Stella er bare så syg...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.161 visninger
27 svar
0 synes godt om
10. juli 2009

Tynen

.. Og jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre ved hende efterhånden.

Hun har kastet op 11 gange i nat og tidlig morges.
Drikker ikke særlig meget og vil overhovedet ikke spise (Forståeligt nok)
Nu har hun 39 i feber og brænder helt vildt selvom hun ligger uden tøj og ble.

Hun har sovet det meste af i dag ovenpå mig og har ikke kastet op i 1½ time (Og det er ren galde der kommer, når det er)
Vil I ikke lige krydse fingre for at hun ikke kaster mere op?!
Jeg var tudefærdig i nat da hun bare lå og peb "Nej, nej, nej" mens hun kartede rundt lige før hun kastede op.
Ville bare ønske at det var mig istedet for hende.. Hun kunne slet ikke forstå hvad der foregik.

Er der nogen der ligger inde med lidt guldkorn eller eventuelle ting man skal være obs på?
Hun har kun kastet op 1 gang før og der var hun helt vild frisk bagefter, så er lidt ny indenfor faget når det gælder ungerne..
Jeg kan bare ikke lide at se hende ligge så sløvt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2009

linemus

Åh nej, hvor er det synd.

Hvor længe har hun haft feber? Jeg ville holde øje med våde bleer, om hun er til at komme i kontakt med altså ikke helt væk, og om hun drikker lidt. Måske kan du få vandis i hende eller saft?

Men det er fredag, så hvis det var mig, og jeg var bekymret, så ville jeg faktisk ringe til lægen og høre dem ad, for der er ikke noget værre end weekend og sygdom og være nødt til at ringe til vagtlægen (men nu er jeg også glad for vores læge). Måske er jeg bare overpylret 

God bedring Stellapus.

Anmeld

10. juli 2009

Kaufie

Stakkels Stella

Jeg har desværre ingen råd eller gode idéer, for som dig er jeg også helt uerfaren når det gælder bræksyge med de små......  (7-9-13) Hvad med sodavandsis? Det kunne give lidt sukker og væske - men man ender jo fra sig selv at man bare ikke har lyst tilat putte noget ned når man ved det skal op igen

Men jeg føler med dig - og ønsker hende god bedring.

Anmeld

10. juli 2009

Tynen

Oh yes.. Den med våde bleer havde jeg da helt glemt.

Jeg prøvede forgæves at komme igennem til min læge imorges, men uden held (Det er vel fredag)
Må lige se om jeg kan nå at få fat i hende inden weekenden..
For guds skyld om jeg vil ringe til vagtlægen.. Det hjælper ikke alligevel.

Vil lige prøve at se om jeg kan få en Sunlolly i hende når hun vågner.
Hun er nem nok at få kontakt med hvis man kalder på hende og rækker gerne armene ud efter mig hvis hun vil ligge ved mig.
Det er nok bare fordi jeg ikke er vant til at se hende sådan at jeg bliver lidt nervøs..

Feberen er først lige kommet. Der var intet i nat.
Men hun skiftevis fryser og sveder, men det er vel meget normalt ved feber?

Ej, tusinde tak for dit svar.. Der skal ikke så meget til at hyle mig ud af den idag - Nok den manglende søvn fra i nat

Anmeld

10. juli 2009

Tynen

Kaufie skriver:

Stakkels Stella

Jeg har desværre ingen råd eller gode idéer, for som dig er jeg også helt uerfaren når det gælder bræksyge med de små......  (7-9-13) Hvad med sodavandsis? Det kunne give lidt sukker og væske - men man ender jo fra sig selv at man bare ikke har lyst tilat putte noget ned når man ved det skal op igen

Men jeg føler med dig - og ønsker hende god bedring.

Tak!
Jeg tror netop jeg prøver det med isen når hun vågner.

Arhmen.. Så troede man at man havde tjek på det hele, men når man så endelig står i det så kan jeg pludselig ikke tænke klart.
Selvfølgelig har man da ikke lyst til noget, som du skriver, men jeg kan bare ikke lide at hun slet ikke har fået noget i maven siden igår eftermiddags (Hun ville ikke have aftensmad for once)

Tak for "God bedringen" - Den lapper jeg lige til mig og håber at hun får det sovet ud nu her!

Anmeld

10. juli 2009

Juniors mor

Stakkels lille Stella  (og også stakkels moar!!) - lyder voldsomt at kaste op så mange gange!!!
Jeg ville nok også prøve med is, som de andre skriver. Og ellers ville jeg se, om hun vil drikke juice eller saftevand, så hun får noget sukker.
Da Julie var syg og ikke ville drikke vand, prøvede jeg med juice og saft, men det ville hun heller ikke. Så prøvede jeg med kold kamillete med sukker i, og det ville hun gerne - måske det var en ide.
Min mor har altid sagt, at kiks, revent æbel og cola er godt til at få maven igang med igen (hvorfor æblerne skal rives ved jeg ikke), men om det passer ved jeg ikke rigtig.....

Håber hun snart er frisk, fræk og på benene igen - god bedring!
Helle

Anmeld

10. juli 2009

Kaufie

Juniors mor skriver:

Min mor har altid sagt, at kiks, revent æbel og cola er godt til at få maven igang med igen (hvorfor æblerne skal rives ved jeg ikke), men om det passer ved jeg ikke rigtig.....

Nemlig - det har jeg også hørt.....

Jeg mener det med at rive æblerne gør, at der sker en eller anden kemisk proces med ilten i luften , så der dannes et stof i æblerne (måske det, der gør at "æblekødet" bliver brunt? - men det er ikke noget jeg vil hæges op på.....

Anmeld

10. juli 2009

Tut

Stakkels lille mus....

Da vi var indlagt med Noah, da han havde Rota-virus. Da kastede han jo også op i stride strømme og havde diare.

Der sagde de på børneafdelingen af vi skulle se om vi kunne få noget æblejuice eller vand i ham.

Og at vi skulle se om han ville spise nogle saltkiks.

Så se om du kan få det i hende.

Tutski.

Anmeld

10. juli 2009

Lene76

ej æv træls at hun er syg.... har desværre ik noget at tilføje som de andre ik allerede har skrevet. Men go bedring med hende.

Anmeld

10. juli 2009

Muffinmus

æv æv æv da..synes bestemt du skal ringe til vagtlægen alligevel...om ikke andet så er det noteret hvis der ellers skulle være noget jo.
Men så må jeg væbne mig med lidt mere tålmodighed for at komme i kontakt med din mobil..den største fjende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.