Kontanthjælp + tandlæge spørgsmål.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2013

M&N

Anonym skriver:

Godaften.

Man kan jo ligenu når man er på kontanthjælp få hjælp til tandlæge regningen, altså hvor man henter det der papir og så skal man selv betale 600 kr.

Sagen er den at jeg fik udleveret en i februar/marts måned, og der står jeg har en måned til at starte i behandling. Men så kom der styrtblødning, en sygemelding, bækkenløsning og kvalme osv. Så havde simpelthen ikke overskuddet til at komme afsted da jeg knap kunne drikke, børste tænder, spise uden at kaste op.

Nu til mit spørgsmål, er der overhovedet den mindste chance for at kunne få lov at få en ny seddel?
Trænger virkeligt til at komme til tandlægen med en visdoms tand der skal rykkes ud, en ny på vej hvor munden er helt hævet i den side, og for det ikke skal være løgn har jeg tabt en plumb (staves).

Hvad handler det her papir om, altså - hvad skal man udfylde?

Jeg skal selv have lavet en hel masse i min mund og jeg er også på kontanthjælp.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2013

jydeinden

MorTilMalucca skriver:

Jeg skal selv have lavet en hel masse i min mund og jeg er også på kontanthjælp.. 

du skal udfylde hvad din indtægt er, og hvad du har af faste udgifter, dvs husleje, el og et par andre ting jeg ikke lige kan huske, men det er MEGET firkantet. Derudover skal du vedlægge kontooplysninger for de sidste 3 måneder

Anmeld

9. juli 2013

Anonym trådstarter

jydeinden skriver:

du skal udfylde hvad din indtægt er, og hvad du har af faste udgifter, dvs husleje, el og et par andre ting jeg ikke lige kan huske, men det er MEGET firkantet. Derudover skal du vedlægge kontooplysninger for de sidste 3 måneder

Det er da kun når man skal søge kontanthjælp?
Med denne seddel skal du ikke udfylde noget som helSt, de skriver dit navn, cpr nr og et stempel og det er det.

Anmeld

9. juli 2013

Anonym trådstarter

MorTilMalucca skriver:

Du går bare ned på dit ydelses kontor og siger du ønsker sådan en seddel, så skal du oplyse dit cpr nr, og så stempler de sedlen og så får du den med. Og så skal du bare aflevere sedlen til din tandlæge, betale 600 kr og så dækker kommunen resten af din tandlæge regning i et år.

Anmeld

9. juli 2013

jydeinden

Anonym skriver:

Det er da kun når man skal søge kontanthjælp?
Med denne seddel skal du ikke udfylde noget som helSt, de skriver dit navn, cpr nr og et stempel og det er det.

ikke her i kommunen så tror det er forskelligt fra kommune til kommune. for i århus kommune skal du udfylde de ting plus de vil have oversigt for de sidste tre mdr

Anmeld

9. juli 2013

lille fnug

Arbejder hos en tandlæge og det er lidt af en hovsa løsning fra regeringen, så kommunerne har ikke helt styr på det. Men man får rn bevillig der gælder for en måned af gangen, så hvis man starter på en behandling i juli og ikke bliver færdig skal man have en ny bevilling.

Hvis man er under 26 skal man betale 600 kr. Er man ældre skal man betale 800 kr og 35% af hele regningen. Hos os skal de 35% være betalt inden behandlingen går i gang.

Anmeld

9. juli 2013

Carina:-)

Det er da ikke sært at vores velfærd smuldrer ,med alle de penge der bruges på ting folk selv burde betale....

Anmeld

9. juli 2013

Laulund87

Carina:-) skriver:

Det er da ikke sært at vores velfærd smuldrer ,med alle de penge der bruges på ting folk selv burde betale....

Enig! Synes alle burde betale for tandlæge selv. Jeg er på førtidspension og har lige fået en tandlægeregning på 9500 kr og dem er der dælme ingen der betaler for mig.

Anmeld

9. juli 2013

jydeinden

Laulund87 skriver:

Enig! Synes alle burde betale for tandlæge selv. Jeg er på førtidspension og har lige fået en tandlægeregning på 9500 kr og dem er der dælme ingen der betaler for mig.

nu er det jo altså ikke alle der har 9500.. det er da flot at du selv kan betale din regning, men det er altså ikke alle der har den mulighed eller jo hvis tandlægen gider og vente flere år på sine penge, men det er jo ikke alle der vil det.

Anmeld

9. juli 2013

Laulund87

jydeinden skriver:

nu er det jo altså ikke alle der har 9500.. det er da flot at du selv kan betale din regning, men det er altså ikke alle der har den mulighed eller jo hvis tandlægen gider og vente flere år på sine penge, men det er jo ikke alle der vil det.

Nææ men det burde være ens eget ansvar, man er altså heller ikke rig på ftp Desuden er mange tandlæger villige til at lave afbetaling, sådan betaler jeg.

Jeg mener ikke det er kommunens ansvar at betale tandlægeregninger!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.