hmm.. lidt at tænke over...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2013

modesty

Nej, jeg er ikke interesseret i at betale 4.000 kr. om året når vi har en forsikring der er halv pris af det beløb med en selvrisiko der er nul. Vi bor i lejlighed hvor risikoen for indbrud er minimal.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2013

Mumto3

Vi har snakket rigtig meget om det. Men er ikke helt enige. Min mand vil gerne, menige vil ikke rigtig. Jeg synes det er et forkert signal at sende. Det er som at fortælle tyvene at her er der noget der er værd at stjæle.

Anmeld

1. juli 2013

Hvem?

Wampires skriver:

Synes det er sjovt at se hvor meget ham der satte vores alarm til havde ret da han sagde:

"folk vil gerne betale tusindvis af kroner for at indrette deres hjem men rigtig mange krummer tæer når det kommer til at sikre de ting de har i hjemmet"

Lige nu for 329 kr. pr. mdr. kan man få en alarm, med 2* røgdetektorer, 1* varmeføler, 1 kamerasensor, og en dørkontakt (tror faktisk godt der er flere kontakter med men vi havde kun brug for den ene).

Vores indboforsikring faldt lige med 800 kr. da vi første gang fik alarm installeret, og vi fik en utrolig rolig nattesøvn da man kan sætte den til mens man sover ved at den aktiverer kontakterne men ikke rumsensorerne....

Der er også panikalarm hvor man bliver ringet op indenfor max 2 min af en vagt der er på vej ud til en og hvis det virker fishy ringer de til politet med det samme på et direkte nummer de har så politiet kommer ud sammen med dem...

Vi har ikke engang særlig mange ting af værdi eller særlig stor værdi da det er gamle ting det meste af det... Vi bor i lejlighed på 1. sal...

Må meget gerne begrunde Jeres svar Kunne være interessant at se hvad folk selv mener om ikke at have en alarm når den faktisk koster mindre end at have internet og tv

Vi har hund

Og hun fungere udmærket, hvis der kommer uvedkommende

Anmeld

1. juli 2013

Kløver

Nej har vi ikke, havde en ude, men fordi vi har hund, bliver det for dyrt i måneden, men vi har overvejet at prøve at snakke med alternativt alarmselskab om de kan tilbyde en mere holdbar løsning, så alarmen ikke konstant kan gå igang, da vi har 2 indgange og den ene kan nemt aktiveres hvis jeg feks skal ned i køkkenet. Vi vil også se sammenhængen om det kan gøre forskel i indbo og hive en gevinst. Vi har ikke dyre møbler eller lignende eller nye smarte elektroniske ting, har en efterhånden gammel bærbar der næppe er meget værd, gammelt tv med pixelsfejl, tja har ikke nogen ting af nyere dato så ville blive dårligt bytte for tyven, men får vi alarm er det for min og ungernes skyld

Anmeld

2. juli 2013

FrkZier

Wampires skriver:

Synes det er sjovt at se hvor meget ham der satte vores alarm til havde ret da han sagde:

"folk vil gerne betale tusindvis af kroner for at indrette deres hjem men rigtig mange krummer tæer når det kommer til at sikre de ting de har i hjemmet"

Lige nu for 329 kr. pr. mdr. kan man få en alarm, med 2* røgdetektorer, 1* varmeføler, 1 kamerasensor, og en dørkontakt (tror faktisk godt der er flere kontakter med men vi havde kun brug for den ene).

Vores indboforsikring faldt lige med 800 kr. da vi første gang fik alarm installeret, og vi fik en utrolig rolig nattesøvn da man kan sætte den til mens man sover ved at den aktiverer kontakterne men ikke rumsensorerne....

Der er også panikalarm hvor man bliver ringet op indenfor max 2 min af en vagt der er på vej ud til en og hvis det virker fishy ringer de til politet med det samme på et direkte nummer de har så politiet kommer ud sammen med dem...

Vi har ikke engang særlig mange ting af værdi eller særlig stor værdi da det er gamle ting det meste af det... Vi bor i lejlighed på 1. sal...

Må meget gerne begrunde Jeres svar Kunne være interessant at se hvad folk selv mener om ikke at have en alarm når den faktisk koster mindre end at have internet og tv

hvis/når vi en dag flytter i hus skal vi helt sikkert have alarm, lige pt bor vi  på 2 etage så ser ikke den helt store grund til det på nuværende tidspunkt

Anmeld

2. juli 2013

Frk. Himmelblå

Wampires skriver:

Har det på samme måde som dig. Og også røgalarmer. 

Tør ikke andet mht. røgalarmer (vi sover på 1. salen!) og mht. indbruds-alarm, så må det være vejen frem. Vi har ret meget indbo af høj værdi, - og vi bor i et villakvarter, hvor det ikke er sjældent, der er sket indbrud. Desværre. Men tyvene lugter jo hurtigt, hvor der er noget at komme efter. Heldigvis har politiet været ret flinke til at patruljere et godt stykke tid efter hvert indbrud, så tror det har hjulpet noget på det..

Anmeld

2. juli 2013

Bshizzle

Vi har ikke endnu.. Men får det 

Har næsten altid haft alarm tilkoblet alarmcentral, da det giver en god trykhed! 

Nu er der en del der skriver de ikke har alarm pga ingen særlig værdi... 

Er billeder ikke en værdi ting?.. Billeder man aldrig kan fremskaffe.

Arve stykker fra familien?

bærbar.. iPad.. Tablet.. Barnetes tegninger? Hjemmelavet perlekæder? 

Jeg vil være DYBT ulykkelig hvis jeg mistede alle disse ting.. 

Anmeld

2. juli 2013

modesty

Bshizzle skriver:

Vi har ikke endnu.. Men får det 

Har næsten altid haft alarm tilkoblet alarmcentral, da det giver en god trykhed! 

Nu er der en del der skriver de ikke har alarm pga ingen særlig værdi... 

Er billeder ikke en værdi ting?.. Billeder man aldrig kan fremskaffe.

Arve stykker fra familien?

bærbar.. iPad.. Tablet.. Barnetes tegninger? Hjemmelavet perlekæder? 

Jeg vil være DYBT ulykkelig hvis jeg mistede alle disse ting.. 

Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig at nogle ville være interesserede i at stjæle min søns tegninger. Har aldrig hørt om at en tyv er gået efter den slags, eller hjemmelavede perlekæder for den sags skyld.

Elektronik kan købes igen for vores forsikring og alle vores filer - fotos og tekst - ligger på en server i himlen (iCloud og dropbox) - så det forsvinder ikke hvis computerne bliver taget.

Anmeld

2. juli 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Det er som sagt lidt sjovt at nogen mener at de ingen værdier har og derfor ikke har brug for en alarm...

Men det er jo ikke alle tyve der bare bryder ind for at stjæle værdier.. nogen gør det for et kick og så smadrer de alt hvad der er de kan smadre fordi det er "sjovt"...

Som alarmmanden sagde ved at vi viser vi har den slags alarm så sender vi faktisk problemet videre til naboerne der ikke har da tyvene så vælger at kigge der fremfor hos os.. da de jo har længere tid og mere fred ved der ikke er en alarm der står og skriger af dem samt det at der kommer en vagt ud indenfor ganske kort tid...

Der var en der nævnte at alarmen gik af pga hunden hos Dansikring kan du få en der KUN aktiverer kontakterne på døre og vinduer så de kan da umuligt blive aktiveret af hunden ? Man vælger selv hvor panelet til alarmen skal sidde og man kan få et ekstra hvis der er flere indgange til boligen

Anmeld

2. juli 2013

Mum33

Nej det har vi ikke og overvejer heller ikke at få det. Synes det er ved at blive lidt amerikansk, at vi går og føler os utrygge hele tiden og prøver at barikadere os for mulige ulykker.

Jo mere vi sætter alarmer op osv, des mere "grove" bliver overfald/indbrud, da de desværre er nødsaget til denne levevis.

Så nej, jeg forbliver blåøjet og naiv og tror på verden er et godt sted, indtil det modsatte er bevist  - og skulle de så lave indbrud, så bliver de da noget så skuffede  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.