Winther trehjulet- eller løbecykel til en 2 årig???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2013

Kløver

vitapigen skriver:

ja okay... har godt set nogen med støtteben og nogen har også håndbremser....

nu spørger jeg sikkert dumt, men skal man bruge cykelhjelm når man køre på løbecykel?

Jeg har planer om at købe til Daniel, nu holder han sig stadig til mig men det kan gå pænt stærkt når de virkelig bliver gode og fanger fidusen, så ja det er ihvertfald planen her, vi ville bare se først om interessen var der eller om vi skulle vente

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2013

Kløver

Fenja09 skriver:

Det står på Politiken.dk det er Puky Medium og der er 3 løbecykler der er meldt til Miljøstyrelsen.

http://politiken.dk/tjek/forbrug/forbrugersikkerhed/ECE1989440/forbrugerraadet-melder-tre-boernecykler-til-miljoestyrelsen/

Ej man kan da snart heller ikke købe noget

Men når jeg læser den får jeg indtryk af at det er thalater som ikke må være i de mængder i feks legetøj til mindre børn, og det er jo fordi de putter det i munden, så får indtrykket at med mindre børnene gnaver i det skulle der vist ikke ske noget, men er da alligevel stof til eftertanke, men hvor bliver man også snart omgivende overfor alle de ting som snart er så skadelige man næsten ikke kan være til, frustrerende

Anmeld

29. juni 2013

Fenja09

Maja84 skriver:

Ej man kan da snart heller ikke købe noget

Men når jeg læser den får jeg indtryk af at det er thalater som ikke må være i de mængder i feks legetøj til mindre børn, og det er jo fordi de putter det i munden, så får indtrykket at med mindre børnene gnaver i det skulle der vist ikke ske noget, men er da alligevel stof til eftertanke, men hvor bliver man også snart omgivende overfor alle de ting som snart er så skadelige man næsten ikke kan være til, frustrerende

Ja, jeg giver dig ret i at der er meget man skal vide idag fordi det måske er sundhedsskadeligt for de små eller os selv.

Men Forbrugerrådet anmelder vel heller ikke cykler beregnet til 2, 3 årige medmindre der er noget om snakken. Uanset så skal Puky og andre overholde reglerne for mange eller hvilke stoffer der må være i børns legetøj. Ellers ville der jo slet ikke være styr på det.

Jeg undlader bare at købe en af de 3 cykler fordi jeg nu ved at de er dumpet i Tænk Test. Og lur mig om de 3 cykel mærker ikke retter op på det i løbet af kort tid, så de opfylder alle kravene fra Miljøstyrelsen

Anmeld

29. juni 2013

Kløver

Fenja09 skriver:

Ja, jeg giver dig ret i at der er meget man skal vide idag fordi det måske er sundhedsskadeligt for de små eller os selv.

Men Forbrugerrådet anmelder vel heller ikke cykler beregnet til 2, 3 årige medmindre der er noget om snakken. Uanset så skal Puky og andre overholde reglerne for mange eller hvilke stoffer der må være i børns legetøj. Ellers ville der jo slet ikke være styr på det.

Jeg undlader bare at købe en af de 3 cykler fordi jeg nu ved at de er dumpet i Tænk Test. Og lur mig om de 3 cykel mærker ikke retter op på det i løbet af kort tid, så de opfylder alle kravene fra Miljøstyrelsen

Jo selvfølgelig og helt enig, tror bare samtidig man som forældre bliver frustreret over hvor svært det kan være at købe noget uden der ofte kommer ting op, netop fordi vi i dk er så strikse og bruger jeg min sunde fornuft og at børnene kun bruger cyklen som den er tiltænkt tror jeg ikke der sker noget, grunden til reaktionen er jo at legetøj til børn under 3 år skal indeholde mindre thalater pga de kan putte det i munden og da cyklen er tiltænkt børn under 3 skal det selvfølgelig være ok, men så længe min søn ikke tager en bid af cyklens saddel får han lov at bruge den og ville ikke vælge en anden løbecykel på trods af testen

Anmeld

29. juni 2013

vitapigen

Fenja09 skriver:

Ja, eller nærmere håndtagene på cyklen. Du kan læse om det her:

http://politiken.dk/tjek/forbrug/forbrugersikkerhed/ECE1989440/forbrugerraadet-melder-tre-boernecykler-til-miljoestyrelsen/

Vi har kigget på denne her:

http://www.babysam.dk/lobecykelminibikerod65-5060222740714

Øv øv den er så fin.... Den ser også god ud fra babysam, men kan bedre lide den anden pga lav indstigning

Anmeld

29. juni 2013

vitapigen

Maja84 skriver:

Jeg har planer om at købe til Daniel, nu holder han sig stadig til mig men det kan gå pænt stærkt når de virkelig bliver gode og fanger fidusen, så ja det er ihvertfald planen her, vi ville bare se først om interessen var der eller om vi skulle vente

Ja det kan være de er lidt mere forsigtige til at starte med

Anmeld

29. juni 2013

Kløver

vitapigen skriver:

Ja det kan være de er lidt mere forsigtige til at starte med

Ja, ville ikke købe en smart hjelm hvis han endnu ikke var klar og så alligevel skulle have en ny næste år

Anmeld

29. juni 2013

Kløver

Øv øv den er så fin.... Den ser også god ud fra babysam, men kan bedre lide den anden pga lav indstigning

Den lave indstigning gør det ihvertfald nemt for vores søn at bruge den også selv når han vælter griner han bare villet sig nemt ud og op igen og videre, nogle gange falder: vælter han med vilje fordi han synes det er sjovt at tilte og virker til han har helt styr på det, og har endnu ikke fået en skræmme, selvom de får fart på er det ikke mere end han nemt kan standse og hoppe af og der hjælper indstigningen ham, og når han har lidt fart øver han sig i at sidde på den og hvile fødderne på den der indstigning så han bare triller Jeg ville ikke vælge om

Anmeld

29. juni 2013

Moma

vitapigen skriver:

Tak for svar... tror måske også det bliver en løbecykel... hvilket mærke har I?

Vi har bare en model fra Bilka en blå/gul. Jeg synes ikke, det kunne betale sig at bruge for mange penge på den. Han smider den jo bare fra sig - selv om vi har prøvet at lære ham at stille den pænt fra sig. 

Vi - og ham er glade for den. Den er robust og er ikke rusten. 

Anmeld

30. juni 2013

2721

vitapigen skriver:

Er blevet lidt varm på den løbecykel. Må lige få målt min datter i morgen hvor høj hun er og skridthøjde Umiddelbart tænker jeg at det skal være en medium. Vil gerne have at hun skal kunne bruge den med det samme

Den er også rigtig god
Det kan jeg da godt forstå
Vores dreng passede sin perfekt fra start af. Jeg havde ham med ude hos cykelforhandleren og købe den, sådan kunne prøve de forskellige.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.