Forstand på hunde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.244 visninger
31 svar
27 synes godt om
29. juni 2013

HB90

Hej folkens

Min mand og jeg har netop skrevet under på et hus yaay! Vi overtager til 1. november. 

Derudover planlægger vi at gå i gang med projekt baby i slut august. 

Vi har i rigtig rigtig rigtig længe snakket om at få en hund, og vi har læst rigtig meget om forskellige hundes adfærd, mentalitet, kompetencer osv. 

Men nu vil jeg høre om der herinde er nogen der har nogle erfaringer at dele? 

Vi leder efter en hunderace der ikke skal gås voldsomt lange ture med flere gange om dagen (over 5. km. pr. tur), derudover skal det være en hund der ikke kun lytter til "lederen" i familien, den skal være nysgerrig, legesyg, lærenem. Vi vil dog ikke gå til hundetræning, men mere bare at den nemt skal kunne lære kommandoer som sit, dæk, osv. 
Den skal være venlig overfor andre dyr, vi har nemlig to katte i forvejen. og derudover skal det jo være en rigtig familiehund. 

Så skyd løs, har i nogle forslag til hunderacer vi kunne undersøge nærmere? :-) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2013

esioul

Helene Lund skriver:

Hej folkens

Min mand og jeg har netop skrevet under på et hus yaay! Vi overtager til 1. november. 

Vi har i rigtig rigtig rigtig længe snakket om at få en hund, og vi har læst rigtig meget om forskellige hundes adfærd, mentalitet, kompetencer osv. 

Vi leder efter en hunderace der ikke skal gås voldsomt lange ture med flere gange om dagen (over 5. km. pr. tur), derudover skal det være en hund der ikke kun lytter til "lederen" i familien, den skal være nysgerrig, legesyg, lærenem. Vi vil dog ikke gå til hundetræning, men mere bare at den nemt skal kunne lære kommandoer som sit, dæk, osv. 
Den skal være venlig overfor andre dyr, vi har nemlig to katte i forvejen. og derudover skal det jo være en rigtig familiehund. 

En gang labrador, altid labrador

Anmeld

29. juni 2013

esioul

Helene Lund skriver:

Hej folkens

cavelier king charles (staves), golden retriver

Anmeld

29. juni 2013

B&J

1 HUSK det kan blive hårdt at få en hund på 1år eller 1½ år til den tid også en baby de kræver en del

2. helt klart rolige hunde som golden eller en calvie king charles

vi har selv en calvie, og hun kom ind i familien for snart 1år siden og vi havde kat ingen problemer, hun elsker børn og mennesker, lige før vi ikke kan få hende med uden de lige skal hilse

hun er super god til tricks også selv om hun aldrig har lært nogle før vi fik hende hun var nemlig 3år da vi overtog hende

hun er super tålmodig, daniel kan putte og nulle op af hende og kysse hende og kramme hende uden hun gør noget som helt  

de kræver motion men ikke voldsomt alm gå ture kræver lidt pels pleje som ordne øre osv men det er bare en god børste

ellers HUSK der du får den eller køber den ja, hunden skal være tjekket fra top til tå, for den slags hund kan have hjerte problemer noget med øjne osv.. det er så vigtigt det er tjekket og du har 100% beviser på at det er sandt ellers kan du nemt købe katten i sækken.

Anmeld

29. juni 2013

Camilla <3

Jeg vil til enhver tid anbefale en labrador. 

Vi har selv en og hun er bare noget af skønneste i det verden. 

Hun kræver ikke voldsomt meget motion (syntes jeg.)

Anmeld

29. juni 2013

C-Dog

Dværg pinscher Vi har selv en og hun er smuk som bare pokker, elsker alle mennesker, og især børn. Hun er lærenem hvis man har godbidder Ellers er jeg vild med mops. De er bare så charmerende. Og franske bulldogs Men er i til store eller små hunde?

Anmeld

29. juni 2013

Amandasmor

vi har en boxer/slæde hund
hun kræver ikke særlig meget og kan sine kommandoer og er er glad for alle andre dyr.. også er hun en hygge trold

Anmeld

29. juni 2013

Nixo

Mops 

Vi har en hun  på 3 år og en søn på 2 og de er simpelhen så glade for hinanden 

Anmeld

29. juni 2013

AnonymMor

Evt en fransk bulldog  

vi har en på 1 år og hun er bare SÅ nem.. Hun har siden dag 1 været 100% renlig og kunne sit, dæk, læg dig osv allerede i en alder af 12 uger.. Hun kommer når man kalder og er så god til at lystre og gøre det man siger, uanset om det er mig eller kæresten det kommer fra

derudover ELSKER hun børn i alle aldre.. det er det bedste hun ved 

Hun er klart den nemmeste hund jeg har haft nogensinde både motionsmæssig og opdragelsesmæssig 

Anmeld

29. juni 2013

Kløver

Labrador

Vi har en labrador og den er så god som dagen er lang og kræver ikke voldsomt mange gåture

Alternativt har vi hørt godt om labradoodle som er blanding mellem puddel og labrador so skulle have labradoodle gpodexegenskaber men kræve knap så meget rengøring og være mere allergi venlig, en race vi vil overveje næste gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.