Har du su-lån?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2013

LinLin

Jeg har, men kun fra det sidste semester

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2013

esioul

Karla skriver:

Ja, er egentlig bare lidt nysgerrig
Jeg har aldrig selv haft SU-lån, da vi altid har fået det til at løbe rundt uden. Jeg overvejer lidt, om jeg skal tage det nu, når vi venter den lille. Vi kan godt få økonomien til at hænge sammen, men der er ikke meget tilovers til sjov/hygge. Og det irriterer mig lidt at der bare ikke er mere at gøre med.
Til jer der har SU-lån, hvorfor har I valgt det, og hvor meget får I udbetalt i lån om måneden?

Jeg har haft.

Jeg tog det egentlig for at betale mit lille lån på bilen ud, da det er billigere for mig at have su-lån frem for banklån.

Anmeld

28. juni 2013

gonefishing

Karla skriver:

Okay. Har du haft det under hele din uddannelse?

Nej "kun" i tre år

Anmeld

28. juni 2013

Karla

MortilElias2010 skriver:

Har fået under hele uddannelsen samt dem jeg ikke fuldførte i tidens løb. Skylder spidsen af en rumraket  men man reder som man ligger. Det er bare at klø på - nemt at sige som ledig  

Ja, jeg kan virkelig heller ikke finde ud af, om jeg skal gøre det. Tror måske jeg vil komme til at fortryde det, når jeg er færdiguddannet om 3 år. Men lige nu er jeg bare så træt af, at hver enkelt krone og øre skal spares

Anmeld

28. juni 2013

Karla

wamse skriver:

Jeg har su lån nu som enlig, og når jeg flytter sammen med kæresten fortsætter jeg med det, for ellers blev det simpelthen for stramt. Jeg har 13.000 udbetalt nu som enlig forsørger inkl. lån på su, og har regnet mig frem til, at det beløb bliver til ca 9000-9500, når jeg flytter sammen med kæresten 

Okay. Ja det er jo også en noget højere indtægt end min almindelige SU. Får lige omkring 4900 udbetalt. Er så træt af, at der altid skal spares og tænkes økonomi, men ved ikke om jeg vil fortryde, hvis jeg optager et lån, når nu det kan hænge sammen uden.

Anmeld

28. juni 2013

Karla

-Sigrid- skriver:

Da jeg var gravid var min mand den eneste med en indtægt, så der tog han SUlån.

Så har vi taget et par små lån den senest år, til autostol fx

Nu tager jeg et SUlån hver måned på 4400 fordi min mand er imellem uddannelser.

Vi regner med at tage et, igen, når vi skal flytte

Jeg syntes ikke der er noget galt i at have gæld når man er færdig med at studere, jeg tager lånet (og uddannelsen) for at min datter kan have det godt og ikke mangle noget. At andre altid kan få det til at løbe rundt syntes jeg er sejt  - men jeg kan ikke.

Når vi er færdiguddannede tager det mellem 1,6-2,6 år at få det hele betalt af (jeg skylder også min mor og kommunen lidt), selvom vi flytter (forhåbentlig) i hus nu her, og selvom vi regner med at have 2 børn mere når det er afbetalt 

Det er jo egentlig heller ikke lang tid det tager, at betale dem ud. Hvor meget skal du afbetale med?
Altså vi kan godt få det til at løbe rundt. Men vi har ingen ekstra penge til fornøjelser om måneden. Nu er lillepigen ikke født endnu, men vi burde også kunne få det til at løbe rundt til den tid. Er bare så træt af, at man ikke lige kan lave noget spontant en måned, fordi man skal tænke alle udgifterne med der kommer.

Anmeld

28. juni 2013

Karla

Martsbaby skriver:

Ja det har jeg.. Desværre..
Fra afsluttet uddannelse i 2011

Okay. Fortryder du, at du har optaget lånet?

Anmeld

28. juni 2013

Karla

serinasmor skriver:

Har stemt ja. Jeg er ikke studerende mere, men har haft su-lån gennem det meste af mit studie. En gæld jeg endnu ikke er begyndt at betale tilbage. Håber snart på at der sker noget på jobfronten så jeg kan komme i gang.

Okay, ja, det kræver jo en ordentlig indtægt, før man kan afbetale gæld.

Anmeld

28. juni 2013

Karla

LinLin skriver:

Jeg har, men kun fra det sidste semester

Okay. Jeg mangler 2 år af min uddannelse og så et års barsel.
Ved ikke om man overhovedet kan få lånet, når man er på barselsklip

Anmeld

28. juni 2013

Karla

esioul skriver:

Jeg har haft.

Jeg tog det egentlig for at betale mit lille lån på bilen ud, da det er billigere for mig at have su-lån frem for banklån.

Ja, det er ikke så dyrt i renter jo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.