjem 3 dage efter fødsel og der sagde vægten ca +17 kg, 1 uge derefter, altså 10 dage efter fødselen, manglede jeg kun 2 kg, så smed lige en 16 kg på 7 dage, EFTER at jeg også havde født.. Så der var meget vand og jeg lavede stort set ikke andet end at tisse hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.