Update på: NF scanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2013

Millea

Hvor er det altid skønt at høre når en NF er gået godt.. 

Ja underligt at de kunne finde frem til risikoen uden blodprøver.. Men ja, de har vel styr på det.. Så tillykke med en veloverstået NF..

Skal du til kønsscanning eller venter du til MD scanning ELLER vil i ikke vide det? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2013

CroQuis

Millea skriver:

Hvor er det altid skønt at høre når en NF er gået godt.. 

Ja underligt at de kunne finde frem til risikoen uden blodprøver.. Men ja, de har vel styr på det.. Så tillykke med en veloverstået NF..

Skal du til kønsscanning eller venter du til MD scanning ELLER vil i ikke vide det? 

Vi vil ikke vide det 

Var lige et smut forbi Ønskebørn idag (de havde udsalg)  og der snakkede jeg med ekspedienten om, at de faktisk ikke havde ret meget neutralt tøj, hvortil hun kun kunne give mig ret, men at det var ved at være "på mode" at forældre ikke ville vide kønnet (som de ellers altid har ville, så når udsalget var ovre, skulle de have mere neutralt tøj hjem... Hmm på mode??  Jeg har vidst siden jeg var teenager at jeg ville have overraskelsen ved fødslen  Og med samme eksempel har jeg haft babynavne skrevet ned i, i hvert fald 5 år, og mange af dem har været top 10 de sidste par år  Hvordan kan det lige lade sig gøre 

Anmeld

4. juli 2013

Millea

CroQuis skriver:

Vi vil ikke vide det 

Var lige et smut forbi Ønskebørn idag (de havde udsalg)  og der snakkede jeg med ekspedienten om, at de faktisk ikke havde ret meget neutralt tøj, hvortil hun kun kunne give mig ret, men at det var ved at være "på mode" at forældre ikke ville vide kønnet (som de ellers altid har ville, så når udsalget var ovre, skulle de have mere neutralt tøj hjem... Hmm på mode??  Jeg har vidst siden jeg var teenager at jeg ville have overraskelsen ved fødslen  Og med samme eksempel har jeg haft babynavne skrevet ned i, i hvert fald 5 år, og mange af dem har været top 10 de sidste par år  Hvordan kan det lige lade sig gøre 

På mode... Det kunne jeg faktisk godt forstille mig.. Jeg kender også et par stykker der venter.. 

Og baby ser helt sikkert lge så dejlig ud i hvid/grå osv, som i pink eller lyseblå.. (er faktisk selv, anset køn til det lidt mere alm. farver) 

Anmeld

4. juli 2013

CroQuis

Millea skriver:

På mode... Det kunne jeg faktisk godt forstille mig.. Jeg kender også et par stykker der venter.. 

Og baby ser helt sikkert lge så dejlig ud i hvid/grå osv, som i pink eller lyseblå.. (er faktisk selv, anset køn til det lidt mere alm. farver) 

Ja helt sikkert  Jeg selv går også primært i jordfarver  Kan ikke rigtig gå i pastel osv 

Anmeld

5. juli 2013

Tanya88

CroQuis skriver:

Update på:  https://www.baby.dk/debat/220369pi1/januar-2014/nf-scanning.aspx

Ja så kom vi til NF idag. 

Der var liv og glade dage hos vores lille hvalp - hvad vi ikke fik set af bevægelser med arme, ben, hikke, vende og dreje.. Og ja hjertelyden fik vi også med.. SHIT der er gang i det   

Skulle være 12+0 idag, men til trods for at vi kendte dato for æu osv, blev vi sat en dag tilbage, så er altså 11+6 idag, og termin den 15/1 i stedet for 14/1 - det forstår jeg ikke helt, men det var åbenbart hvad størrelsen sagde 

Grundet at jeg jo har haft tvillinger, og den ene døde omkring uge 8, kunne de åbenbart ikke bruge blodprøven til noget, som lægen havde taget i uge 9+6 ?????? 

Så risiko, baseret på nakkefolden, min alder osv, uden blodprøve blev 1:4500  Det skulle være godt, men undres lidt over hvorfor de laver den uden en blodprøve.. 

Fantastisk

Det er det samme som os.. Gik også godt, og de brugte heller ikke blodprøven pga. Tvillinger..

Det var en fantastisk oplevelse og se bevægelse sådan sys du ikke?

Fik ændret termin fra den 10. Januar til den 8. januar, så er nu 13+2..

Anmeld

6. juli 2013

CroQuis

Tanya88 skriver:

Fantastisk

Det er det samme som os.. Gik også godt, og de brugte heller ikke blodprøven pga. Tvillinger..

Det var en fantastisk oplevelse og se bevægelse sådan sys du ikke?

Fik ændret termin fra den 10. Januar til den 8. januar, så er nu 13+2..

Joo, det var helt vildt fantastisk  Man bliver jo endnu mere forelsket 

Hvad var dit risikotal? Og fik du noget at vide om, det ville have set bedre ud, hvis de kunne bruge blodprøven?

Jeg synes mit på 1:4500 virker lavt nu, efter der er flere andre, der har fået risiko på 1:20000 

Anmeld

6. juli 2013

Tanya88

CroQuis skriver:

Joo, det var helt vildt fantastisk  Man bliver jo endnu mere forelsket 

Hvad var dit risikotal? Og fik du noget at vide om, det ville have set bedre ud, hvis de kunne bruge blodprøven?

Jeg synes mit på 1:4500 virker lavt nu, efter der er flere andre, der har fået risiko på 1:20000 

Og det gør man bare, var også ENDNU mere solgt

Det sjovt du spørger, for vi fik (Undskyld mit sprog) fandme ikke ret mange informationer, føler mig SÅ dårligt informeret.. Vi fik bare afvide at der var normal risiko Ingen tal og intet om hvad det ville have betydet med blodprøven - informations mæssigt føler jeg det var en lorte oplevelse..

Anmeld

8. juli 2013

CroQuis

Tanya88 skriver:

Og det gør man bare, var også ENDNU mere solgt

Det sjovt du spørger, for vi fik (Undskyld mit sprog) fandme ikke ret mange informationer, føler mig SÅ dårligt informeret.. Vi fik bare afvide at der var normal risiko Ingen tal og intet om hvad det ville have betydet med blodprøven - informations mæssigt føler jeg det var en lorte oplevelse..

Ja fik også bare at vide at alt så fint ud og var normalt  det er jeg selvfølgelig glad for, men mere info mht den manglende blodprøve havde været rart 

Anmeld

8. juli 2013

Tanya88

CroQuis skriver:

Ja fik også bare at vide at alt så fint ud og var normalt  det er jeg selvfølgelig glad for, men mere info mht den manglende blodprøve havde været rart 

Det lidt dårligt sys jeg at man ikke får det afvide
Hvornår skal du til jordemoder?

Anmeld

8. juli 2013

CroQuis

Tanya88 skriver:

Det lidt dårligt sys jeg at man ikke får det afvide
Hvornår skal du til jordemoder?

Ved jeg ikke  Har ikke fået en indkaldelse endnu  Dig??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.