Kontanthjælp + tandlæge spørgsmål.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.260 visninger
28 svar
25 synes godt om
8. juli 2013

Anonym trådstarter

Godaften.

Man kan jo ligenu når man er på kontanthjælp få hjælp til tandlæge regningen, altså hvor man henter det der papir og så skal man selv betale 600 kr.

Sagen er den at jeg fik udleveret en i februar/marts måned, og der står jeg har en måned til at starte i behandling. Men så kom der styrtblødning, en sygemelding, bækkenløsning og kvalme osv. Så havde simpelthen ikke overskuddet til at komme afsted da jeg knap kunne drikke, børste tænder, spise uden at kaste op.

Nu til mit spørgsmål, er der overhovedet den mindste chance for at kunne få lov at få en ny seddel?
Trænger virkeligt til at komme til tandlægen med en visdoms tand der skal rykkes ud, en ny på vej hvor munden er helt hævet i den side, og for det ikke skal være løgn har jeg tabt en plumb (staves).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2013

LRJ

Anonym skriver:

Godaften.

Man kan jo ligenu når man er på kontanthjælp få hjælp til tandlæge regningen, altså hvor man henter det der papir og så skal man selv betale 600 kr.

Sagen er den at jeg fik udleveret en i februar/marts måned, og der står jeg har en måned til at starte i behandling. Men så kom der styrtblødning, en sygemelding, bækkenløsning og kvalme osv. Så havde simpelthen ikke overskuddet til at komme afsted da jeg knap kunne drikke, børste tænder, spise uden at kaste op.

Nu til mit spørgsmål, er der overhovedet den mindste chance for at kunne få lov at få en ny seddel?
Trænger virkeligt til at komme til tandlægen med en visdoms tand der skal rykkes ud, en ny på vej hvor munden er helt hævet i den side, og for det ikke skal være løgn har jeg tabt en plumb (staves).

Undskyld jeg li spørger i din tråd men Hvad er det for en seddel? Jeg er på kh, og betaler selv for min tandlæge hvergang, og jeg er i gang med to rodbehandlinger, Og så skal de sidste 2 visdomstænder også rives ud, og det har været en dyrt, men har da selv lagt hver en krone i det

Anmeld

9. juli 2013

Anonym trådstarter

LRJ skriver:

Undskyld jeg li spørger i din tråd men Hvad er det for en seddel? Jeg er på kh, og betaler selv for min tandlæge hvergang, og jeg er i gang med to rodbehandlinger, Og så skal de sidste 2 visdomstænder også rives ud, og det har været en dyrt, men har da selv lagt hver en krone i det

Det er en du kan hente på ydelses kontoret. Så betaler du 600 kr til tandlægen og så betaler kommunen resten.

Anmeld

9. juli 2013

LRJ

Anonym skriver:

Det er en du kan hente på ydelses kontoret. Så betaler du 600 kr til tandlægen og så betaler kommunen resten.

Okay tak
Vil li hører dem om det idag

Håbe du kan få hjælp til dine tænder der findes næsten intet værre end tandpleje og man ikk kan få det lavet

Anmeld

9. juli 2013

channie-g

LRJ skriver:

Det hedder en enkelydelse min mand har også fornylig fået godkendt 17000 kr til det ud A de 18000 det ville koste... 

Anmeld

9. juli 2013

jydeinden

Anonym skriver:

Godaften.

jamen jeg tror bestemt godt du kan bede om at få sendt en ny jeg skal selv igennem det her efter ferien da jeg ikke fik brugt min

Anmeld

9. juli 2013

Anonym trådstarter

channie-g skriver:

Det hedder en enkelydelse min mand har også fornylig fået godkendt 17000 kr til det ud A de 18000 det ville koste... 

Men jeg har jo ikke brugt hjælpen, og man skal ikke søge så længe det er under 10.000, min kæreste fik godkendt 23.000 ud af 23.000.

Men har snakket med ydelseskontoret og de har sagt jeg bare kan hente en ny seddel.

Anmeld

9. juli 2013

Anonym trådstarter

jydeinden skriver:

jamen jeg tror bestemt godt du kan bede om at få sendt en ny jeg skal selv igennem det her efter ferien da jeg ikke fik brugt min

Man skal selv hente den sagde hun

Anmeld

9. juli 2013

LRJ

channie-g skriver:

Skal jeg forbi kommunen efter den, eller kan jeg søge den over nettet ?

Anmeld

9. juli 2013

channie-g

LRJ skriver:

Skal jeg forbi kommunen efter den, eller kan jeg søge den over nettet ?

du skal ind forbi kommunen efter den desværre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.