Hvornår og hvorfor stoppede I ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2013

NinaNymannMadsen

Den store var 16 måneder da jeg stoppede. Det var mest for hygge til sidst. Stoppede fordi hun var blevet så stor og ikke havde brug for det.
Den bette var 3 .måneder og der stoppede jeg fordi jeg ikke havde mere mælk til hende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2013

Camilla..

Jeg stoppede da Malik var 4 mdr.

Jeg havde nok mælk, og han blev mæt. Men,
jeg kunne bare ikke holde det ud til sidst.

Anmeld

15. juli 2013

Hyacinth

l.b. skriver:

Jeg ammer pt min søn på 5 mdr, men overvejer kraftigt at stoppe, men er SÅ bange for, at jeg fortryder mit valg. Vi har været igennem 2 x brystbetændelse, trøske og en omgang lungebetændelse hvor han var så stoppet i næsen, at amning var en kamp. Jeg kan ikke mætte ham mere, så må slutte af med flaske eller grød, osv. Er i syv sind

HVorfor stoppede I og hvornår? Fortrød du?

Tak for hjælpen.

Min datter som nu er 2 år, blev ammet til hun var 2 mdr. ca. Det var en lang og sej kamp, hvor jeg kæmpede med brystbetændelse af flere omgange, svamp, flitsbue og en masse tudeture. Hun var ulykkelig og jeg var ulykkelig
Jeg valgte at stoppe, fordi jeg var nødt til at få føle, at vi havde en positv relation - altså som i, at hver gang hun græd og vi skulle til at klare en amning, græd jeg næsten på forhånd og kunne til sidst ikke overskue at være social med nogen. Min SP var her mange gange i løbet af ugerne, men det gjorde intet bedre, desværre.
Hun var heller ikke just "et naturtalent" til at få fat og få det hun skulle,
Jeg var en usikker førstegangsmor og havde ikke erfaringen i.f.t. at få amningen igang.
Hun kom på flaske og vi fik det begge meget bedre - det var det rigtige valg uden tvivl. Det som jeg dog fortryder er, at lytte på alle de mia. af gode råd om amningsteknik. Ikke fordi, at sygepl., jordemødre, eller SP ikke er kompetente, men jeg skulle have klaret det med min instinkt, som jeg nu har erfaret anden gang.
Så ville amningen nok have fungeret. Men når der står en nazi-SP og nærmest dikterer "mere af det brune ind i munden!!" bliver man virkelig usikker.

Efterfølgende har vi fået en søn, som nu er 9 mdr. og amningen kører bare fantastisk
Han var så også et naturtalent fra dag 1 og jeg insisterede på, at de skulle holde igen med alle de amme-råd, hvilket gjorde, at jeg kom meget mere i min instinktive moder-rolle

Vi har også haft vores gode og dårlige perioder, til dels noget usikkerhed, brystbetændelse, svamp osv. på ny, men jeg har været bedre rustet til at klare opgaven

Jeg tænker, at jeg vil amme til ca. 1-års alderen

Håber du kan bruge mit svar til noget

Jeg synes i øvrigt, man skal gøre det man har det godt med og som fungerer for ens lille familie, fremfor al det amme-mafia snak! Jeg er klart for amning, men har erfaret at flaske altså kan være et bedre alternativ i nogen situationer.

Det eneste råd jeg vil give dig med på vejen, er at mærke efter i dig selv - hvad ønsker du? Vær sikker på dit valg
Jeg er glad for at jeg kæmpede i 2 mdr. med min datter, for det gjorde at jeg ikke fortrød at give slip. Jeg havde kæmpet det jeg kunne og kunne derfor bedre slippe, selvom det var en stor sorg for mig at give slip på det.

Anmeld

15. juli 2013

MMOGM

AMM00 skriver:

Min søn er ogsa 10 mdr og er så afhængig af bryst. Hvad gør du for at stippe amnngen? Håber.det er ok at spørge

Jeg tog simpelthen en kold tyrker i nat. Jeg ammede ham kun om natten.

men det har virkelig været en laaaaang nat 

Tror max jeg har sovet 3 timer, fordi han har skreget så meget, men jeg overgav mig ikk, og gav ham så mme istedet 1 gang i nat, og de andre gange han vågnede fik han vand.

men var nødt til at stoppe nu, da jeg starter på arb. Næste uge, og der magter jeg ikke det natterenderi 

Anmeld

15. juli 2013

MMOGM

Chevro skriver:

Hold da op, det må da være ekstremt hårdt stadigvæk at skulle op om natten! :O

Det kan du tro det også er 

min søn har aldrig sovet en hel nat. Han er altid vågnet mindst 3 gange 

Anmeld

15. juli 2013

MMOGM

MorDk skriver:

Har samme problem med min datter. Hun vågner gange 3-4  mellem kl.18-06 SUK!

Puha, det er bare ikke til at holde ud 

Føler virkelig det er tortur efterhånden, har sagtens kunne holde til det før, men nu hvor arbejdet snart kalder, kan jeg bare ikke overskue det mere

Anmeld

15. juli 2013

AMM00

Mikkala91 skriver:

Jeg tog simpelthen en kold tyrker i nat. Jeg ammede ham kun om natten.

men det har virkelig været en laaaaang nat 

Tror max jeg har sovet 3 timer, fordi han har skreget så meget, men jeg overgav mig ikk, og gav ham så mme istedet 1 gang i nat, og de andre gange han vågnede fik han vand.

men var nødt til at stoppe nu, da jeg starter på arb. Næste uge, og der magter jeg ikke det natterenderi 

Det lyder hårdt.. dvs. At da han vågnede I nat gav du ham flaske og vand ? Hvad med om dagen også det samme ?

Anmeld

15. juli 2013

MMOGM

AMM00 skriver:

Det lyder hårdt.. dvs. At da han vågnede I nat gav du ham flaske og vand ? Hvad med om dagen også det samme ?

Det var virkelimodstå hårdt! 

Ja, det gjorde jeg, han accepterede det ikke i starten, men efter en halv time med skrig Tog han imod flasken, men han var stadig skeptisk hehe.

har ikke rigtig ammet om dagen i 1mdr ca. Men når han søger, erstatter jeg det med et måltid. Eller giver han noget brugt han kan koncentrer sig om

Anmeld

15. juli 2013

MMOGM

AMM00 skriver:

Virkelig også hårdt*

Anmeld

15. juli 2013

AMM00

Mikkala91 skriver:

Ta

Det var virkelimodstå hårdt! 

Ja, det gjorde jeg, han accepterede det ikke i starten, men efter en halv time med skrig Tog han imod flasken, men han var stadig skeptisk hehe.

har ikke rigtig ammet om dagen i 1mdr ca. Men når han søger, erstatter jeg det med et måltid. Eller giver han noget brugt han kan koncentrer sig om

Tak for svar det vil jeg prøve at gøre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.