Hvornår og hvorfor stoppede I ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2013

Chevro

Mikkala91 skriver:

Det kan du tro det også er 

min søn har aldrig sovet en hel nat. Han er altid vågnet mindst 3 gange 

Det er da vildt! :O Puha, det vil jeg slet ikke kunne holde til

Hvor er det synd for dig! Og det mener jeg virkelig!! Håber virkelig i kan gøre noget for det kan laves om!
Min søn har ca sovet igennem fra 4 mdr, uden behov for mad om natten. Så jeg kan slet ikke huske det der!

Men jeg har også kronisk træthed, så for mig vil livet næsten gå i stå uden søvn om natten.

Seriøst, er virkelig ked af det på dine vegne!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2013

MMOGM

Chevro skriver:

Det er da vildt! :O Puha, det vil jeg slet ikke kunne holde til

Hvor er det synd for dig! Og det mener jeg virkelig!! Håber virkelig i kan gøre noget for det kan laves om!
Min søn har ca sovet igennem fra 4 mdr, uden behov for mad om natten. Så jeg kan slet ikke huske det der!

Men jeg har også kronisk træthed, så for mig vil livet næsten gå i stå uden søvn om natten.

Seriøst, er virkelig ked af det på dine vegne!

Mange tak 

Du kan tro det også er hårdt! Min kæreste kan intet gøre om natten, da det kun er mig der "fungere" 

i starten var det ikke så slemt at stå op, men nu er det rigtig hårdt. Kan mærke jeg er ved at være kørt i bund, men håber mit ammestop hjælper 

Anmeld

16. juli 2013

lottemusen

l.b. skriver:

Jeg ammer pt min søn på 5 mdr, men overvejer kraftigt at stoppe, men er SÅ bange for, at jeg fortryder mit valg. Vi har været igennem 2 x brystbetændelse, trøske og en omgang lungebetændelse hvor han var så stoppet i næsen, at amning var en kamp. Jeg kan ikke mætte ham mere, så må slutte af med flaske eller grød, osv. Er i syv sind

HVorfor stoppede I og hvornår? Fortrød du?

Tak for hjælpen.

Jeg stoppede da min søn var ca. 9 mdr. Han ville simpelthen ikke ammes mere, så selvfølgelig skulle han ikke tvinges til det 

Jeg trappede ned fra han var ca. 6 mdr, og efterhånden fik mere fast føde.

Jeg synes, at du roligt kan stoppe med at amme. Du kan jo gå over til flaske i stedet for. MME er også fint for dit barn!

Hvis du ikke synes han bliver mæt nok, så kan du jo langsomt begynde på skemad. 

Anmeld

18. juli 2013

Taco78

Profilbillede for Taco78
MMOGM skriver:

Har en søn på snart 10 mdr. Og mit projekt ammestop starter imorgen. Jeg er ked af jeg ikke stoppede før, da han er blevet så afhængig af brystet om natten og vågner 5-6 gange om natten for at hyggespise 

Kan det være pga varmen, at han simpelthen skal have slukket sin tørst mange gange? Blot en tanke 

/ Taco78 

Anmeld

19. juli 2013

MMOGM

Taco78 skriver:

Kan det være pga varmen, at han simpelthen skal have slukket sin tørst mange gange? Blot en tanke 

Det kunne godt have været en mulighed, men det har stået på rigtig længe, flere måneder 

Anmeld

19. juli 2013

JH12

Jeg stoppet dagen efter mit barns 1 års fødselsdag, simpelthen fordi jeg syntes hun var blevet for stor.. men jeg fortryder ikke et sekund, hverken at jeg blev ved så længe eller tidspunktet jeg stoppet på..

Jeg synes selv du skal finde ud af om det er kampen værd, her var vi også igennem en masse, men både hende og jeg nød oftest ammetiden :-)

Anmeld

19. juli 2013

Ciss

Begge mine er blevet delammet fra dag nr 10.

Med storesøster klarede jeg med stor indsats at holde det gående til ca 7,5 mndr. Så gad hun ikke rigtig mere, og så syntes jeg, det var naturligt at stoppe helt.

Med lillebror stoppede det af sig selv efter ca 3,5 mndr. Da klarede jeg ikke at holde produktionen i gang længere. Han var meget skuffet, men der var simpelthen ikke noget at gøre. Jeg havde det rigtig dårligt med det.

Anmeld

22. juli 2013

Sitrani

Jeg ammer pt min søn på 5 mdr, men overvejer kraftigt at stoppe, men er SÅ bange for, at jeg fortryder mit valg. Vi har været igennem 2 x brystbetændelse, trøske og en omgang lungebetændelse hvor han var så stoppet i næsen, at amning var en kamp. Jeg kan ikke mætte ham mere, så må slutte af med flaske eller grød, osv. Er i syv sind

Tak for hjælpen.

Jeg er en stor fan af amning, og vil for stort set ingen pris opgive amning med mine børn Der er jeg altså lidt "hippie".. men er overbevist om, at det er det allerbedste...... Jeg har en datter på 2 år, og hende stoppede jeg med at amme, da hun var 1 år - kunne sagtens have blevet ved, men valgte at stoppe, da det var besværligt, at skulle pumpe ud til hende, hvis hun skulle passes af mine forældre engang imellem, og lige på det tidspunkt passede det mig fint...

Jeg troede også, at jeg ikke havde nok mælk til min datter, da hun var lille, men fik et godt råd - Bliv VED med at lægge barnet ofte til brystet, så producerer brystet automatisk mere mælk - ved ikke om du har prøvet det?

Anmeld

22. juli 2013

(august)

Jeg stoppede hhv efter 8 og 7 måneder. Hende med 8 mdr var perfekt, hun blev jo kun ammet 2 gange til sidst og kunne ikke koncentrere sig om det, så fra den ene dag til den anden stoppede vi unden nogen bivirkninger hos nogen af os. 

Hende der stoppede efter 7 mdr var en hård beslutning, men da hun skulle passes i en hel weekend, var vi jo nødt til at stoppe. Der var heller ingen bivirkninger, men ville nu gerne have haft ammet den sidste måned med.

Anmeld

22. juli 2013

HopinWishin

l.b. skriver:

Tak for hjælpen.

Laura var 7,5 mdr. da hun selv sagde fra... Lige pludselig gad hun bare ikke længere.... Og jeg troede aldrig hun ville stoppe selv..

Jeg havde trappet lidt ned og skiftet formiddagsmælken ud med flaske.. Men det var fordi jeg skulle starte på job... Og det var alligevel med lidt blandende følelser for jeg kunne godt li at amme, og den kontakt vi havde Men at give hende aftenflasken var også bare rigtig hyggeligt - så var hun stadig en llille baby  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.