stolt af min søn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2013

helle85

2721 skriver:

Det lyder da som nogle gode fremskridt

Nej, det er vi ikke, er blevet anbefalet det af flere, men ved ikke hvordan og har svært ved at finde ud af hvor jeg får den rette Info omkring det

det er ikke så svært vores ergoteraput brugte en svamp(eller noget) som man kan købe på apoteket jeg kan lige prøve at finde papiret hvor der stå hvad den hedder og så sende det til dig

man skal først børste frem og tilbage på armen med den grove, an skal lige finde ud af hvor hård man skal gøre det for hvis man gør et alt for blødt så kan det godt kille/ eller irretere dem og bagefter skal man gøre det med den bløde side, man skal gøre det båder på arme, ben og ryg også skal man gøre det i deres tempo (så hvis han ikke vil det hele så gør men det eks bare med armene)

og så tager vi fat ved hans led og hiver og skuber stille og rolige.

hvis du evt ved have det så kan jeg prøve at se om jeg kan lave en lille optagelse med hvordan vi gør, så du kan komme i gang med det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2013

Frk. Himmelblå

helle85 skriver:

jeg deler det her, da jeg ikke rigtig har andre at dele det med, det er ikke noget stort, men det er stort for mig da han aldrig har gjort det før

vi har alle ferie og børnene plejer at lave meget ballade, da lucas har svært ved at håndtere, at han ikke ved hvornå han skal afsted igen osv, men dagen idag har bare været så god, det er minimal hvad de har lavet af ballade, og omkring middag sagde Freja så at lucas skulle rulle hende ind i tæppet (normalt ville han have gjort det også bagefter lægge sig oven på hende) men i stedet sagde han stille og roligt til hende, at det ville han ikke for det ville gør ondt. og det syntes jeg er så flot, for han plejer først at kunne se det nå vi har stoppede ham og hun græder.

vil lige skrive at min dreng er letter mental rataderet og lige på det punkt er han ikke noget så langt, på nogen punkter er han næsten alder svarene og nogen er han langt fra at være det

Hvor dejligt.

Som mor til en handicappet pige forstår jeg til fulde, hvordan de "små" sejre kan være store.

I det hele taget det, at man oplever, der er en positiv udvikling, - det er guld værd. Man føler sig så rig og lykkelig..

Anmeld

28. juni 2013

2721

helle85 skriver:

det er ikke så svært vores ergoteraput brugte en svamp(eller noget) som man kan købe på apoteket jeg kan lige prøve at finde papiret hvor der stå hvad den hedder og så sende det til dig

man skal først børste frem og tilbage på armen med den grove, an skal lige finde ud af hvor hård man skal gøre det for hvis man gør et alt for blødt så kan det godt kille/ eller irretere dem og bagefter skal man gøre det med den bløde side, man skal gøre det båder på arme, ben og ryg også skal man gøre det i deres tempo (så hvis han ikke vil det hele så gør men det eks bare med armene)

hvis du evt ved have det så kan jeg prøve at se om jeg kan lave en lille optagelse med hvordan vi gør, så du kan komme i gang med det.

Det må du rigtig gerne
Det ville jeg være dig dybt taknemmelig for
Hvor er du altså bare sød

Anmeld

28. juni 2013

Alexander&Lærke

helle85 skriver:

Gud hvor din dreng lyder som min, sådan noget gør han også tit ved sin søster og kan ikke altid se alvoren i at smide/ligges sig på hende. 

Så dejligt når de pludselig kan se logikken i at det nok er helt så smart at gøre. Stort

Jeg kunne også godt tænke mig at høre noget om det med at børste.

Min søn er for nylig testet af en psykolog da han ikke fungere så godt socialt og på andre måde, han er sensitiv og grænsesøgende og forstår ofte ikke simple beskeder.

Jeg laver ofte det på han med at trække ledene sammen. Han syntes det er dejligt og det er en god måde at beroliger ham når han er kørt op.  han beder også tit selv om jeg vil give ham massage som er det der. jeg kender det fra mit arbejde hvor vi bruger det ved en meget hjerneskadet og dement mand.

Anmeld

28. juni 2013

helle85

2721 skriver:

Det må du rigtig gerne
Det ville jeg være dig dybt taknemmelig for
Hvor er du altså bare sød

jeg vil lige prøve at se om jeg ikke kan få gjort det imorgen

Anmeld

28. juni 2013

helle85

Alexander&Lærke skriver:

Gud hvor din dreng lyder som min, sådan noget gør han også tit ved sin søster og kan ikke altid se alvoren i at smide/ligges sig på hende. 

Så dejligt når de pludselig kan se logikken i at det nok er helt så smart at gøre. Stort

Jeg kunne også godt tænke mig at høre noget om det med at børste.

Min søn er for nylig testet af en psykolog da han ikke fungere så godt socialt og på andre måde, han er sensitiv og grænsesøgende og forstår ofte ikke simple beskeder.

Jeg laver ofte det på han med at trække ledene sammen. Han syntes det er dejligt og det er en god måde at beroliger ham når han er kørt op.  han beder også tit selv om jeg vil give ham massage som er det der. jeg kender det fra mit arbejde hvor vi bruger det ved en meget hjerneskadet og dement mand.

ja det lyder meget ens min dreng er dog ku grænsesøgende her hjemme eller sammen med os, nå han er i sfo så er han en ren engel

inders inde ved han godt de ring han gør er forkert men jeg tror bare ikke han nå t tænke over konsekvensen af han handling og så hjælper det heller ikke at søster lige ved hvad for nogen knapper hun skal trygge på, for hun er også inden i en perioede hvor hun er skide provokerne, hun er også lige startet i sfo og hun tager ved lære af de ældre børn.

jeg prøver lige at lave en lille video i morgen. jeg kom også i tanke om, om i har prøvet en kæde dyne, nu nå din dreng også er meget volsom??

for sådan en lånte vi til min dreng og den var rigtig efektiv (staves) nå han skulle se tv eller bare slappe af.

Anmeld

28. juni 2013

Alexander&Lærke

helle85 skriver:

ja det lyder meget ens min dreng er dog ku grænsesøgende her hjemme eller sammen med os, nå han er i sfo så er han en ren engel

inders inde ved han godt de ring han gør er forkert men jeg tror bare ikke han nå t tænke over konsekvensen af han handling og så hjælper det heller ikke at søster lige ved hvad for nogen knapper hun skal trygge på, for hun er også inden i en perioede hvor hun er skide provokerne, hun er også lige startet i sfo og hun tager ved lære af de ældre børn.

jeg prøver lige at lave en lille video i morgen. jeg kom også i tanke om, om i har prøvet en kæde dyne, nu nå din dreng også er meget volsom??

for sådan en lånte vi til min dreng og den var rigtig efektiv (staves) nå han skulle se tv eller bare slappe af.

Super med en lille film, hvis du vil det....

vi har prøvet med en kugledyne som overhoved ikke havde en effekt. Eller det havde den til og med en uge så nægtede han at bruge den. Jeg havde ellers håbet på den ville have effekt når han skulle sove da han har svært ved at finde ro når han ligger i sengen. 

Jeg lånte den af en kollega. psykologen mente nemlig at bh skulle låne os en men de havde ingen, og det virkede ikke som de kunne hjælpe os ret meget i at komme til at låne en. 

Anmeld

28. juni 2013

helle85

Alexander&Lærke skriver:

Super med en lille film, hvis du vil det....

vi har prøvet med en kugledyne som overhoved ikke havde en effekt. Eller det havde den til og med en uge så nægtede han at bruge den. Jeg havde ellers håbet på den ville have effekt når han skulle sove da han har svært ved at finde ro når han ligger i sengen. 

Jeg lånte den af en kollega. psykologen mente nemlig at bh skulle låne os en men de havde ingen, og det virkede ikke som de kunne hjælpe os ret meget i at komme til at låne en. 

ja der er ikke særlig meget hjælp at hente nå man har et barn med særlige behov. jeg mener vores ergo sagde at der var forskel på kugle og kæde dyne jeg kan bare ikke huske hvad det var. vi lånte også kun en Jounier dyne men vi brugte den kun i stuen nå han skulle slappe af osv. den var for lille til at han kunne sove med den, vi skal lså have søgt om en voksen dyne da vi kun måtte låne den anden et stykke tid.

jeg tror ikke at børnehaven har noget med det at gøre vi fik den i gennem ergo. men der skal børnehaven søge om at få en ergoterput på ham hvis det er(jeg ved dog ikke om det også er dem der låner dem ud i jeres kommune)

Anmeld

28. juni 2013

helle85

Frk. Himmelblå skriver:

Hvor dejligt.

Som mor til en handicappet pige forstår jeg til fulde, hvordan de "små" sejre kan være store.

I det hele taget det, at man oplever, der er en positiv udvikling, - det er guld værd. Man føler sig så rig og lykkelig..

tak ja det er helt fantastik nå der bare sker en "lille" ting

Anmeld

28. juni 2013

2721

helle85 skriver:

jeg vil lige prøve at se om jeg ikke kan få gjort det imorgen

Tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.