Hvorfor er det folk går så meget op i vægt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.710 visninger
33 svar
17 synes godt om
9. juli 2013

Goggelogge

Jeg synes det er utroligt hvilken kamp det skal være om hvem der har taget mindst på i deres graviditet..

Jeg startede på 74 og er i dag 35+4 og har taget 14 kg på, og det har jeg det godt med, så længe jeg ved det ikke kun er slik og kage.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2013

gokkelok

Ja, det er jo netop i graviditeten man skal lade være med at tænke på det, og bare nyde, at man kan tage på med god samvittighed 

Anmeld

9. juli 2013

Albertsen92

Goggelogge skriver:

Jeg synes det er utroligt hvilken kamp det skal være om hvem der har taget mindst på i deres graviditet..

Jeg startede på 74 og er i dag 35+4 og har taget 14 kg på, og det har jeg det godt med, så længe jeg ved det ikke kun er slik og kage.

Jeg har taget 6 kg på, og er 23+4. (Normalvægtig)
Og jeg føler mig som en fed ko! Og jeg er ikke engang særlig stor, det ligner bare jeg er fed. Men gør intet for ikke at tage på, jeg spiser hvad jeg har lyst til

Anmeld

9. juli 2013

L&V

Goggelogge skriver:

Den kamp oplever jeg nu ikke, men vi oplever jo det at være gravid forskelligt.. Nogle er meget forfængelige og har trænet meget for at holde sig fit osv og derfor ka ha svært ved at acceptere de mange kg. Andre får abnormt meget væske i kroppen, Nogle tænker man kun er gravid få gange og ja sulten ska jo slukkes så de æder og tager den derfra og ja så er der dem som mig der har lidt for meget i forvejen og gerne vil holde det på et minimum

Anmeld

9. juli 2013

Hullabullabulla

Har nu heller ikke oplevet folks spørgsmål som en kamp men mere som nysgerrighed

Anmeld

9. juli 2013

Goggelogge

gokkelok skriver:

Ja, det er jo netop i graviditeten man skal lade være med at tænke på det, og bare nyde, at man kan tage på med god samvittighed 

Ja nemlig.. Ikke at man skal være et svin med sin krop, men så længe man selv har det godt med det, så må det være det rigtige

Anmeld

9. juli 2013

Goggelogge

Albertsen92 skriver:

Jeg har taget 6 kg på, og er 23+4. (Normalvægtig)
Og jeg føler mig som en fed ko! Og jeg er ikke engang særlig stor, det ligner bare jeg er fed. Men gør intet for ikke at tage på, jeg spiser hvad jeg har lyst til

Det punkt kommer vi alle til hvor man føler sig mere tyk end gravid, men når maven først rigtig er der, så er der ikke noget bedre

Anmeld

9. juli 2013

Albertsen92

Goggelogge skriver:

Det punkt kommer vi alle til hvor man føler sig mere tyk end gravid, men når maven først rigtig er der, så er der ikke noget bedre

Glæder mig til der ingen tvivl er mere
Synes bare ale i min terminsgruppe har store struttende maver allerede.

Anmeld

9. juli 2013

CaWi

Jeg tog 18 kg på under min graviditet.
Da jeg nåede de ti kg sagde min JM at så havde jeg taget det på jeg skulle.
Da jeg nåede de 15 kg sagde hun, at nu var det altså slut med de ekstra kg.
Da jeg var hos hende to dage før jeg fødte, havde hun øjne så store som thekopper, da hun så hvad vægten stod på.

Men jeg tog det nu meget stille og roligt

Anmeld

9. juli 2013

Goggelogge

CAWI skriver:

Jeg tog 18 kg på under min graviditet.
Da jeg nåede de ti kg sagde min JM at så havde jeg taget det på jeg skulle.
Da jeg nåede de 15 kg sagde hun, at nu var det altså slut med de ekstra kg.
Da jeg var hos hende to dage før jeg fødte, havde hun øjne så store som thekopper, da hun så hvad vægten stod på.

Men jeg tog det nu meget stille og roligt

Det er netop sådan det skal være.. Bare den lille har det godt, og man ved man har spist nogenlunde, så er der bare nogle som tager mere på end andre..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.