Hvornår og hvorfor stoppede I ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2013

AMM00

Mikkala91 skriver:

Har en søn på snart 10 mdr. Og mit projekt ammestop starter imorgen. Jeg er ked af jeg ikke stoppede før, da han er blevet så afhængig af brystet om natten og vågner 5-6 gange om natten for at hyggespise 

Min søn er ogsa 10 mdr og er så afhængig af bryst. Hvad gør du for at stippe amnngen? Håber.det er ok at spørge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2013

Dorthe1986

Da Emil var 8 mdr begyndte vi at nedtrappe amningerne. Dog var det fordi han skulle starte dp da han var 9 mdr, så han skulle lige vænne sig til at han ikke kunne blive ammet indenfor det tidsrum. Da han var lige knap 10 mdr sagde han selv fra og ville ikke mere :-)

Anmeld

15. juli 2013

Fine_007

AMM00 skriver:

Min søn er ogsa 10 mdr og er så afhængig af bryst. Hvad gør du for at stippe amnngen? Håber.det er ok at spørge

Jeg stoppede med at amme min søn for et par uger siden - han er lidt over fire måneder gammel. Jeg har suppleret med flaske efter hver amning fra han var en måned gammel, da han ikke virkede mæt efter amning og heller ikke tog ordentlig på.
Jeg har kæmpet for også at holde ham til brystet, da flasken jo hurtigt overtager.. jeg synes det har været følelsesmæssigt udmattende at amningen ikke har fungeret optimalt, så jeg fortryder ikke, at det nu er slut. Det er faktisk lidt en lettelse.
Held og lykke med stoppet, når det er

Anmeld

15. juli 2013

AMM00

Fine_007 skriver:

Jeg stoppede med at amme min søn for et par uger siden - han er lidt over fire måneder gammel. Jeg har suppleret med flaske efter hver amning fra han var en måned gammel, da han ikke virkede mæt efter amning og heller ikke tog ordentlig på.
Jeg har kæmpet for også at holde ham til brystet, da flasken jo hurtigt overtager.. jeg synes det har været følelsesmæssigt udmattende at amningen ikke har fungeret optimalt, så jeg fortryder ikke, at det nu er slut. Det er faktisk lidt en lettelse.
Held og lykke med stoppet, når det er

Jeg har prøvet at supplere med flaske, men han vil den bare ikke. Han græder indtil han får bryst for at falde I søvn.. og tak

Anmeld

15. juli 2013

A&F

Jeg stoppede da min datter var 18 måneder. Ville have fortsat til hun var 2 år, men pga studierne mm, stoppede jeg. Og hun accepterede det fint

Anmeld

15. juli 2013

Chevro

l.b. skriver:

Jeg ammer pt min søn på 5 mdr, men overvejer kraftigt at stoppe, men er SÅ bange for, at jeg fortryder mit valg. Vi har været igennem 2 x brystbetændelse, trøske og en omgang lungebetændelse hvor han var så stoppet i næsen, at amning var en kamp. Jeg kan ikke mætte ham mere, så må slutte af med flaske eller grød, osv. Er i syv sind

HVorfor stoppede I og hvornår? Fortrød du?

Tak for hjælpen.

Ammede nok i 2-3 mdr, min lyst til amning var ikke stor, efter noget tid. Da han alligevel skulle have ekstra mælk ved siden af, da der ikke var nok i brysterne - følte jeg at det var for min skyld og ikke hans. Så jeg valgte at sige til mig selv, at han havde fået det gennem den vigtigste tid. Og det var det.

Det bedste er, at han pludselig sov meget godt og meget længe, i forhold til før flaske!! Så jeg var super glad for mit valg (:
Og idag rør det mig ikke - da drengen er sund, rask og dejlig ;-)

Jeg hadede at sove med BH! Der var mælk over alt! Det gjorde ondt på mig, lysten var ikke voldsom stor, når han ikke kunne nøjes med det!

Anmeld

15. juli 2013

Chevro

Mikkala91 skriver:

Har en søn på snart 10 mdr. Og mit projekt ammestop starter imorgen. Jeg er ked af jeg ikke stoppede før, da han er blevet så afhængig af brystet om natten og vågner 5-6 gange om natten for at hyggespise 

Hold da op, det må da være ekstremt hårdt stadigvæk at skulle op om natten! :O

Anmeld

15. juli 2013

MorDk

Jeg stoppede fra den ene dag til den anden da min søn var knapt 10 mdr. Jeg stoppede fordi han bed mig rigtig hårdt flere gange. Til sidst var det nok og jeg frygtede hver amning. Det gik fint og jeg fortrød ikke.

Anmeld

15. juli 2013

MorDk

Mikkala91 skriver:

Har samme problem med min datter. Hun vågner gange 3-4  mellem kl.18-06 SUK!

Anmeld

15. juli 2013

lycly

Første gang stoppede jeg efter to måneder fordi jeg ikke havde nok. Og efter at have suppleret lidt med flaske blev hun for glad for flasken.

Anden gang ammede jeg 4 uger. Stoppede fordi det var så tidskrævende at det gik ud over min kæreste, min store datter og mit humør. Jeg fik en fødselsdepression som gik over den dag jeg stoppede.
Så det fortrød jeg ikke, men jeg ærgrede mig første gang fordi jeg gerne ville amme og det ville jeg også her anden gang. Men ikke for enhver pris

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.