Hjælp til barnevognsmysterium!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2013

millesofie

det er 100% en silver cross 
ingen tvivl der 

jeg tænker at der er blevet skiftet tektil på hele vognen 
men dem der har gjort det har ikke vist hvilken vogn de havde mellem hænderne 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2013

millesofie

FruOlsen skriver:

Hej dejlige damer

Som nogle af jer sikkert ved, købte jeg for en uges tid siden en gammel barnevogn, som jeg er virkelig glad for, MEN! Nu har det vist sig at den bærer på et lille mysterium som jeg håber der måske er nogle af jer der kan hjælpe med at opklare.

På begge sider af vognen, på det nederste af kalechen, er der et BRIO-mærke som sidder MEGET godt fast = det er en BRIO-vogn. Derudover fik jeg at vide fra sælgeren at den er fra 1984. Jeg har prøvet at finde ud af hvilken BRIO-model det var, og har i min søgen fundet ud af at BRIO aldrig har lavet en barnevogn med stålkasse (som min er), og en dame fortalte mig at det i stedet lignede en Silver Cross! Derudover står der på stellet at den er lavet i England (BRIO blev produceret i Sverige).

Så her er så mit mysterium til jer:

Ved I hvilken Silver Cross model det så kunne være?

Og har I nogle bud på hvorfor pokker den har BRIO-mærker på (og ingensteder hvor der står Silver Cross)?

Hjælp mig endelig hvis I har noget info, for jeg synes det ville være sjovt at finde ud af hvad pokker det er for en vogn jeg har fået fat i!

Nej nej nej JEG VED DET 

hold da op hvorfor så jeg ikke det 

en tidligere ejer har fået vognen ombetrukket hos BRIO 

for det er en Silver Cross men det er orginalt brio mærke det der 

Anmeld

28. juni 2013

Købmagerkonen

millesofie skriver:

Nej nej nej JEG VED DET 

hold da op hvorfor så jeg ikke det 

en tidligere ejer har fået vognen ombetrukket hos BRIO 

for det er en Silver Cross men det er orginalt brio mærke det der 

Ah! Det er helt klart en mulighed! Dog er jeg lidt i tvivl, da jeg har fundet andre Silver Cross med det samme betræk (det med blomster), og det der mønster der sidder i åbningen ved kalechen er vist også Silver Cross. Jeg har i hvert fald set det på andre vogne, og det sidder fast på yderbetrækket.

Men ja, det er helt klart en mulighed, for det er fløjl - og jeg har ikke set andre Silver Cross med stålkasse og fløjl sammen.

Anmeld

28. juni 2013

millesofie

FruOlsen skriver:

Hej dejlige damer

Som nogle af jer sikkert ved, købte jeg for en uges tid siden en gammel barnevogn, som jeg er virkelig glad for, MEN! Nu har det vist sig at den bærer på et lille mysterium som jeg håber der måske er nogle af jer der kan hjælpe med at opklare.

På begge sider af vognen, på det nederste af kalechen, er der et BRIO-mærke som sidder MEGET godt fast = det er en BRIO-vogn. Derudover fik jeg at vide fra sælgeren at den er fra 1984. Jeg har prøvet at finde ud af hvilken BRIO-model det var, og har i min søgen fundet ud af at BRIO aldrig har lavet en barnevogn med stålkasse (som min er), og en dame fortalte mig at det i stedet lignede en Silver Cross! Derudover står der på stellet at den er lavet i England (BRIO blev produceret i Sverige).

Og har I nogle bud på hvorfor pokker den har BRIO-mærker på (og ingensteder hvor der står Silver Cross)?

Hjælp mig endelig hvis I har noget info, for jeg synes det ville være sjovt at finde ud af hvad pokker det er for en vogn jeg har fået fat i!

må sige jeg er en kende misundelig på den vogn 

den har godt nok historie og så er den så FED 

Anmeld

28. juni 2013

millesofie

FruOlsen skriver:

Ah! Det er helt klart en mulighed! Dog er jeg lidt i tvivl, da jeg har fundet andre Silver Cross med det samme betræk (det med blomster), og det der mønster der sidder i åbningen ved kalechen er vist også Silver Cross. Jeg har i hvert fald set det på andre vogne, og det sidder fast på yderbetrækket.

Men ja, det er helt klart en mulighed, for det er fløjl - og jeg har ikke set andre Silver Cross med stålkasse og fløjl sammen.

brio har også vogne med blomster inderbetræk og det i kanten 
tror det er tidsbestemt mere end mærkebestemt 

Anmeld

28. juni 2013

Købmagerkonen

millesofie skriver:

må sige jeg er en kende misundelig på den vogn 

den har godt nok historie og så er den så FED 

Haha, tusind tak! Jeg er også virkelig glad for den - og var lykkelig da jeg endelig fandt den på DBA. Jeg havde kigget flere gange om dagen i halvanden måned indtil VOGNEN endelig var der

Anmeld

28. juni 2013

Købmagerkonen

millesofie skriver:

brio har også vogne med blomster inderbetræk og det i kanten 
tror det er tidsbestemt mere end mærkebestemt 

Det er helt sikkert tidsbestemt. Men jeg har fundet præcist det samme blomsterstof på to andre gamle Silver Cross - og ikke på andre. Det er derfor jeg nævner det

Anmeld

28. juni 2013

Købmagerkonen

Er der andre der kan hjælpe og som evt ved hvilken Silver Cross model det er?

Anmeld

28. juni 2013

Laulund87

Man må sige det er en unik vogn du har fundet dig (misundelse!)

Tror millesofie har ret i at den er blevet ombetrukket

Anmeld

28. juni 2013

MomInTheMaking

FruOlsen skriver:

Hej dejlige damer

Den kan vel godt være blevet ombetrukket, hvis der ikke sidder brio mærker på blomsterstoffet? Men kun på yderstoffet, så kunne det jo være det kun var yderstoffet der er blevet frisket op.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.