Har du su-lån?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2013

Frk.S

Jeg havde su lån det sidste års tid af min uddannelse (det eneste lån jeg nogensinde har haft udover til vores hus).

Ved udgamgen af i år er det betalt tilbage igen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2013

Mum33

Karla skriver:

Ja, jeg kan virkelig heller ikke finde ud af, om jeg skal gøre det. Tror måske jeg vil komme til at fortryde det, når jeg er færdiguddannet om 3 år. Men lige nu er jeg bare så træt af, at hver enkelt krone og øre skal spares

Hvis du kan undgå det, så synes jeg I skal. For pokker vi nyder godt af at vi "holdt ud", selvom det var hårdt. Det er skønt at have penge nu, fremfor at skulle betale af i årevis, som mange af vores vennepar gør.

Anmeld

28. juni 2013

AnthonsMor

Karla skriver:

Okay. Fortryder du, at du har optaget lånet?

Nej, havde ikke kunnet leve uden, dengang.. Men jeg er da øv over at tilbagebetale hehe

Anmeld

28. juni 2013

-Sigrid-

Karla skriver:

Det er jo egentlig heller ikke lang tid det tager, at betale dem ud. Hvor meget skal du afbetale med?
Altså vi kan godt få det til at løbe rundt. Men vi har ingen ekstra penge til fornøjelser om måneden. Nu er lillepigen ikke født endnu, men vi burde også kunne få det til at løbe rundt til den tid. Er bare så træt af, at man ikke lige kan lave noget spontant en måned, fordi man skal tænke alle udgifterne med der kommer.

Vi skal være gymnasie-matematiklærer og jordemødre, så vi får udbetalt cirka 25.000 tror jeg? Af dem afbetaler vi med 8.000 i måneden - når vi er færdige om 5 år 

Hvad med et lån på 500-1000 kr pr måned? Så er der til en tur ud og spise, i legeland, legoland, biograf eller hvad I har lyst til?

Renten er på 3,75% åpo når i studerere og 1,75% åpo når I er færdig mener jeg? 

Anmeld

28. juni 2013

Karla

Frk.S skriver:

Jeg havde su lån det sidste års tid af min uddannelse (det eneste lån jeg nogensinde har haft udover til vores hus).

Ved udgamgen af i år er det betalt tilbage igen. 

Og hvor mange år har du så afbetalt på det?

Anmeld

28. juni 2013

Karla

l.b. skriver:

Hvis du kan undgå det, så synes jeg I skal. For pokker vi nyder godt af at vi "holdt ud", selvom det var hårdt. Det er skønt at have penge nu, fremfor at skulle betale af i årevis, som mange af vores vennepar gør.

Jeg tror også jeg vil være rigtig træt af det, når pengene skal betales tilbage igen. Det kan løbe rundt hver måned, men fx en måned hvor der er 4 fødselsdage i familien (de måneder har vi 4 gange om året) er der ikke penge til andet end regninger, husholdning og benzin. Det er jo også ok, når vi bare er os, men ved ikke om jeg synes det er nok, når lillepigen kommer. Så vil man jo gerne opleve noget og måske også besøge den tætte familie der bor et godt stykke væk lidt oftere. Men tror vi afventer, og ser, om det kan løbe rundt uden, når hun kommer. Ellers må vi jo tage et til den tid.

Anmeld

28. juni 2013

Karla

Martsbaby skriver:

Nej, havde ikke kunnet leve uden, dengang.. Men jeg er da øv over at tilbagebetale hehe

Ja, det er træls

Anmeld

28. juni 2013

Karla

-Sigrid- skriver:

Vi skal være gymnasie-matematiklærer og jordemødre, så vi får udbetalt cirka 25.000 tror jeg? Af dem afbetaler vi med 8.000 i måneden - når vi er færdige om 5 år 

Hvad med et lån på 500-1000 kr pr måned? Så er der til en tur ud og spise, i legeland, legoland, biograf eller hvad I har lyst til?

Renten er på 3,75% åpo når i studerere og 1,75% åpo når I er færdig mener jeg? 

Okay

Ja. Det har jeg også overvejet. Bare at tage et mindre lån, så der bare lige er til lidt fornøjelser. Er bare bange for, at jeg kommer til at fortryde det senere vores pige er 2, når jeg er færdiguddannet. Så måske gør det heller ikke så meget, at det er mest gratis fornøjelser i de første år. Så har vi jo de flere penge, som vi skulle afbetale, når vi når dertil

Anmeld

28. juni 2013

EnSødMor

Karla skriver:

Ja, er egentlig bare lidt nysgerrig
Jeg har aldrig selv haft SU-lån, da vi altid har fået det til at løbe rundt uden. Jeg overvejer lidt, om jeg skal tage det nu, når vi venter den lille. Vi kan godt få økonomien til at hænge sammen, men der er ikke meget tilovers til sjov/hygge. Og det irriterer mig lidt at der bare ikke er mere at gøre med.
Til jer der har SU-lån, hvorfor har I valgt det, og hvor meget får I udbetalt i lån om måneden?

ja det har jeg! Af den simple grund at jeg har en drøm om at blive noget, jeg vil fuldføre min drøm med et su lån, for jeg ser det som en investering i fremtiden..... Jeg søger deltidsarbejde og hvis jeg får et så kvitter jeg lånet, men indtil videre så har jeg lån. Og jeg er hverken flov eller noget for at gøre det.  

Anmeld

28. juni 2013

Frk.S

Karla skriver:

Og hvor mange år har du så afbetalt på det?

Øh, jeg kan faktisk ikke huske hvornår jeg startede med at betale tilbage. Men et par år vil jeg tro.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.