hmm.. lidt at tænke over...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2013

Mum33

Wampires skriver:

Det er som sagt lidt sjovt at nogen mener at de ingen værdier har og derfor ikke har brug for en alarm...

Men det er jo ikke alle tyve der bare bryder ind for at stjæle værdier.. nogen gør det for et kick og så smadrer de alt hvad der er de kan smadre fordi det er "sjovt"...

Som alarmmanden sagde ved at vi viser vi har den slags alarm så sender vi faktisk problemet videre til naboerne der ikke har da tyvene så vælger at kigge der fremfor hos os.. da de jo har længere tid og mere fred ved der ikke er en alarm der står og skriger af dem samt det at der kommer en vagt ud indenfor ganske kort tid...

Der var en der nævnte at alarmen gik af pga hunden hos Dansikring kan du få en der KUN aktiverer kontakterne på døre og vinduer så de kan da umuligt blive aktiveret af hunden ? Man vælger selv hvor panelet til alarmen skal sidde og man kan få et ekstra hvis der er flere indgange til boligen

Men nu skal manden jo også sælge alarmer, så selvfølgelig siger han sådan  Jeg har aldrig hørt om et indbrud hvor de smadrer alt - det er vist kun i film de gør de. De enkelte gange der har været indbrud i vores område, har der været lidt rod og de har taget nogle smykker. Ubehageligt ja, men sætter vi alle alermer op, ja så bliver det bare til væbnede røverier, så vi skulle bare problemet til et nyt niveau  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2013

modesty

l.b. skriver:

Nej det har vi ikke og overvejer heller ikke at få det. Synes det er ved at blive lidt amerikansk, at vi går og føler os utrygge hele tiden og prøver at barikadere os for mulige ulykker.

Jo mere vi sætter alarmer op osv, des mere "grove" bliver overfald/indbrud, da de desværre er nødsaget til denne levevis.

Så nej, jeg forbliver blåøjet og naiv og tror på verden er et godt sted, indtil det modsatte er bevist  - og skulle de så lave indbrud, så bliver de da noget så skuffede  

Enig. Jeg har generelt den holdning at det ikke er særlig sjovt at leve sit liv i frygt. Selvfølgelig skal man være fornuftig, men jeg synes at det kammer helt over at skulle tyverisikre en lejlighed hvor risiko for indbrud er minimal - specielt når man har en indboforsikring.

Det er lidt det samme som folk der ikke vil rejse til Bali fordi der var et terrorangreb engang for 10 år siden... 

Anmeld

2. juli 2013

nielsen80

Ja vi har en alarm - den var installeret i det hus, vi købte inden vi købte det. Vi bruger den dog ikke så tit, men klistermærkerne er da i vinduet..... vi har en del indbrud i området ( nybygger område) vi har dog aldrig oplevet det i vores hus, da det ligger lidt for åbent og mangler flugtveje.

Jeg ville faktisk allerhelst have sådan en zonealarm, som man kunne sætte til når man selv var i huset. Er ikke så bekymret for vores ting, men ville gerne kunne få mig, min kæreste og min datter ud af vinduet, hvis der var nogetmens vi var i huset. Skidt pyt med tingene, dem kan man jo købe igen.

Anmeld

2. juli 2013

-Sigrid-

Wampires skriver:

Synes det er sjovt at se hvor meget ham der satte vores alarm til havde ret da han sagde:

"folk vil gerne betale tusindvis af kroner for at indrette deres hjem men rigtig mange krummer tæer når det kommer til at sikre de ting de har i hjemmet"

Lige nu for 329 kr. pr. mdr. kan man få en alarm, med 2* røgdetektorer, 1* varmeføler, 1 kamerasensor, og en dørkontakt (tror faktisk godt der er flere kontakter med men vi havde kun brug for den ene).

Vores indboforsikring faldt lige med 800 kr. da vi første gang fik alarm installeret, og vi fik en utrolig rolig nattesøvn da man kan sætte den til mens man sover ved at den aktiverer kontakterne men ikke rumsensorerne....

Der er også panikalarm hvor man bliver ringet op indenfor max 2 min af en vagt der er på vej ud til en og hvis det virker fishy ringer de til politet med det samme på et direkte nummer de har så politiet kommer ud sammen med dem...

Vi har ikke engang særlig mange ting af værdi eller særlig stor værdi da det er gamle ting det meste af det... Vi bor i lejlighed på 1. sal...

Må meget gerne begrunde Jeres svar Kunne være interessant at se hvad folk selv mener om ikke at have en alarm når den faktisk koster mindre end at have internet og tv

Jeg mangler en "nej, men det gør vi når vi flytter" 

Anmeld

2. juli 2013

wamse

Nej det har jeg ikke, og har heller ingen intention om det. Jeg har indboforsikring, og det er nok for mig 

Alle mine ting er dækket via indbo, ejer ingen arvestykker og mine billeder er gemt på dropbox 

Anmeld

2. juli 2013

Frk.S

Ja, vi har. Vi har dog ikke én der er koblet til vagtcentral. Når man læser hvor "hurtigt" de lover de skal være fremme, kan det jo være ligegyldigt... så er tyvene da over alle bjerge. Det vil jeg simpelthen ikke betale for. 

Vi har én, som har kostet et engangsbeløb - og som LARMER som død og h.... og så kan den kobles til forskellige telefoner - ens egne, eller fx dem der passer huset, hvis man er på ferie, naboer, etc.

Jeg vil dog lige komme med en lille kommentar, til det du skrev ang. at jeres indboforsikring faldt. Tjeck lige betingelserne, for vi spurgte om det da vi skulle have alarm. Og højst sandsynligt er det sådan, at skulle i glemme at slå den til, fx hvis i bare lige skal ud af huset kort, og uheldet skulle være ude imens. Så dækker jeres forsikring ikke - det er da sur r**!

Anmeld

2. juli 2013

gonefishing

Wampires skriver:

Synes det er sjovt at se hvor meget ham der satte vores alarm til havde ret da han sagde:

"folk vil gerne betale tusindvis af kroner for at indrette deres hjem men rigtig mange krummer tæer når det kommer til at sikre de ting de har i hjemmet"

Lige nu for 329 kr. pr. mdr. kan man få en alarm, med 2* røgdetektorer, 1* varmeføler, 1 kamerasensor, og en dørkontakt (tror faktisk godt der er flere kontakter med men vi havde kun brug for den ene).

Vores indboforsikring faldt lige med 800 kr. da vi første gang fik alarm installeret, og vi fik en utrolig rolig nattesøvn da man kan sætte den til mens man sover ved at den aktiverer kontakterne men ikke rumsensorerne....

Der er også panikalarm hvor man bliver ringet op indenfor max 2 min af en vagt der er på vej ud til en og hvis det virker fishy ringer de til politet med det samme på et direkte nummer de har så politiet kommer ud sammen med dem...

Vi har ikke engang særlig mange ting af værdi eller særlig stor værdi da det er gamle ting det meste af det... Vi bor i lejlighed på 1. sal...

Må meget gerne begrunde Jeres svar Kunne være interessant at se hvad folk selv mener om ikke at have en alarm når den faktisk koster mindre end at have internet og tv

På trods af at jeg har haft indbrud før i lejlighed, så synes jeg det er lidt vildt når man overvejer røgkanoner og ekstrem alarmer i en lejlighed

Hvis jeg boede i hus var det en anden sag, der ville jeg helt klart skaffe det hele! Men synes det er mange penge at bruge på noget hvis man bor i lejlighed og ikke har de vilde kunst ting til flere 500.000 kr.

Anmeld

2. juli 2013

lycly

Vi bor på 4. sal og tvivler virkelig på at nogen gider bryde ind her. Desuden har vi ikke noget af særlig høj værdi.

Men den da vi flytter i hus skal vi have alarm. Mest for at føle sig tryg om natten eller hvis man ikke er hjemme i lang tid - der er det jo let at holde øje med og se at man har slukket lys en hel uge

Anmeld

2. juli 2013

2babygirls

Wampires skriver:

Den med politiet tror jeg ikke på. Min mand har arbejdet i alarm branchen og politiet afviser kontrolcentralen og tager sjældent derud med mindre det er et sær tilfælde.

Anmeld

2. juli 2013

Muffinmus

Vi har faktisk kun i udhuset fordi vi før har haft indbrud der og ja, masser af røgalarmer. Men vi har overvejet at få i hjemmet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.