Har du su-lån?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har du SU-lån?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.902 visninger
32 svar
9 synes godt om
28. juni 2013

Karla

Ja, er egentlig bare lidt nysgerrig
Jeg har aldrig selv haft SU-lån, da vi altid har fået det til at løbe rundt uden. Jeg overvejer lidt, om jeg skal tage det nu, når vi venter den lille. Vi kan godt få økonomien til at hænge sammen, men der er ikke meget tilovers til sjov/hygge. Og det irriterer mig lidt at der bare ikke er mere at gøre med.
Til jer der har SU-lån, hvorfor har I valgt det, og hvor meget får I udbetalt i lån om måneden?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2013

gonefishing

Karla skriver:

Jeg har aldrig selv haft SU-lån, da vi altid har fået det til at løbe rundt uden. Jeg overvejer lidt, om jeg skal tage det nu, når vi venter den lille. Vi kan godt få økonomien til at hænge sammen, men der er ikke meget tilovers til sjov/hygge. Og det irriterer mig lidt at der bare ikke er mere at gøre med.
Til jer der har SU-lån, hvorfor har I valgt det, og hvor meget får I udbetalt i lån om måneden?

Har haft. Blev færdig for tre måneder siden. Skøntttt

Anmeld

28. juni 2013

Karla

Flodkilling skriver:

Har haft. Blev færdig for tre måneder siden. Skøntttt

Okay. Har du haft det under hele din uddannelse?

Anmeld

28. juni 2013

MortilElias2010

Har fået under hele uddannelsen samt dem jeg ikke fuldførte i tidens løb. Skylder spidsen af en rumraket  men man reder som man ligger. Det er bare at klø på - nemt at sige som ledig  

Anmeld

28. juni 2013

wamse

Jeg har su lån nu som enlig, og når jeg flytter sammen med kæresten fortsætter jeg med det, for ellers blev det simpelthen for stramt. Jeg har 13.000 udbetalt nu som enlig forsørger inkl. lån på su, og har regnet mig frem til, at det beløb bliver til ca 9000-9500, når jeg flytter sammen med kæresten 

Anmeld

28. juni 2013

-Sigrid-

Karla skriver:

Da jeg var gravid var min mand den eneste med en indtægt, så der tog han SUlån.

Så har vi taget et par små lån den senest år, til autostol fx

Nu tager jeg et SUlån hver måned på 4400 fordi min mand er imellem uddannelser.

Vi regner med at tage et, igen, når vi skal flytte

Jeg syntes ikke der er noget galt i at have gæld når man er færdig med at studere, jeg tager lånet (og uddannelsen) for at min datter kan have det godt og ikke mangle noget. At andre altid kan få det til at løbe rundt syntes jeg er sejt  - men jeg kan ikke.

Når vi er færdiguddannede tager det mellem 1,6-2,6 år at få det hele betalt af (jeg skylder også min mor og kommunen lidt), selvom vi flytter (forhåbentlig) i hus nu her, og selvom vi regner med at have 2 børn mere når det er afbetalt 

Anmeld

28. juni 2013

-Sigrid-

-Sigrid- skriver:

Da jeg var gravid var min mand den eneste med en indtægt, så der tog han SUlån.

Så har vi taget et par små lån den senest år, til autostol fx

Nu tager jeg et SUlån hver måned på 4400 fordi min mand er imellem uddannelser.

Vi regner med at tage et, igen, når vi skal flytte

Jeg syntes ikke der er noget galt i at have gæld når man er færdig med at studere, jeg tager lånet (og uddannelsen) for at min datter kan have det godt og ikke mangle noget. At andre altid kan få det til at løbe rundt syntes jeg er sejt  - men jeg kan ikke.

Når vi er færdiguddannede tager det mellem 1,6-2,6 år at få det hele betalt af (jeg skylder også min mor og kommunen lidt), selvom vi flytter (forhåbentlig) i hus nu her, og selvom vi regner med at have 2 børn mere når det er afbetalt 

Med lån har jeg i denne måned har jeg 10.900 udbetalt 

Anmeld

28. juni 2013

Maja_4000

Jeg har stemt blankt, da jeg ikke får su men hvis jeg gjorde, ville jeg vælge at få su-lån .. Ville se det som en slags investering i fremtiden

Anmeld

28. juni 2013

AnthonsMor

Ja det har jeg.. Desværre..
Fra afsluttet uddannelse i 2011

Anmeld

28. juni 2013

serinasmor

Har stemt ja. Jeg er ikke studerende mere, men har haft su-lån gennem det meste af mit studie. En gæld jeg endnu ikke er begyndt at betale tilbage. Håber snart på at der sker noget på jobfronten så jeg kan komme i gang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.