hvordan oplevet du MA?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.281 visninger
26 svar
7 synes godt om
25. juni 2013

san

Ja hvordan oplevet du at få en MA. og hvor langt var du henne?

hvordan var dit forløb?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2013

Humanincubator

Havde en sa i okt. som endte med vaginale stikpiller og dermed ma. Jeg havde rigtig ondt især dagen efter, og jeg endte faktisk med at blive tjekket på sygehuset. Heldigvis var alt som det skulle være. 

Det er langtfra alle, der har så ondt, heldigvis. Men gode natbind døgnet rundt og smertestillende! Blødte dog ikke helt så meget, som jeg ved, man kan gøre.  Bagefter gik der ca. en uge ekstra oveni min alm cyklus, førend jeg fik mens igen.

Anmeld

25. juni 2013

aarhusmor

Jeg plejer at opleve MA i 7-8 uge. Det er samme mønster hver gang. Symptomerne aftager og jeg henvender mig til gynækologisk, som så kan fortælle at fosteret er gået til. Der er ingen smerte.

Smerte er der til gengæld når det er en SA

Anmeld

25. juni 2013

Humanincubator

Hov jeg var i uge 10

Anmeld

25. juni 2013

MorDk

Jeg havde en MA i 9+

Jeg havde i et par dage ingen symptomer og maven føltes blødere (ikke så oppustet og spændt) Havde bare en følelse af at der var noget galt... Fik en scanning på et privat hosp. Og rigtig nok. Intet liv. Det var gået i stå omkring uge 8  Jeg var knust! Blev indlagt til observation/flere scanninger og jeg fik piller jeg skulle tage. Om aften hjemme fik jeg VOLDSOMME smerter i underlivet. Kunne ikke være nogle steder. På toilettet begyndte jeg at bløde lidt... og måtte ind på hosp. pga smerterne. På hosp. fik jeg morfin det hjalp. 30 minutter efter begyndte jeg at styrtbløde og måtte ud op toilettet og der kom det ud. Men desværre ikke det hele så måtte igennem det igen. Jeg ville ønske jeg havde valgt at få en udskrabning istedet for medicinsk da det var en forfærdelig oplevelse for mig

Anmeld

25. juni 2013

LinLin

Jeg var 11+0 da jeg pludselig begyndte at bløde. En scanning viste fosteret var gået til i uge 7/8... Havde ingen anelse om at noget var galt - det var et kæmpe chok!

Jeg fik stikpiller med hjem for at hjælpe min krop med at udstøde det sidste... Kom til tjek en uge efter hvor alt var ude, så jeg slap for udskrabning.

Jeg blev gravid igen tre uger efter! (Og fødte en velskabt dreng, der snart er tre år )

Anmeld

25. juni 2013

Chili

san skriver:

Ja hvordan oplevet du at få en MA. og hvor langt var du henne?

hvordan var dit forløb?

Jeg havde en MA i september 2012, jeg fandt ud af det til nf og fostret var gået til i uge 10
Jeg begyndte at bløde, faktisk kun brunligt udflåd dagen før vi skulle til nf... Da vi fandt ud af det fik jeg tid til udskrabning dagen efter, da de synes det var bedst fordi fostret alligevel var langt henne..
MEN om aftenen begyndte jeg at bløde voldsomt og fik så mange smerter! Det endte med jeg sad ude i badekaret i 4 timer fordi jeg blødte så meget at et bind var fyldt efter 10 min min mand snakkede med lægevagten osv som sagde jeg bare skulle tage noget panodil også måtte vi se imorgen (fordi jeg jo allerede havde tid) men efter de 4 timer i badekar kom fostret ud og blev faktisk meget chokeret! Det var på størrelse med en mus eller lign, det var frygteligt!!!
Blev så skannet dagen efter, er det hele var væk.
Blev gravid 3 måneder efter
Men det er noget af det hårdeste jeg har prøvet!

Anmeld

25. juni 2013

san

okay der er mange forskellig oplevelser med MA. Jeg har selv fået MA fordi der ikke var liv,her gik jeg et par dage hvor jeg kun små blødte, men så idag da jeg var ude og handle følte det som om at jeg tisset i bukserne, det var så blod der kom ud, har aldrig set så meget blod på en gang, da jeg kom hjem på toilet kom der er klat ud. og nu små bløder jeg igen.. håber alt er væk nu og det er som det skal være, skal scannes fredag igen...

Anmeld

25. juni 2013

Blirnokaldrigfru

Jeg fik en MA i september 2011, fordi min livmoder voksede men uden barn. Nogle vil kalde det er vindæg, på sygehuset kaldte de det missed abortion. Fik stikpiller for at få forløbet afsluttet hurtigst muligt. Jeg fil pillen ved 9 tiden og først ved 15 tiden fik jeg ondt.. Jeg synes det gjorde meget ondt, men var afklaret med forløbet. Blødte kæmpe klumper den samme dag og havde så bare voldsom mens i er par dage..

Anmeld

25. juni 2013

Moma

Meget mærkeligt og hårdt forløb - psykisk. Jeg havde en graviditet uden symptomer, så var hele tiden sikker på, at et eller andet var galt.

Da jeg var til NF var det Danmarks sureste jm, der scannede. Fosteret var kun uge 8 et eller andet - men der var liv. Men jeg gik derfra med en meget underlig fornemmelse, for kunne ikke passe, at jeg blev sat så langt tid tilbage.

En lille uges tid efter fik jeg smerter og begyndte at bløde. Blev scannet og der var ikke noget liv - var gået til samme uge plus dag, som jeg blev sat til til NF.  Fik af vide jeg var for langt henne til, at det kunne foregå medicinsk, så fik en udskrabning næste dag. 

Kalendermæssigt var jeg lige omkring uge 12 (husker ikke dagen præcis) Men 10 dage før årsdagen for udskrabningen fødte jeg Christoffer. 

Undskyld det lange svar! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.