Hjælp til barnevognsmysterium!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.870 visninger
43 svar
17 synes godt om
28. juni 2013

Købmagerkonen

Hej dejlige damer

Som nogle af jer sikkert ved, købte jeg for en uges tid siden en gammel barnevogn, som jeg er virkelig glad for, MEN! Nu har det vist sig at den bærer på et lille mysterium som jeg håber der måske er nogle af jer der kan hjælpe med at opklare.

På begge sider af vognen, på det nederste af kalechen, er der et BRIO-mærke som sidder MEGET godt fast = det er en BRIO-vogn. Derudover fik jeg at vide fra sælgeren at den er fra 1984. Jeg har prøvet at finde ud af hvilken BRIO-model det var, og har i min søgen fundet ud af at BRIO aldrig har lavet en barnevogn med stålkasse (som min er), og en dame fortalte mig at det i stedet lignede en Silver Cross! Derudover står der på stellet at den er lavet i England (BRIO blev produceret i Sverige).

Så her er så mit mysterium til jer:

Ved I hvilken Silver Cross model det så kunne være?

Og har I nogle bud på hvorfor pokker den har BRIO-mærker på (og ingensteder hvor der står Silver Cross)?

Hjælp mig endelig hvis I har noget info, for jeg synes det ville være sjovt at finde ud af hvad pokker det er for en vogn jeg har fået fat i!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2013

Valle81

Jeg tror, at du er udsat for lidt fusk, forstået på den måde, at jeg tror, at de har haft skiftet kalachen.

Stellet og kassen virker helt helt reelt, men jeg tror at kalechen er taget fra en odder vogn og er sat på:0)

Anmeld

28. juni 2013

Valle81

Men det kan bare næsten heller ikke passe, kalechen ligner så meget silvercross.

Jeg har haft 2 silvercross selv, og det ligner så vildt, ved sku ikke, hvor de brio nogle kan stamme fra:0)

Anmeld

28. juni 2013

Købmagerkonen

Valle81 skriver:

Jeg tror, at du er udsat for lidt fusk, forstået på den måde, at jeg tror, at de har haft skiftet kalachen.

Stellet og kassen virker helt helt reelt, men jeg tror at kalechen er taget fra en odder vogn og er sat på:0)

Den mulighed havde jeg også overvejet, men betrækket inde i kalechen er fuldstændig det samme som det der sidder i resten af barnevognen - og det lykkedes mig endda at finde et billede af en Silver Cross med det betræk... Så det har jeg udelukket. Desuden er de der "håndtag" på siden af kalechen magen til dem der sidder på Silver Cross.

Men tak for input, det er dejligt at høre løsningsforslag

Anmeld

28. juni 2013

Valle81

FruOlsen skriver:

Den mulighed havde jeg også overvejet, men betrækket inde i kalechen er fuldstændig det samme som det der sidder i resten af barnevognen - og det lykkedes mig endda at finde et billede af en Silver Cross med det betræk... Så det har jeg udelukket. Desuden er de der "håndtag" på siden af kalechen magen til dem der sidder på Silver Cross.

Men tak for input, det er dejligt at høre løsningsforslag

Præcis, skrev også igen. Det ser lidt meget mystisk ud:0)

Jeg er også blank, men smuk er den:0)

Anmeld

28. juni 2013

lycly

Det ER en silver cross, det er jeg næsten helt sikker på - men hvorfor har man så valgt at sætte det der Brio mærke på?? Hvad får man ud af det? En silver cross er da dyrere end en Brio så vidt jeg ved

Anmeld

28. juni 2013

Købmagerkonen

LuLy skriver:

Det ER en silver cross, det er jeg næsten helt sikker på - men hvorfor har man så valgt at sætte det der Brio mærke på?? Hvad får man ud af det? En silver cross er da dyrere end en Brio så vidt jeg ved

Ja, det er også det jeg synes er mærkeligt! Og de der BRIO-mærker sidder ekstremt godt fast så tør ikke rive dem af i frygt for at ødelægge stoffet...

Anmeld

28. juni 2013

morethanperfect

FruOlsen skriver:

Hej dejlige damer

Som nogle af jer sikkert ved, købte jeg for en uges tid siden en gammel barnevogn, som jeg er virkelig glad for, MEN! Nu har det vist sig at den bærer på et lille mysterium som jeg håber der måske er nogle af jer der kan hjælpe med at opklare.

På begge sider af vognen, på det nederste af kalechen, er der et BRIO-mærke som sidder MEGET godt fast = det er en BRIO-vogn. Derudover fik jeg at vide fra sælgeren at den er fra 1984. Jeg har prøvet at finde ud af hvilken BRIO-model det var, og har i min søgen fundet ud af at BRIO aldrig har lavet en barnevogn med stålkasse (som min er), og en dame fortalte mig at det i stedet lignede en Silver Cross! Derudover står der på stellet at den er lavet i England (BRIO blev produceret i Sverige).

Så her er så mit mysterium til jer:

Ved I hvilken Silver Cross model det så kunne være?

Og har I nogle bud på hvorfor pokker den har BRIO-mærker på (og ingensteder hvor der står Silver Cross)?

Hjælp mig endelig hvis I har noget info, for jeg synes det ville være sjovt at finde ud af hvad pokker det er for en vogn jeg har fået fat i!

Det ER en silver cross .. Kengsinthon modellen måske ..

Prøv og kig på hjul kapslerne .. Det kan være der står silver cross derpå .. 

Anmeld

28. juni 2013

Købmagerkonen

Valle81 skriver:

Præcis, skrev også igen. Det ser lidt meget mystisk ud:0)

Jeg er også blank, men smuk er den:0)

Tak, jeg synes også den er virkelig fin. Jeg er bare blevet rigtig nysgerrig i forhold til hvad det egentlig er for en vogn. Jeg tror helt sikkert det er en Silver Cross, men aner ikke hvilken model. Og det med mærkerne må nok forblive et mysterium...

Anmeld

28. juni 2013

Købmagerkonen

morethanperfect skriver:

Det ER en silver cross .. Kengsinthon modellen måske ..

Prøv og kig på hjul kapslerne .. Det kan være der står silver cross derpå .. 

Jeg har prøvet at kigge på hjul og alle andre dimser, men der står ikke Silver Cross nogen steder.

Det er ikke en Kensington, da de er buede i bunden og har et andet mønster på siden. Men tusind tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.