Kontanthjælp + tandlæge spørgsmål.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2013

K&S

jydeinden skriver:

nu er det jo altså ikke alle der har 9500.. det er da flot at du selv kan betale din regning, men det er altså ikke alle der har den mulighed eller jo hvis tandlægen gider og vente flere år på sine penge, men det er jo ikke alle der vil det.

Det er da heller ikke sikkert, at man har 9500 kr. i "overskud", selvom man er i arbejde...!

Så må man jo - kontanthjælp eller job - få en afdragsordning 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2013

Henriette1708

Gælder det også for studerende - ved I det?

Jeg har 4 skæve fortænder som kræver en ordentlig behandling. Ved det vil koste klejner, men da jeg bor i en by der ikke laver større behandlinger, har jeg ikke fået tjekket op på prisen endnu. Men skal så gøre det efter den 18. 

Anmeld

9. juli 2013

Carina:-)

jydeinden skriver:

nu er det jo altså ikke alle der har 9500.. det er da flot at du selv kan betale din regning, men det er altså ikke alle der har den mulighed eller jo hvis tandlægen gider og vente flere år på sine penge, men det er jo ikke alle der vil det.

Der er masser af mennesker i job der ikke har de penge ,men de kan ikke gå på kommunen og ligge regningen-er det fair?

Hvis man regner nettobeløbet ud ved en på kh kontra en i job er det efterhånden en fesen fornøjelse at klare sig selv økonomisk...

Og jeg synes det er tåbeligt at "forgylde" folk på kh frem for f.eks studerende,da det jo kun fastholder folk på off forsørgelse.

Anmeld

10. juli 2013

Fenja09

Henriette1708 skriver:

Gælder det også for studerende - ved I det?

Jeg har 4 skæve fortænder som kræver en ordentlig behandling. Ved det vil koste klejner, men da jeg bor i en by der ikke laver større behandlinger, har jeg ikke fået tjekket op på prisen endnu. Men skal så gøre det efter den 18. 

Det gælder kun folk på kontanthjælp, så du kan ikke få den ydelse når du er studerende.

/Fenja

Anmeld

10. juli 2013

Fenja09

LRJ skriver:

Skal jeg forbi kommunen efter den, eller kan jeg søge den over nettet ?

Du behøver ikke fysisk at gå ned og hente blanketten de fleste kommuner sender dem gerne over e-boks. Så du kan bare ringe ind på kommunen og sige at du skal tale med en der har med tandlægehjælp at gøre og så beder du om at få tilsendt papirerne på din e-boks.

/Fenja

Anmeld

10. juli 2013

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Du behøver ikke fysisk at gå ned og hente blanketten de fleste kommuner sender dem gerne over e-boks. Så du kan bare ringe ind på kommunen og sige at du skal tale med en der har med tandlægehjælp at gøre og så beder du om at få tilsendt papirerne på din e-boks.

/Fenja

Jeg har fået den igennem Viborg kommune, og der skal man hente den fysisk.

Men som jydeinden skrev, er det nok meget forskelligt fra kommune til kommune.

Anmeld

10. juli 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Jeg har fået den igennem Viborg kommune, og der skal man hente den fysisk.

Men som jydeinden skrev, er det nok meget forskelligt fra kommune til kommune.

Spurgte du om de ville sende på e-boks?

Men ja det er nok forskelligt, dog vil det nok være fremtiden, at alt fra kommunen bliver sendt over e-boks.

Anmeld

10. juli 2013

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Spurgte du om de ville sende på e-boks?

Men ja det er nok forskelligt, dog vil det nok være fremtiden, at alt fra kommunen bliver sendt over e-boks.

Ja, eller om jeg kunne få den med posten. Men man skulle selv hente den.

Anmeld

10. juli 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Ja, eller om jeg kunne få den med posten. Men man skulle selv hente den.

Ok, men synes da ligeså godt at man kan ringe og spørge sin kommune først, hvis nu at de ligeså gerne vil sende den over e-boks. Det går jo en smule hurtigere. De sender kun over e-boks her i byen. Her kan man ikke hente i fysisk form, alt foregår over nettet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.