helle85 skriver:
okay det lyder billigt har lige hørt en anden dyrelæge og der koster det også omkring 1450 for bare at vaccinere 4 killinger, hvordan kan det være at du chipper dem i stedet for øre mærke dem??
da jeg skulle have chippet vores kat for et par år siden der fik jeg afvide at det var bedst med øremærke da man sjælden tjekker chip hos katte, også for de at det er letter for andre at finde frem til egeren
Af to grunde: 
1. Øremærker holder ikke ret godt, og tværrer ud med tiden (også er man jo ligevidt), hvis man skal øremærke sin kat, bør man få en rigtig tattoovering, frem for den hvor de presser nåle i, det holder bedre, men det er de færreste dyrlæger der bruger rigtig tattoovering (mig bekendt).
2. Fordi en chip kan killinger få ved en alm. konsultation, og et øremærke skal katten i narkose for at få (som regel ved neutralisering) og da jeg ikke neutraliserer killinger, inden de kommer herfra, er chip den bedste løsning for mig.. 
Og jeg vil nu vove at påstå, at folk efterhånden godt ved at det findes chips til katte også, og derfor tjekker det, hvis de finder en bortløben kat...

Anmeld