gratis killing eller betale og den har fået vacination osv??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2013

Mille82

helle85 skriver:

ja man ville godt kunne det sagde vores dyrelæge men de gør det helst kun efter de 5-6 mdr der nakosen er ricikabel nå de er så små, hun sagde også at det som regl mest er opdrætter der gør det tidligere

hvad for nogen katte opdrætter du ??

jeg opdrætter norske skovkatte :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2013

helle85

CroQuis skriver:

Føj en dyr dyrlæge i har så  

Har lige fundet kvitteringen frem, og hos vores dyrlæge gav vi 1985 kr for sundhedstjek, 1. vaccine og chip, og yderligere 100 kr for ormekur. Dette fordelt på 6 killinger = 347,50 kr... (der var også en mængderabat så vi sparede noget pr ekstra killing der kom med udover den første, men kan ikke lige huske hvordan rabatterne lyder.)

Og det er altså ikke fordi vi kender ham eller noget - han er bare en selvstændig mand, der holder sine udgifter nede 

okay det lyder billigt har lige hørt en anden dyrelæge og der koster det også omkring 1450 for bare at vaccinere 4 killinger, hvordan kan det være at du chipper dem i stedet for øre mærke dem??

da jeg skulle have chippet vores kat for et par år siden der fik jeg afvide at det var bedst med øremærke da man sjælden tjekker chip hos katte, også for de at det er letter for andre at finde frem til egeren

Anmeld

16. juli 2013

helle85

Mille82 skriver:

jeg opdrætter norske skovkatte :-)

jeg havede selv overvejet at blive opdrætter på et tidspunkt bare med en anden slags race kat men droppede det igen da jeg tænkte at det nok ikke ville være lette at komme af med

har du nogen problemer med at komme af med dem, og må jeg være nysgerrig og spørge hvad du tager for dem??

Anmeld

16. juli 2013

CroQuis

helle85 skriver:

okay det lyder billigt har lige hørt en anden dyrelæge og der koster det også omkring 1450 for bare at vaccinere 4 killinger, hvordan kan det være at du chipper dem i stedet for øre mærke dem??

da jeg skulle have chippet vores kat for et par år siden der fik jeg afvide at det var bedst med øremærke da man sjælden tjekker chip hos katte, også for de at det er letter for andre at finde frem til egeren

Af to grunde:

1. Øremærker holder ikke ret godt, og tværrer ud med tiden (også er man jo ligevidt), hvis man skal øremærke sin kat, bør man få en rigtig tattoovering, frem for den hvor de presser nåle i, det holder bedre, men det er de færreste dyrlæger der bruger rigtig tattoovering (mig bekendt).

2. Fordi en chip kan killinger få ved en alm. konsultation, og et øremærke skal katten i narkose for at få (som regel ved neutralisering) og da jeg ikke neutraliserer killinger, inden de kommer herfra, er chip den bedste løsning for mig.. 

Og jeg vil nu vove at påstå, at folk efterhånden godt ved at det findes chips til katte også, og derfor tjekker det, hvis de finder en bortløben kat...  

Anmeld

16. juli 2013

helle85

CroQuis skriver:

Af to grunde:

1. Øremærker holder ikke ret godt, og tværrer ud med tiden (også er man jo ligevidt), hvis man skal øremærke sin kat, bør man få en rigtig tattoovering, frem for den hvor de presser nåle i, det holder bedre, men det er de færreste dyrlæger der bruger rigtig tattoovering (mig bekendt).

2. Fordi en chip kan killinger få ved en alm. konsultation, og et øremærke skal katten i narkose for at få (som regel ved neutralisering) og da jeg ikke neutraliserer killinger, inden de kommer herfra, er chip den bedste løsning for mig.. 

Og jeg vil nu vove at påstå, at folk efterhånden godt ved at det findes chips til katte også, og derfor tjekker det, hvis de finder en bortløben kat...  

okay på den måde, så kan jeg godt se at det er bedst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.