Goggelogge skriver:
Jeg synes det er utroligt hvilken kamp det skal være om hvem der har taget mindst på i deres graviditet..
Jeg startede på 74 og er i dag 35+4 og har taget 14 kg på, og det har jeg det godt med, så længe jeg ved det ikke kun er slik og kage.
Jeg har været meget i tvivl om min vægt. Har i mange år været undervægtig, men lige inden graviditet var jeg kommet op på et normalt (stadig i den lave ende) bmi. De første mange uger svingede min vægt med +- 1 kg og det var fint. Nogle gange havde jeg kvalme og ingen appetit og andre gange havde jeg en del appetit, så det var jo klart nok. Da jeg så rundede 17+ begyndte jeg at tage på, og tog over et kg på på en uge. Syntes det var helt ekstremt, for ved jo godt den lille ikke vejer så meget.
Jeg har ikke som sådan noget imod at tage på i min graviditet, og min jordenoder siger også, at jeg sagtens kan tage 15 kg på, uden det vil gøre noget. Men jeg vil helst ikke bare give slip og tage på. Hvis jeg ender på + 15 kg er der ikke så meget at gøre ved det, men vil i hvert fald altid tænke over, hvad jeg indtager og sørge for at dyrke motion. Jeg har ikke lyst til at skulle kæmpe med et stort vægttab efter graviditet, når jeg har en lille nyfødt at skulle give al min opmærksomhed. Derfor er jeg opmærksom på min vægt
Anmeld