Vægt under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Vægtøgning

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.876 visninger
33 svar
0 synes godt om
26. juli 2013

Bech19

Jeg har taget 7,5 kg på nu, og jeg er kun 28+4 henne, hvilket jeg synes, er meget...

Min jordemoder forventer, at jeg skal regne med at tage i alt 12-15 kg på! Det lyder bare af så meget! Puha...

Hvor meget tog I på ved jeres første graviditet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2013

FrkZier

Bech19 skriver:

Jeg har taget 7,5 kg på nu, og jeg er kun 28+4 henne, hvilket jeg synes, er meget...

Min jordemoder forventer, at jeg skal regne med at tage i alt 12-15 kg på! Det lyder bare af så meget! Puha...

hvad skal man så stemme hvis man tog mere end 20kg på

jeg tog intet mindre end 35kg på - dog var ca de 20 af dem bare væske der kom inden for de sidste 10 uger

Anmeld

26. juli 2013

CaWi

Bech19 skriver:

Jeg tog 18 kg på. Det kom sådan meget i ryk.

Anmeld

26. juli 2013

M (:

Bech19 skriver:

Jeg tog 11,4 kg på. Jeg fødte 36+3.

Anmeld

26. juli 2013

Xolia

Bech19 skriver:

Har sat i 5-10 kg da det var vægtstigningen i begge mine 2 graviditeter. Pt. ligger jeg på ca. +4 kg og er 31+5.

Jeg var dog overvægtig fra start og måtte iflg. læge m.v. max tage 8 kg. på - så jeg er stolt :-)

Men 10-15 kg. er vidst helt indenfor normalen og "tilladt" i hvert fald hvis du er normalvægtig inden :-)

-Xolia-

Anmeld

26. juli 2013

Victoria2013

Jeg tog 20 kg på, sådan løbende gennem hele graviditeten - det kom ikke lige pludselig, men stille og roligt lige fra start til slut... noget var helt klart baby og større bryster og væske, men må nok indse at en del kilo også var den konstante sult/lækkersult gennem graviditeten

Nu er der næsten gået 7 uger siden fødslen og jeg har tabt de første 13 kg... 7 kg tilbage!

Anmeld

26. juli 2013

Frejsmor

I min første graviditet tog jeg 16kg på.. Ca. halv/halv baby mm. og vand, og efter 14 dage var det hele smidt igen..

Denne gang har jeg indtil videre taget ca. 8kg på(de 4kg indenfor de sidste 5 uger ) og jeg er 31+1 i dag..

Jeg kunne nok godt gøre noget mere for ikke at tage så meget på, pt. har jeg den største sukker-trang længe, meen skulle det ende med en masse kg på sidebenene, må jeg jo bare knokle ekstra hårdt bagefter.. Og der skal nok også komme en god sjat vand i kroppen denne gang, så jeg tænker jeg nok ender på nogenlunde samme vægt som sidst..

Anmeld

26. juli 2013

Monski

Bech19 skriver:

Jeg tog 23 kg på ...

Anmeld

26. juli 2013

DianaRJS

Bech19 skriver:

jeg har stemt blankt da jeg er 3 gangs gravid...

1. gang tog jeg over 30 kg på, men havde ssf så var fyldt med vand i hele kroppen.

2. gang tog jeg 13 kg på

3. gang og denne har jeg indtil nu uge 21 i mrogen taget 6 kg på med tvillinger....

Anmeld

26. juli 2013

chael

Jeg har stemt blankt, for jeg tog 32 kg på under min første graviditet...

Jeg mangler nu de sidste 10 kg. Men jeg har så også efterfølgende fået 2 mere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.