gratis killing eller betale og den har fået vacination osv??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2013

helle85

DianaRJS skriver:

jeg har selv 3 dejlige misslinger, jeg har valgt at de skal vaccineres inden nogen får dem, det er ganske alm huskatte MEN jeg vil hellere give penge for at de er vaccineret og vide det er gjort + jeg så ved dem der køber mine katte får en sund og rask killing istedet for en der slet ikke har været ved dyrelæge

så jeg vil kalrt råde jer til at købe en der er vaccineret

dog vil jeg sige det er nok med vaccination og ormekur, kasteration og øremærke skal være op til dem der får katten...

Hvad tager du for dem nå de er vaccineret? og hvad koster det ca at vacciner dem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2013

CroQuis

Jeg vil helst købe en killing der havde en sundhedsattest, chippet, fået ormekur samt 1. vacc fra dyrlægen - samtidig synes jeg det er en god idé at killingen får et lille stykke legetøj/tæppe med, som lugter hjemligt, samt en smule af dens vante foder.

Neutralisering ville jeg nok ikke gøre pr automatik, men evt tilbyde at få gjort inden den flytter hjemmefra, for en merpris.

Jeg synes det virker mere seriøst, og som at "opdrætteren" af disse killinger tager det seriøst, frem for dem der bare forærer killinger væk til højre og venstre... 

Anmeld

15. juli 2013

CroQuis

jeg har selv 3 dejlige misslinger, jeg har valgt at de skal vaccineres inden nogen får dem, det er ganske alm huskatte MEN jeg vil hellere give penge for at de er vaccineret og vide det er gjort + jeg så ved dem der køber mine katte får en sund og rask killing istedet for en der slet ikke har været ved dyrelæge

så jeg vil kalrt råde jer til at købe en der er vaccineret

dog vil jeg sige det er nok med vaccination og ormekur, kasteration og øremærke skal være op til dem der får katten...

Øremærkning/chip synes jeg nu er rigtig vigtig, da alt for mange fundne katte ikke er mærket, og det gør det da meget nemmere at finde frem til ejeren igen... Og så meget koster en chip jo ikke, når man alligevel er ved dyrlægen 

Da jeg solgte mine killinger sidste år, havde de både fået dyrlægetjek, ormekur, loppekur, chip, legetøj og lidt foder med (mener det endte med at blive 3-400 kr pr killing da der var mængderabat ved dyrlægen, og det synes jeg ikke er galt) - alle killinger var solgt inden de blev 12 uger...  Jeg bad faktisk selv køber om navn, adresse og telefonnummer, også registrede jeg killingen i deres navn - for at være sikker på at få det gjort, for der er desværre nogle der glemmer at registrere dem også, også hjælper det jo lige lidt 

Anmeld

15. juli 2013

DianaRJS

CroQuis skriver:

Øremærkning/chip synes jeg nu er rigtig vigtig, da alt for mange fundne katte ikke er mærket, og det gør det da meget nemmere at finde frem til ejeren igen... Og så meget koster en chip jo ikke, når man alligevel er ved dyrlægen 

Da jeg solgte mine killinger sidste år, havde de både fået dyrlægetjek, ormekur, loppekur, chip, legetøj og lidt foder med (mener det endte med at blive 3-400 kr pr killing da der var mængderabat ved dyrlægen, og det synes jeg ikke er galt) - alle killinger var solgt inden de blev 12 uger...  Jeg bad faktisk selv køber om navn, adresse og telefonnummer, også registrede jeg killingen i deres navn - for at være sikker på at få det gjort, for der er desværre nogle der glemmer at registrere dem også, også hjælper det jo lige lidt 

har desværre erfaring med folk der hopper fra i sidste øjeblik, og det koster desværre også at få dem "omregistreret" så derfor har jeg valgt at sige chip er op til ejeren selv

havde jegikke haft dårlig erfaring med det, kan jeg godt se det er en god ide

Anmeld

15. juli 2013

DianaRJS

helle85 skriver:

Hvad tager du for dem nå de er vaccineret? og hvad koster det ca at vacciner dem?

eftersom det er ganske alm huskatte, tager jeg kun det jeg har givet for ormekur og vaccine, og som en anden også har skrevet er det mængde rabat hos de fleste dyrlæger... så det er bestemt ikke fordi det er meget jeg tager for dem...

MEN så ved jeg også de er vaccineret og har fået første ormekur..

Anmeld

15. juli 2013

Mille82

Katte kan sagtens neutraliseres så små. Hankatte som 10-12 ugers, hunkatte 12-16 uger.

Jeg har gjort det med mine NFO ved salg ( er opdrætter).

Anmeld

15. juli 2013

helle85

DianaRJS skriver:

eftersom det er ganske alm huskatte, tager jeg kun det jeg har givet for ormekur og vaccine, og som en anden også har skrevet er det mængde rabat hos de fleste dyrlæger... så det er bestemt ikke fordi det er meget jeg tager for dem...

MEN så ved jeg også de er vaccineret og har fået første ormekur..

kan kan se at hos vores dyrelæge koster det 575 for vaccine for en kat og at der kommer 100 kr rabat for de efter dyr hvis man skal have flere dyr vaccineret samtidig og orme kur har jeg lige bestil i dag det giver omkring 250-300 sagde dyrelægen så det vil give ca 575 kr

Anmeld

15. juli 2013

helle85

CroQuis skriver:

er jeres dyre læge billiger end vores??

for jeg er kommet frem til at det vil koste 575 for en killing med bare vaccine, kopier lige det som jeg skrev til en af de andre

kan kan se at hos vores dyrelæge koster det 575 for vaccine for en kat og at der kommer 100 kr rabat for de efter dyr hvis man skal have flere dyr vaccineret samtidig og orme kur har jeg lige bestil i dag det giver omkring 250-300 sagde dyrelægen så det vil give ca 575 kr

Anmeld

15. juli 2013

helle85

Mille82 skriver:

Katte kan sagtens neutraliseres så små. Hankatte som 10-12 ugers, hunkatte 12-16 uger.

Jeg har gjort det med mine NFO ved salg ( er opdrætter).

ja man ville godt kunne det sagde vores dyrelæge men de gør det helst kun efter de 5-6 mdr der nakosen er ricikabel nå de er så små, hun sagde også at det som regl mest er opdrætter der gør det tidligere

hvad for nogen katte opdrætter du ??

Anmeld

15. juli 2013

morethanperfect

Jeg ville klart helst købe en kat hvis den var vaccineret og øremærket i købers navn ...

Men kastereres osv. syns jeg selv køber må sørge for .. Du kan jo heller ik vide om de har tænkt sig at avle på katten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.