Hvorfor er det folk går så meget op i vægt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2013

grinny

Jeg passer meget på da jeg i forvejen er overvægtig.

Jeg synes ikke der er nogen grund til at fremprovokere graviditetssukkersyge, alt for højt BMI og alt det andet man kan få ved at tage for meget på.

Så ja, jeg passer rigtig meget på, men det er ikke en konkurrence for mig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2013

ønskebørn74

grinny skriver:

Jeg passer meget på da jeg i forvejen er overvægtig.

Jeg synes ikke der er nogen grund til at fremprovokere graviditetssukkersyge, alt for højt BMI og alt det andet man kan få ved at tage for meget på.

Så ja, jeg passer rigtig meget på, men det er ikke en konkurrence for mig 

Samme her.. 

Hvordan har du det idag? 

Anmeld

9. juli 2013

CaWi

Goggelogge skriver:

Det er netop sådan det skal være.. Bare den lille har det godt, og man ved man har spist nogenlunde, så er der bare nogle som tager mere på end andre..

Ingen skulle hvert fald tage min nutella mad fra mig om morgenen

Anmeld

9. juli 2013

grinny

ønskebarn74 skriver:

Samme her.. 

Hvordan har du det idag? 

Stadig det samme 

Anmeld

9. juli 2013

Victoria2013

Jeg har før været overvægtig, så de mange graviditetskilo var lidt svære for mig... ikke så meget fordi jeg tænkte at jeg ikke måtte tage på som gravid, for det må man jo godt - tror mere det er/var frygten for ikke at kunne tabe dem igen bagefter  Jeg tog i alt 20 kg på, var normalvægtig før...

Og selvom en del var baby og en del var væske, så er jeg nu nået til det punkt hvor jeg er ret sikker på at de sidste kilo er "mor var konstant sulten/lækkersulten mens hun var gravid"... her 4 uger efter fødslen har jeg tabt 11 kg ud af 20. De første 10 kg tabte jeg de første par uger, så det gik rimelig hurtigt, men kan mærke at de sidste kilo hér sidder bedre fast, som jeg kalder det. Men er sikker på de nok skal komme af, glæder mig sådan til at kunne passe alt mit tøj igen

Anmeld

9. juli 2013

gonefishing

Månsson skriver:

Men man tager jo hverken 20 eller 30 kg på hvis man spiser nogenlunde fornuftigt

Det ved jeg nu ikke jeg tog 30kg på. (Var normal vægtig) og tabte 20 lige efter fødselen, da 10 kg var vand! Jeg var en stor goppel!!

Anmeld

9. juli 2013

ønskebørn74

grinny skriver:

Stadig det samme 

Krammer... 

Anmeld

9. juli 2013

banana3

Goggelogge skriver:

Jeg synes det er utroligt hvilken kamp det skal være om hvem der har taget mindst på i deres graviditet..

Jeg startede på 74 og er i dag 35+4 og har taget 14 kg på, og det har jeg det godt med, så længe jeg ved det ikke kun er slik og kage.

Jeg ser det ikke som en kamp mellem mig selv og andre. Men jeg vil enormt gerne passe på min vægt, gravid eller ej. Før jeg blev gravid vejede jeg 57, og her i uge 37 vejer jeg 68. Der sker så mange ting med kroppen, så mange dejlige ændringer, men derfor synes jeg det er helt okay at gå op i sin vægt, og passe på sin krop, uden at det er en kamp

Anmeld

9. juli 2013

Aabye

Jeg tog 16 kg på i min første graviditet.. og 11 i nr 2.. Jeg var og er stadig overvægtig.. 

Det skal lige siges at jeg bestemt ikke spidste sundt i mine graviditeter... 
I den første røg der alt for mange søde sager ned, men det var også det eneste jeg kunne holde i mig :/

2 gang spiste jeg som det passede mig, havde ingen madlede eller noget som helst, så jeg var overrasket over at jeg ikke tog mere på end det, for jeg var sikker på at jeg ville tage MEGET mere på.. 

I begge graviditeter var kiloene forsvundet efter et par uger

Anmeld

9. juli 2013

DianaRJS

Goggelogge skriver:

Jeg synes det er utroligt hvilken kamp det skal være om hvem der har taget mindst på i deres graviditet..

Jeg startede på 74 og er i dag 35+4 og har taget 14 kg på, og det har jeg det godt med, så længe jeg ved det ikke kun er slik og kage.

samme her... jeg er i 17+4 og har taget knap 5 kg på.. men ved også jeg spiser sundt og varrieret, så det er begrænset hvor meget af det der er mig, og hvor meget af det der tvillingerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.