Hjælp til barnevognsmysterium!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2013

Købmagerkonen

Laulund87 skriver:

Man må sige det er en unik vogn du har fundet dig (misundelse!)

Tror millesofie har ret i at den er blevet ombetrukket

Jeg synes bare det virker mærkeligt at BRIO skulle ombetrække en Silver Cross og så sætte BRIO-mærker på den? Det er jo ikke deres vogn... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2013

Laulund87

FruOlsen skriver:

Jeg synes bare det virker mærkeligt at BRIO skulle ombetrække en Silver Cross og så sætte BRIO-mærker på den? Det er jo ikke deres vogn... 

For reklame? Men jeg synes også det er lidt underligt at gøre, men ved simpelthen ikke hvorfor det ellers skulle sidde der.

Anmeld

28. juni 2013

Købmagerkonen

Mom In The Making skriver:

Den kan vel godt være blevet ombetrukket, hvis der ikke sidder brio mærker på blomsterstoffet? Men kun på yderstoffet, så kunne det jo være det kun var yderstoffet der er blevet frisket op.

Jeg synes bare det virker mærkeligt at BRIO skulle sætte deres mærker på et andet firmas vogn - også selvom de havde ombetrukket den?

Anmeld

28. juni 2013

Købmagerkonen

Laulund87 skriver:

For reklame? Men jeg synes også det er lidt underligt at gøre, men ved simpelthen ikke hvorfor det ellers skulle sidde der.

Ja, det kan godt være... Haha, det kan jo være hvad som helst! Og får sikkert aldrig svar på det alligevel!

Anmeld

28. juni 2013

MomInTheMaking

FruOlsen skriver:

Jeg synes bare det virker mærkeligt at BRIO skulle sætte deres mærker på et andet firmas vogn - også selvom de havde ombetrukket den?

Det kan du jo have ret i, men hvis de har lavet ombetrækker arbejdet har de vel sådan set også lov til at sætte deres mærke på det? I dunno. Det var bare min tanke.

Anmeld

28. juni 2013

Købmagerkonen

Mom In The Making skriver:

Det kan du jo have ret i, men hvis de har lavet ombetrækker arbejdet har de vel sådan set også lov til at sætte deres mærke på det? I dunno. Det var bare min tanke.

Det er skam en god tanke - og dejligt med hjælp Jeg undrer mig bare... og er virkelig forvirret!

Anmeld

28. juni 2013

Kløver

Mit bud er at det er en tidligere ejer som måske har sat dem på, kan stellet være et andet mærke måske

Anmeld

28. juni 2013

DianaRJS

FruOlsen skriver:

Hej dejlige damer

Som nogle af jer sikkert ved, købte jeg for en uges tid siden en gammel barnevogn, som jeg er virkelig glad for, MEN! Nu har det vist sig at den bærer på et lille mysterium som jeg håber der måske er nogle af jer der kan hjælpe med at opklare.

På begge sider af vognen, på det nederste af kalechen, er der et BRIO-mærke som sidder MEGET godt fast = det er en BRIO-vogn. Derudover fik jeg at vide fra sælgeren at den er fra 1984. Jeg har prøvet at finde ud af hvilken BRIO-model det var, og har i min søgen fundet ud af at BRIO aldrig har lavet en barnevogn med stålkasse (som min er), og en dame fortalte mig at det i stedet lignede en Silver Cross! Derudover står der på stellet at den er lavet i England (BRIO blev produceret i Sverige).

Så her er så mit mysterium til jer:

Ved I hvilken Silver Cross model det så kunne være?

Og har I nogle bud på hvorfor pokker den har BRIO-mærker på (og ingensteder hvor der står Silver Cross)?

Hjælp mig endelig hvis I har noget info, for jeg synes det ville være sjovt at finde ud af hvad pokker det er for en vogn jeg har fået fat i!

det ER en brio... sagen er at brio og silvercross har langeret barnevogne sammen i den tid hvor hun faktisk siger den er fra

den er lavet i en klapvognsmodel også, kan lige prøve at høre min kusine i morgen hun arbejder med barnevogne og kan højst sandsynelig godt finde modellen på den

men i hvert fald det er en brio silvercross's barnevogne har mere eller mindre altid været buet i bunden fra starten af

Anmeld

28. juni 2013

Købmagerkonen

Maja84 skriver:

Mit bud er at det er en tidligere ejer som måske har sat dem på, kan stellet være et andet mærke måske

Jeg ved bare ikke hvorfor folk skulle sætte dem på? På stellet står der at det er lavet i England (BRIO laves i Sverige) og det er i øvrigt magen til andre Silver Cross stel jeg har set

Anmeld

28. juni 2013

Købmagerkonen

DianaRJS skriver:

det ER en brio... sagen er at brio og silvercross har langeret barnevogne sammen i den tid hvor hun faktisk siger den er fra

den er lavet i en klapvognsmodel også, kan lige prøve at høre min kusine i morgen hun arbejder med barnevogne og kan højst sandsynelig godt finde modellen på den

men i hvert fald det er en brio silvercross's barnevogne har mere eller mindre altid været buet i bunden fra starten af

Jeg tror nu ikke det er en BRIO, da jeg har fundet billeder fra gamle BRIO-kataloger på nettet og ingen steder har de barnevogne med metalkasser.

Desuden har Silver Cross flere ældre modeller med flade bunde (bl.a. Carlton og Corniche), så det udelukker ikke at det er Silver Cross... Jeg har også set at mit stel, håndtag på kalechen og flere andre småting stemmer overens med billeder jeg har set af Silver Cross.

Men du må meget gerne høre din kusine ad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.